Avtomobilska romantika še ni umrla

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300 Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300
Mercedes-Benz je letos predstavil povsem nov model – luksuzni kupe CLE. Zaradi CLE je ukinil kar dva modela – E coupe in C coupe. CLE je pravi premijski kupe, atraktivnega videza, ki je dokaz, da dvovratni kupe nikoli ne bo šel iz mode. CLE nikogar ne bo pustil hladnega. Združuje najbolj napredne tehnologije, ki jih ponuja prestižna znamka in dobre vozne lastnosti. Seveda za premijsko ceno.
Oglej si celoten članek

Športno oblikovani avtomobili s padajočo streho doživljajo nove in nove višave v priljubljenosti. A ne v klasičnih karoserijskih izvedenkah. Govorimo o SUV kupejih, tudi fastback »terencih«, še vedno pa je na trgu bolj uporabnih štirivratnih kupejev. Modne karoserije se pojavljajo v ponudbi praktično vsakega proizvajalca, ne le pri premijskih znamkah.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Drugače je s tradicionalnimi dvovratnimi kupeji, ki so tako rekoč izrinjeni s trga. Še vedno bistvo ponudbe sestavljajo premijske znamke. Poleg zmogljivih modelov, kot sta Lexus LC ali BMW serije 8, še vedno obstajajo manj športni in nekoliko bolj dostopni modeli, kot sta audi A5 ali BMW serije 4. Pred kratkim se jim je pridružil novi mercedes-benz CLE, ki nadaljuje dolgoletno tradicijo dvovratnih kupejev s trikrako zvezdo. Čeprav so bistveno manj uporabni kot štirivratni kupeji, pa imajo dvovratni kupeji poseben čar in dodatno ekskluzivnost.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Oblika je med glavnimi aduti vozila

Kupe s sedežno razporeditvijo 2+2 (dva sedeža spredaj in dva zadaj) se z dolžino 4,85 metra uvršča med velike kupeje, kakršni so bili vedno povezani z nemško znamko. Je tudi najdaljši kupe v srednjem avtomobilskem razredu. V osnovi si tehniko deli z mercedesom razreda E, vendar zaradi določenih drugačnih rešitev nastopa povsem samostojno. Mercedes-benz CLE coupe je  15 milimetrov nižji od limuzine razreda E, nižji pa je tudi od obeh predhodnikov, kupejev razredov C in E, zato deluje tudi bolj elegantno, k čemur pripomorejo tudi elegantne linije, ki mu jih je urezal slovenski mojster vihtenja oblikovalskega peresa Robert Lešnik.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Oblinam, poudarjenim z nizko streho in močno oblikovanimi zadnjimi blatniki, lahko štirivratni sorodniki le zavidajo. Zahvaljujoč preprostim linijam je dizajn videti moderen in se bo staral počasi. CLE zaznamujejo kratek sprednji previs in »neskončno« dolg pokrov motorja, ki sta značilna za športne avtomobile. Piko na i je testnemu avtomobili dodala elegantna črni barva, ki je v kontrastu s poliranimi kromiranimi elementi. Klasične oblike kupeja so nadgradila 20-palčna platišča.

Vozniku med drugim pomagajo tudi napredni žarometi, ki so lahko za doplačilo tudi digitalni in projekcijski in so resnično tehnološko čudo in v veliko pomoč pri varni vožnji v temi ali v slabih vremenskih pogojih.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Spredaj razkošno, zadaj le, če niste previsoki

V notranjosti je ureditev bolj ali manj takšna kot v razredu E, kar pomeni, da ima dva zaslona, ležečega pred voznikom in pokončnega med voznikom in sovoznikom, preko katerega se upravlja tudi infozabavni vmesnik MBUX najnovejše generacije, ki ga je CLE dobil šele kot drugi avtomobil. Seveda omogoča tudi poznejše nadgradnje preko spleta.

Kabina je kljub temu da se CLE spogleduje tudi s kupejem razreda C, malce bolj prostorna, kot v bivšem kupeju razreda E. Vozniku je sicer na voljo tudi projekcijski zaslon, za dobro počutje pa lahko skrbi 64 barv in 10 barvnih kombinacij ambientalne osvetlitve. Mercedes-Benz CLE coupe je lahko tudi praktični avtomobil, saj njegov prtljažnik meri 420 litrov, vleče pa lahko tudi zaviralno prikolico z največjo maso 1,8 tone. Sam pokrov prtljažnika je precej ozek. Treba je računati na manjšo - omejeno - odprtino za nalaganje prtljage. Zaradi športne oblike avtomobila je nekoliko višji tudi nakladalni rob. Zato pa je zadnja klop deljiva v razmerju 40/20/40, kar pomeni, da lahko po potrebi v vozilu prevažate tudi daljše predmete.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Čeprav gre za izjemno udoben avto med vožnjo, ki vam samodejno poda varnostni pas in nastavi sedež ter volan po spominu, pa je vstopanje in izstopanje na prednja sedeža nizko. Sploh, ko parkirate ob visokem robniku, boste morali pokazati malo gimnastičnega znanja. Tudi vstopanje na zadnjo klop je primerno zahtevno za dvovratni model. Ko sta potnika nameščena v sedežih, se bosta počutila odlično. Če le nista previsoka, padajoča strešna linija krati prostor nad glavo.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Glede kakovosti in razkošja pri Mercedesu niso varčevali. Izpostavili bi sedeže, ki so poglavje zase. Razviti naj bi bili posebej za model Mercedes-Benz CLE. Masivna sedeža spredaj sta zelo udobna. Čeprav imata školjkasto zasnovo, vas bočna opora nikakor ne omejuje. Poleg tega je zaradi funkcij masaže, gretja in hlajenja, sedenje v avtomobilu resnično vrhunsko. Posebna je tudi površinska obdelava, ki je zaradi natančnih šivov lepa tudi na oko.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Udoben potovalnik, pa tudi agilen atlet, a želeli bi še več

Nekoliko skepse za tako športno in razkošno oblikovan avtomobil je bilo predvsem zaradi motorja. Oznaka 300 razkriva, da se je pod dolgim motornim pokrovom, kjer je več kot dovolj prostora tudi za glasen šestvaljni motor, vrtel štirivaljni dvolitrski turbobencinski agregat z močjo 190 kW in navorom 400 Nm. Ne trdim, da motor ne ponuja dovolj moči, saj je poskočen, pospešek od 0 do 100 km/h je 6,2 sekunde, največja hitrost pa 250 km/h. Vožnja je nadgrajena z zelo dobro umerjenim podvozjem in natančnim krmiljenjem. Lep, eleganten, skoraj ekskluziven dvovratni kupe si zasluži še več hrupa izpod pokrova motorja, pa tudi prava izpuha iz katerih rohni. Tako pa elegantno športno silhueto spremlja zvok štirivaljnika, ki je zaradi uglajenosti v prvi vrsti namenjen dolgim potovanjem. Sam menim, da v tak avto sodi šestvaljnik in tega Mercedes tudi ponuja. Kljub temu pa z vidika racionalnosti in prodajnih številk razumem, da bo najbolj prodajan štirivaljnik. In težko mu kaj očitamo.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Gre za tehnološki vrh med motorji te kategorije, povezan z 9-stopenjskim avtomatskim menjalnikom 9G-TRONIC. Zanaša se na blago hibridno 48-voltno tehnologijo, ki jo aktivira starter-generator z dodatnimi 17 kW. Zaganjalnik-generator je nameščen v menjalniku, da zmanjša maso in poenostavi sistem. Tehnološka naprednost se pokaže predvsem pri speljevanju. Tresljajev in hrupa agregata ni slišati ali občutiti. Elektromotor poskrbi tudi za odpravo turbo luknje in skrbi za bolj gladko speljevanje ali pospešek, ko pohodimo pedal za plin. 

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Vrhunska tehnologija in mol pod pokrovom avtomobila se brez težav kosa z maso skoraj 1.900 kilogramov. Predvsem v športnem načinu. Nastavitev podvozja je bolj na strani udobja kot dinamike. Še posebej, ker je imel iz seznama dodatkov tudi štirikolesno krmiljenje in aktivne blažilnike. Vendar to ne pomeni, da z njim ne morete uživati v dinamičnih ovinkih. Ni vam treba skrbeti, da bi izgubili nadzor nad  avtomobilom. Vzrok je tudi krmiljena zadnja os. Preizkušeni model je bil gnan štirikolesno. Zadnja kolesa omogočajo vrtenje za 2,5 stopinje, kar pozitivno vpliva na krmiljenje in splošno manevriranje.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Za tiste, ki želijo izstopati

Poraba ni najmanjša in se je po koncu testa v povprečju ustalila pri 8,8 litra plinskega olja na 100 km. Pri dinamični vožnji je večja od 10 litrov. Zaradi velike posode za gorivo bodo ustavljanja za točenje goriva vseeno redka. Z enim rezervoarjem zlahka prevozite 700 ali več kilometrov.

Palec gor za Mercedes-Benz, saj je CLE  dokaz, da imajo tradicionalni dvovratni kupeji mesto na trgu. Če se odličen dizajn združi z vrhunsko tehnologijo in odličnimi voznimi lastnostmi, je rezultat zgledna celota.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz CLE 300

Da to ni avto za tiste, ki kupujejo racionalno, ampak dajo več na estetiko, imidž, pa tudi ekskluzivnost, kaže cena, ki je za testirano vozilo brez dodatkov 68.900 evrov (pet tisočakov nad osnovno izvedenko), z doplačili pa skoraj 98 tisočakov.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.