Dolga leta je bil citroën berlingo merilo razreda iz dostavnikov preurejenih družinskih avtov za širše množice. Bil je tako dober, da je v zdajšnji generaciji dobil kar tri brate - poleg peugeota rifterja še opel comba in toyota proace versa.
A v današnjih čudnih časih se je tudi trg tovrstnih avtov postavil na glavo. Prvi trije zgoraj omenjeni so v klasičnih potniških izpeljankah na voljo le še v električni različici, in zato bistveno dražji ter manj atraktivni za resno družinsko rabo. Četrtega četverčka pa trenutno sploh ni na ceniku. In ker se je tudi Renault odpovedal prodaji potniške različice novega kangooja na našem trgu, je ponudba pred prihodom novega forda tournea connect kar naenkrat osiromašena samo še na VW caddyja in mercedes citan tourerja. In veste kaj še? S ceno sta ta dva praktično poravnana.
Da, res je delno francoski, a po nemškem taktu
Mercedes citan tourer je torej tisti avto, mimo katerega družina ne more iti, ko išče široko uporabno novo vozilo iz razreda M1, in katerega osnovna značilnost so zadnja drsna vrata. Avto je plod sodelovanja z Renaultom. Vendar pa je vidno, da Nemci pri drugi generaciji niso ponovili napake iz prve generacije, ko je šlo predvsem za izmenjavo motorne značke. Tudi tiste tri zvezdice po takrat precej bolj radodarnih varnostnih standardih Euro NCAP so zelo skelele.
Pri svojih 4,5 metra ostaja novi citan tourer kompakten. Je pregleden, z dodatkom zelo dobre vzvratne kamere in parkirnih senzorjev pa prav enostavno obvladljiv tudi na parkiriščih. Pri obliki zunanjosti so dobro zakamuflirali francoski original, saj je oblika svetil s svetlobnim podpisom vred tipično Mercedesova.
Nevarnost pri tovrstnih potniških različicah je, da sicer imajo drugo vrsto sedežev, a v osnovi ostajajo robustni dostavniki. Tourerju je tudi tu uspelo narediti pomemben korak naprej. Notranjost je primerno obdelana, zaman boste iskali surovo kovino osnovne konstrukcije. Je kar nekaj trše plastike na pragovih in obrobah vrat, a to je na drugi strani porok, da bo dopustil tudi marsikatero zlorabo in enostavno čiščenje umazanije.
Klop v drugi vrsti ima tri sedeže, srednji je po širini enak, le da je brez isofix sidrišča. Naslonjala ni mogoče nastavljati. Podre se v razmerju 60:40, takrat se iz osnovnih 540 litrov prtljažnika ustvari za 2,13 kubičnega metra prostora, kar je več kot dovolj tudi za resne selitvene ali nakupovalne operacije. K temu zelo pripomorejo tipična velikanska zadnja vrata in prtljažna luknja pravilnih mer. Sedežev pa ni mogoče odstraniti.
Žal velika vrata z nekoliko neprijazno notranjo kljuko ne omogočajo možnosti dostopa zgolj prek stekla. Prtljažniku pa manjka kakšen prostor, kamor bi lahko varno pospravili komplet prve pomoči ali kakšen podoben predmet. V testnem avtu so bile za zadnje potnike nameščene mizice v naslonjalih in dva USB vhoda, tudi reže prezračevanja niso manjkale.
Sodoben pri povezljivosti in fintah
V takšnih avtih pride voznik običajno na vrsto zadnji po pomenu. V citanu pa ni tako. Voznikov sedež nudi primerno mehkobo in oporo, da ostane udoben tudi na daljši poti. Multifunkcijski volan je takšen, kot smo ga imeli v zadnjih letih v rokah pri mercedesih, torej zelo prijeten za otip in uporabo. Je pa krmiljenje precej posredno in brez ostrine.
Upravljanje z dvoobmočno klimatsko napravo prek treh gumbov je enostavno, kar nekaj je uporabnih fizičnih gumbov. Avto je imel MBUX infozabavni sistem, kar mu zagotavlja zelo sodobno povezljivost, tudi z Mercedesovimi storitvami v oblaku in brezžično povezavo z Apple Carplayjem. Dovolj je tudi prostora za odlaganje tega in onega, dodatno skladišče za ožje predmete je nad prednjimi glavami.
Med posebnostmi gre omeniti opcijo strešnega nosilca z vgrajenima prečkama. Te sta skriti v saneh, po potrebi pa se jih brez truda in v nekaj trenutkih razpre prek strehe, da služita za montažo kolesnih nosilcev, kovčka, strešnega šotora …
Testni avto je imel vstopni dizelski motor, ki se ga prepozna po oznaki 110 CDI. Gre za preverjeni 1,5-litrski Renaultov motor z močjo 72 kW (90 KM). Kdor bi želel avto nadpovprečno pogosto obremenjevati do dovoljenih 540 kilogramov dodatne mase, bi si verjetno raje želel 85-kilovatno različico, a tudi osnovna ima svoje pluse. Mednje sicer ne sodi pospešek, saj bo mercedes do 100 km/h potreboval skoraj 15 sekund. Turbo luknja pri nižjih vrtljajih kar nima konca. A je na drugi strani lahko izjemen šparovec, ki v kombinirani vožnji ne porabi več kot 5,5 litrov na 100 kilometrov.
Tourer je eden zadnjih mercedesov, ki imajo vgrajen ročni menjalnik, pa še to le kot posledica partnerske naveze.
Podvozje je prilagojeno prevozu ljudi, zato je povsem udobno tudi prek cestnih neravnin, a hkrati ni pretiranega zibanja, kot nam ostaja v spominu pri nekaterih konkurentih. Zvočni piš ostaja nekje do avtocestnih hitrostih v ozadju. Velja izpostaviti citanovo dobro podkovanost na področju asistenčnih sistemov. Vozniku pomaga opozorilnik varnostne razdalje, sistem za zaviranje v sili, pomočnik za ohranjanje smeri in opozorilnik na mrtve kote, … Vidi se, da so se pri znamki potrudili in jih glede prijaznosti delovanja prilagodili normativom Mercedesa.
Mercedes citan tourer v različici 110 CDI začne s ceno tik pod 25 tisoč evri. Treba je računati na nekaj dodatne opreme in kaka dva tisočaka več, a pod črto v današnjih razmerah še vedno zagotavlja veliko avta za to ceno. Prav zanimivo je, da je premijska znamka postala ena vodilnih v tem segmentu vozil.
V kratkem pa bo med nami tudi razred T. V primerjavi s citanom tourerjem bo še nekoliko bolj poudarjal udobje in še bolj skril podobnosti z dostavnimi vozili. Serijska oprema bo bogatejša, zato velja pred nakupom na vsak način narediti primerjavo med skonfigurirano različico citana in razreda T.
Podatki o vozilu (mercedes-benz citan tourer 110 CDI)
Pogon: dizelski, 1.461 cm3
Moč: 70 kW (95 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 260 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba: 5,5 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.498 × 1.859 × 1.811, medosna razdalja 2.716
Prtljažnik v litrih: 520 -2.127
Zmogljivosti: 164 km/h, 15,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 24.490
PLUSI: korak naprej pri udobju in tehnologiji v "dostavnikih", ena redkih preostalih alternativ v razredu, vsakodnevna uporabnost.
MINUSI: za varčnost motorja je treba potrpeti.
Kr draga ta izvedba dače jogger! Motor pa itaq renojev seprav 5let pol pa steraj od hise!