Goodride, Rockstone, Nexen ... Ste že sišali za ta imena? Verjetno ne.
Ministrstvo za notranje zadeve je prek razpisa nakupilo 5.110 kosov zimskih pnevmatik v skupnem znesku 357.560 evrov. Povedano drugače, dovolj jih je za 1.277 vozil, dve preostali pnevmatiki pa bosta očitno za rezervo.
Poglavitno merilo pri nakupu nikakor ni bila cena, zatrjujejo odgovorni na policiji, saj je k celotni oceni ponudnika prispevala le 17 odstotkov. Kot je za Žurnal24 pojasnil predstavnik policije Drago Menegalija, je bilo 80 odstotkov točk rezerviranih za merilo učinkovitosti, pri čemer sta se upoštevali merili deklariranega izkoristka goriva in oprijema na mokri podlagi.
Med nakupljenimi se je znašlo 236 pnevmatik treh zgoraj omenjenih azijskih proizvajalcev, ki spadajo med nizkocenovne proizvajalce s sedežema na Kitajskem in v Južni Koreji. S pnevmatikami goodride so naši denimo opremili celo prestrezniške provide, ki pri spremljanju hudih kršiteljev cestnoprometnih predpisov na avtocesti pogosto vozijo s hitrostmi več kot 200 km/h. To je pri voznikih provid sprožilo zgražanje in vprašanje, kako bodo lahko še varno zagotavljali varnost za preostale udeležence v prometu.
Zgolj oznaka ne prepreči splavanja
"Pnevmatike se razlikujejo glede na tri karakteristike – kako se vedejo na suhem, kako držijo smer in najpomembneje – kako spodrivajo vodo in se spopadajo z mokrimi razmerami," pravi Miran Kacin, profesionalni dirkač in inštruktor varne vožnje. "Dobro gumo od slabe loči njena zmožnost, da lahko prepreči splavanje oziroma aquaplaning – zdrs zaradi sloja vode med podlago in pnevmatiko. Ta se pojavi predvsem pri višjih hitrostih, ko je lahko vsak tak dogodek zelo nevaren. Velika težava je tudi zmes pnevmatike, ki v zimskih razmerah ne zagotavlja zadostnega oprijema. Na treningih varne vožnje smo že večkrat ugotovili, da so velikanske razlike med pnevmatikami predvsem med zaustavljanjem in držanjem smeri, torej pri vožnji skozi ovinke."
"Težko govorim o kakovosti 'noname' pnevmatik, a menim, da poznamo veliko uveljavljenih znamk, ki so svoje izdelke prilagodile našemu podnebju. Splošno pa velja, da cena precej pove o kakovosti pnevmatike," dodaja Kacin.
Auto Bild: Prste stran!
Auto Bildov test letošnjih 50 zimskih pnevmatik dokazuje, da so v policiji nakupili zelo slabe pnevmatike. Zgoraj omenjene znamke se namreč s svojimi izdelki niso uvrstile niti med 25 najboljših glede vedenja na mokrem, kažejo podatki na Tyrereviews.co.uk, pa čeprav se policija sklicuje na uradne oznake na pnevmatikah.
Ker so bile pnevmatike pri Auto Bildu tako slabo ocenjene, z njimi sploh niso opravili testa vedenja na snegu, saj so pri ugledni reviji ocenili, da jih v nobenem primeru ne morejo priporočiti za nakup. Za primerjavo: kranjska pnevmatika sava eskimo hp, ki bi bila primerna tudi za provide, se je na tem testu uvrstila na 15. mesto.
Kriv bo tako ali tako voznik
"Gre za posledico vsesplošnega agresivnega pristopa varčevanja za vsako ceno," pravi Radivoj Urošević, predsednik Policijskega sindikata Slovenije. "Ostaja pa bistvena težava, da nimamo toliko denarja, da bi lahko poceni kupovali. Pa to ne velja le za pnevmatike. V preteklosti so že bili primeri, ko so se policisti zaleteli, tehnični pregled vozil pa je razkril, da niso bila povsem brezhibna. Težava pa je, da bo odgovornost za nesrečo zelo težko pripisati tistemu, ki je te gume kupil, saj je dokazno breme na tistem, ki je na videz kriv, ker ni prilagodil hitrosti razmeram na cesti."
Vse tvoje trditve ne spremenijo dejstva- laboratorijskih rezultatov testov gum nismo videli. Brez eksaktnih in verodostojnih podatkov je vsako mnenje …
Dober da vem , od sedaj naprej jim ne ustavljam , pa da vidimo in potrdimo nemški test o Savi …
Pri meni so bile prvo leto ok, drugo leto pa je bila vožnja po dežju ista kot po ledu,<br />tako …