Čeprav se audi A1 na trgu še ni dobdobra ustalil, pa se je že "skristaliziralo" za kak model gre. Po ceni gre ska skoraj za butičnega malčka, ki je lahko zgolj tretji avto v družini ali prvega če gre za mlado samsko damo, ki (pozitivno) preseneti z kvalitetno izdelavo in zvočno obdelavo, neprijetno pa s ceno in kaj za ta denar dobiš. V kombinaciji z za sedaj najzmogljivejšim Tsi motorjem tudi veliko bolj razburljivega golfa GTI, pa čeprav brez še vedno odličnega Stronic menjalnika ali celo številko večjega passata z dizelskim motorjem in še več opreme. Za kaj se torej odločiti za audijevega malčka.
Znotraj vse ni tako kot bi moralo biti
A1 smo na testu že imeli zato se bomo tokrat osredotočili le na razlike, ki so dotične za tamodel, se pravi 1,4 TFSI DSG. Kar smo ob našem drugem snidenju še bolje zapazili je dejstvo kako dobro je izdelan in kako dobro zvočno izolacijo pred zunanjimi zvočnimi vplivi nudi A1. Slednje je na nivoju kakšne premium poslovne limuzine in ne mestnega malčka. Drugo velja za materiale, kjer na mestih najdeš celo večjo količino kroma in klavirske črnine (predvsem okoli zračnikov in vratnih kljuk) po drugi strani pa osrednja konzola dleuje preveč plastično in ceneno. Grajo si je po našem mnenju kljub velikem osrednjem zalsonu in odličnem zvoku zaslužila še audio naprave, zaradi odsotnosti kjlasičnih tipk za prednastalvjenih šest radijskih postaj. Grajo si zasluži še dejstvo, da kljub visoki ceni ne gre za popolno oprmeljen avto, saj moraš za odličen in s tipkami posut športni volan doplačati, tako kot za avtomatsko klimo in parkirne senzorje. Nekolliko nerodna so tudi dolga bočna vrata ,ki potebujejo nekoliko več sile za zaprtje, moti pa tudi premajhno sredinsko ogledalo in zaradi sreidnskega naslona za roke oteženo pripenjanje varnostnih pasov. Premium sloves pa upravičijo dvojne luči na zadku in follow me home funkcija, manjka pa nekoliko več kroma na karoseriji predvsem v obliki obrobe stekel.
Vstopni motor v TFSI razred
glede motorne palete smo si že ob predstavitvi rekli, da je 1,4-litrski TFSI z 90 kilovati premalo za premium malčka, predvsem če damo v enačbo še najbljižjega konkurenta - minija. No ob preizkusu se je motor izkazal bolje kot smo pričakovali, še posebej ker je vpet z sedemstopenjskim S-tronic menjalnikom, ki prestavlja kot švicarska ura - hitro in natančno.Za oris naj povemo da se pri hitrosti malo nad 50 km/h peljete že v peti, pri 60 pa kar v šesti prestavi in do takrat ne boste čutili, da je menjalnik sploh kdaj prestavil. Pohvalno so tu tudi menjalni naperki za volanomom, ampak ti pridejo v poštev le pri športni vožnji, drugače jih niti ne potrebujete.
Glede dinamične vožnje pa je tako, da motor povsem zadosti, saj zaradi majhne teže omogoča hitrosti preko 200 km/h, stotico na merilniku pa prekrije v manj kot devetih sekundah. Ob tem na trenutke preseneti tudi zvok, izpušnega sistema ob prestavljanju, vozne lastnosti pa so zahvaljujoč znižanemu in športnemu podvozju vrednega tega predloga. Serijski ESC tudi ne hiti prehitro omejevati voznikovo veselje, natančen volan in zmolgjive zavore pa igro ohranjajo v območju nadzolrjivega, če je le za volanom vešč voznik. Je pa res, da je pri prej omkenjenem konkurentu dinamičnosti še vsaj za dva razreda več in tu mora čimprej priti na trg različica S1.
Se pa bojimo, da bo ta glede na to koliko stane že ta model predraga in da bo tudi tu A1 izgubil boj s konkurenco, kar je škoda, ker gre drugače za konkreten model, ki ga bi marsikatera dama rada zapeljala v garažo pa ga zaradi cene ne bo.
Podatki o vozilu: (Audi A1 1,4 TFSI S-tronic ambition)
Motor: 1.390 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 90 kW (122 KM) pri 5.000 vrtljajih na minuto
Navor: 200 Nm/ med 1.500 in 4.000 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,9 litra/100 km, 119 gramov CO2
Zmogljivosti: 203 km/h, 8,9 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):3.954x1.740x 1.416, medosna razdalja 2.469, prtljažnik (v litrih): 270
Cena: 22.040/26.179 EUR