Test: Opel grandland X

Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X
Zelo pogumno je Opel pričel nastopati med križanci velikostnega razreda C. Pa je njihov grandland X dovolj grandiozen?
Oglej si celoten članek

Morda me je grandland X med druženjem še najbolj presenetil s tem, kako dobro zna navzven in med vožnjo pokazati lastno identiteto. Praktično nihče, ki si ga je ogledoval, ni niti pomislil, da gre za nekakšno Oplovo kopijo lanskoletnega evropskega avtomobila leta peugeota 3008. Žlahta, ki se je ne gre sramovati, ampak ali je sploh mogoče spraviti na isti imenovalec francoski in nemški avto?

Grandland X je francoskemu bratu glede mer in tehnike resda zelo podoben. Gre vendarle za isto platformo, v isti tovarni pa ga sestavljajo isti stroji. Ampak Nemci so se uspeli kar dobro otresti očitka o kloniranju in dodati avtu tudi lastnosti, ki se jih je peugeot lotil s precej manj zanosa ali pa se jih sploh ni.

Grandland X je po zunanjem izgledu bolj zadržan od “petelina”, a je vseeno moderen z mešanico ostrih potez in nabite postave. Če je v igri še kontrastna črna streha, kot jo je imel sicer rdeči testni grandland X, potem je opaznost na cesti in parkirišču zagotovljena.

Foto: Anže Petkovšek Grandland X

Znotraj je Opel naredil nekaj zelo dobrih potez. Resda grandland X ne ponuja tiste "vesoljske" odbitosti, saj so merilniki klasični analogni, volan je normalno velik, čeprav prijeten na otip, oblika in materiali na armaturi pa razmeroma klasični. A nekaj konservativnosti in preverjenih trikov na dolgi rok ne more pomeniti nič slabega.

Najbolj všeč v primerjavi s peugeotom 3008 in še marsikaterim novodobnim kolegom mi je, da so pri Oplu zavestno ohranili analogno upravljanje s klimatizacijo, kar je med vožnjo veliko prijaznejše in varnejše. Grandland ima vseeno tudi velik zaslon, povzet iz 3008, na njem pa se prikazuje iLink, kar je Oplovo ime za vmesnik infotainmenta, pa čeprav gre le za nekoliko “preoblečeno” koncernsko rešitev.

V modernih Oplovih sedežih se vsaj spredaj vedno nadpovprečno dobro sedi in nič drugače ni v grandlandu X. Dolge razdalje minejo neboleče.

Foto: Anže Petkovšek Grandland X

V zadnji vrsti je avto prostoren in namenjen vsakdanji rabi do štirih potnikov. Prtljažnik je družinski, kar pomeni možnost dobrega izkoristka. Zanimivo pa je naš primerjalni test križancev pokazal, da gre vanj manj fizične prtljage kot pri peugeotu 3008, a še vseeno nadpovprečno veliko. Nakladalni rob pa je visok. Premično dno je prilagodljivo na dve višini, za doplačilo se zadnja vrata odpirajo električno, tudi le na migljaj stopala.

Ko se pri motorju lahko nemci nekaj naučijo od francozev

Da avto zažene motor, je potreben nenavadno odločen pritisk na gumb. V testnem avtu je drdral 1,2-litrski trivaljni bencinski motor s 96 kW. V tem hipu je alternativa le še 1,6-litrski dizel, ki je 1.500 evrov dražji, prihaja pa še zmogljivejši dvolitrski motor. Izbira, kateri je pravšnji oziroma smotrnejši na daljše obdobje, je zelo odvisna od dnevnih voženj uporabnika.

Konkretno je bencinski motor zelo prijazen predvsem v pretežno mestni in medmestni vožnje, čeprav je tudi na avtocesti povsem smotrn - njegova moč in navor prideta hitro do izraza, po drugi strani ne ožema denarnice bolj, kot je to nujno. Med njegove manj prijetne plati lahko uvrstim le pretiran zvok, ki pa je pri modernih trivaljnikih nepogrešljiv. A še vedno je tišji od dizla.

Grandland X je na cesti nadpovprečno dinamičen avto svoje sorte. Morda je v ovinkih malenkost manj agilen od odličnega peugeota, ki mu v prid govori majhna krožnica volana, a tudi v grandlandu je upravljanje s prednjimi kolesi užitek, saj v ozadju ni čutiti napora oz. mučenja podvozja. Celo boljši od peugeota pa je pri zadnjem vzmetenju, ki zna nežnejše peljati čez neravnine, izolacija pred hrupom oziroma tresljaji v notranjosti se mi je zdela boljša.

Dodano vrednost grandland X napram tekmecem izkaže pri modernih asistenčnih sistemih. Opel On Star s klicem v sili in možnostmi nadzora na daljavo je serijski od srednje opreme dalje. Na žalost za doplačilo, a še sprejemljivih 400 evrov je dostopen sistem opozarjanja in samodejnega zaviranja za preprečevanje naleta (AEB), v ceno je vključen tudi opozorilnik na spremembo varnostnega pasu.

Naprednejši in uporabnejši kot pri veliki večini tekmecev so prilagodljivi LED žarometi, zaradi česar je vožnja ponoči gotovo varnejša in manj obremenjujoča. Dodaten zimski paket zjutraj hkrati ogreje zadnje plati in volanski obroč.

Ne, na pomoč zadnjih koles ne računajte

Ime avtomobila je podobno kot pri manjšem bratu crosslandu X delno zavajajoče. Tako kot dvignjena postava namreč tisti X sugerira, da je grandland X avto, ki se lahko odkrito spopade tudi z zahtevnejšimi podlagami. A 4x4 različice tako kot njegov francoski brat ne omogoča, v uteho je le doplačilo za IntelliGrip, izbirni sistem prerazporejanja motornega navora na pogonski kolesi. Za silo bo, ne pa za hujše izzive. No, saj teh kupci velikokrat niti ne iščejo, pa čeprav so nekateri tekmeci, kot so renault kadjar, nissan qashqai ali seat ateca pripravljeni tudi za takšne zahteve.

Foto: Anže Petkovšek Grandland X

Opel je z grandlandom X zapeljal v pravo smer. Otresel se je okornosti, ki jo je vozila s seboj predhodnica antara, kupcem je ponudil uporaben in nadpovprečno dinamičen avto. Po zaslugi malce drugačnih, mestoma celo prijaznejših rešitev, mu tudi nihče ne oporeka pomanjkanja identitete, hkrati je znal izkoristiti pozitivne plati bratske naveze. Močan je tudi pri cenovni politiki, ki starta pri 20.490 evrih in gre po sistemu "za razumen denar veliko muzike". Srednja oprema innovation, kot jo je imel testni avto, je zelo dobro poskrbela za zunanjo vpadljivost in za notranje udobje.

Podatki o vozilu (opel grandland X innovation 1,2 turbo)

Motor: 1.199cm3, turbo, bencinski, trivaljnik
Moč: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.477 × 1.856 × 1.609, medosna razdalja 2.675
Prtljažnik (v litrih): 514 -1.652
Poraba na testu: 5,8 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 101 g/km
Zmogljivosti: 188 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 23.990 (osnovni), 28.600 (testni)
Konkurenti: peugeot 3008, škoda karoq, renault kadjar, nissan qashqai, seat ateca ...

PLUSI: Dobra vožnja, zmogljiv motor, veliko napredne tehnologije, fizični gumbi klime, cenovna politika. 

MINUSI: Malce bolj zadržan in manj praktičen ob brata, ni opcije 4x4.

Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X Foto: Anže Petkovšek Grandland X

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.