Tekalna površina premalo napolnjenih pnevmatik ima zato večji kotalni upor, ki pripomore k večji porabi goriva in višjim izpustom ogljikovega dioksida in drugih škodljivih snovi. Tudi vožnja sama je manj varna, saj premalo napolnjene pnevmatike tekalni površini ne zagotavljajo optimalnega oprijema s cesto.
Pri Continentalu so zato predstavili pnevmatiko, ki ima vgrajeno lastno tlačilko za zrak.
Centrifugalna črpalka
Continentalova nova pnevmatika bi lahko to težavo povsem odpravila. Pnevmatika conti C.A.R.E. namreč s tipali cotisense spremlja trenutni tlak, temperaturo in obrabo tekalne površine. Spremljanje podatkov samo po sebi ne bi bilo nič posebnega, saj to počnejo že skoraj vse pnevmatike na novih avtomobilih, če ne bi bila pnevmatika opremljena tudi s sistemom za samodejno dopolnjevanje tlaka v gumi, ki so ga pri Continentalu poimenovali pressureboost.
V bistvu gre za centrifugalno črpalko, ki tlak v pnevmatiki poveča s pomočjo centrifugalne sile ob vrtenju kolesa, torej za delovanje ne potrebuje dragega in zapletenega električnega kompresorja, s kakršnimi so opremljena nekatera vojaška in delovna vozila. Sistem ima poleg kompresorja tudi poseben rezervoar za stisnjen zrak, ki pomaga v primeru večje izgube tlaka, ko sam kompresor naloge ne bi zmogel.
Povezava z operaterjem
Pri Continentalu obljubljajo, da bo pnevmatika zaradi posebne oblike tekalne površine tudi precej tiha, ker bo opremljena s komunikacijskim vmesnikom, ki bo podatke operaterjem pošiljal preko vmesnika bluetooth in mobilne aplikacije, pa bo zanimiva tudi za upravitelje flot in podjetja z velikim številom vozil. Veliki operaterji bodo namreč lahko s pomočjo podatkov o pnevmatikah in vzdrževanjem pravilnega tlaka v pnevmatikah svojih vozil korenito zmanjšali stroške goriva in se izognili prezgodnji menjavi pnevmatik.
Pnevmatika conti C.A.R.E. je še vedno v preskusni fazi, vendar pri Continentalu pravijo, da ne gre za tehnologijo daljne prihodnosti, ampak je le vprašanje časa, kdaj ji bodo tudi zares lahko vgradili na serijske avtomobile. Po optimističnem scenariju bi to lahko bilo že čez dve ali tri leta, seveda pa bodo sprva na voljo za avtomobile premiumskih znamk, saj gotovo ne bodo poceni.
Folk je ne bo kupoval, ker se boji sledenja zaradi osebnih podatkov kot pri aplikaciji COV 19. Vse kaže, da …
cena? mala malica