Test: avto iz leta 2005 dokazal resnico o zaslonih

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Avto iz leta 2005 je močno prekašal 11 sodobnih tekmecev.
Oglej si celoten članek

Pri švedskem mediju Vi Bilägare so naredili zanimivo primerjavo med fizičnimi gumbi in zasloni na dotik. Izhajali so iz opozoril uporabnikov in dela strokovne javnosti, da je upravljanje s podpornimi sistemi prek zaslonov med vožnjo precej bolj zamudno in predvsem nevarno.

Švedi so izbrali 12 avtomobilov. Poleg 11 sodobnih z zasloni na dotik so jim nasproti postavili volvo letnika 2005, tipičnega predstavnika generacije z veliko fizičnimi gumbi. Med sodobnimi pa so bili predstavniki različnih znamk: Tesla, Volkswagen, Hyundai, Nissan, MG, Dacia, Volvo, BMW, Mercedes ...

Test je bil preprost: vozniki in voznice so morali po pisti peljati s hitrostjo 110 km/h, v tem času pa morali prek infotainment sistema opraviti štiri naloge, od prilagajanja klimatske naprave do upravljanja radia. Ob tem so jim merili čas za posamezne naloge. 

Foto: Volvo Fizični gumbi infotainment V 17 let starem avtu so vozniki vse štiri naloge v povprečju opravili znotraj desetih sekund oziroma 300 prevoženih metrov. 

V avtu z zaslonom na dotik je bil najboljši rezultat za iste naloge 14 sekund, a so bile razlike med modeli velikanske. V nekaterih primerih so vozniki v povprečju potrebovali kar 20 sekund oziroma 600 metrov, da so prek zaslona na dotik opravili tisto, kar bi v "starini" s fizičnimi gumbi naredili v polovičnem času. Ob tem je bilo veliko več odmikanja oči s ceste.

Ne ravno znanstveni preizkus je dal zelo zgovorne rezultate, ki bi morali biti opozorilo tako za uporabnike kot snovalce avtomobilov. Prenos funkcij na zaslon je za izdelovalce vozil res lahko precej cenejši in lažji, hkrati omogoča precej širši nabor možnosti. A od uporabnika lahko to zahteva veliko različnih klikov po zaslonu, na katerem se funkcije stalno menjajo. To med vožnjo pomeni več časa, ki ga posvečamo spreminjanju nastavitev. 

Na drugi strani fizični gumbi omogočajo neprimerno več intuitivnosti, saj so vedno na istem mestu in jih lahko ob dobri izvedbi voznik slepo najde in z njimi bistveno hitreje ter varneje upravlja posamezne funkcije, ugotavljajo pri Vi Bilägare.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 10:42 1. September 2022.

    Koncno

  • 10:36 1. September 2022.

    Samo bedaki se ne zavedajo, da je uporaba telefona v avtu nevarna, ker preusmerja pozornost. Nevaren je že "čustven pogovor", …

  • 08:25 1. September 2022.

    Ja, povsem Logično, zato tudi verjamem tem ugotovitvam. Samo, nekam dogo časa so rabili za to ugotoviti.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.