Teslin tovornjak bo hitrejši od avtov

Foto: Tesla Tesla semi truck Foto: Tesla Tesla semi truck Foto: Tesla Tesla semi truck Foto: Tesla Tesla semi truck Foto: Tesla Tesla semi truck Foto: Tesla Tesla semi truck Foto: Tesla Tesla semi truck Foto: Tesla Tesla semi truck
Tesla je šokiral svet z električnim tovornjakom, ki pospešuje hitreje od večine avtomobilov.
Oglej si celoten članek

Ustanovitelj Tesle Elon Musk je tokrat držal obljubo in po prvotnem zamiku sinoči svetu predstavil semi truck, povsem električni poltovornjak, s katerim se znamka podaja v komercialne vode. 

Musk obljublja, da bo tovornjak lahko vlekel enako težke tovore kot klasičen dizelski vlačilec, a bo imel celo s prikolico pospešek od 0 do 96 km/h (0-60 milj na uro) vsega pet sekund. Če bo prevažal maksimalno maso 36 ton, bo pospešek še vedno 20 sekund, trdi proizvajalec. Še posebej naj bi zasenčil današnje tovornkaje v v vožnji v klanec, saj naj bi v petodstotni klanec dosegal hitrosti prek 100 km/h. V ZDA hitrosti tovornjakov niso omejene tako kot v Evropi, kjer gredo lahko hitro največ 90 km/h. 

Video dneva Tesla S "uničil" 11 najbolj športnih avtov lanskega leta

Tesla trdi, da bo semi truck z enim polnjenjem peljal daleč kar 800 kilometrov (500 milj). K temu rezultatu veliko pripomore izjemna aerodinamika, saj je koeficient komaj 0,36, oziroma manj kot pri marsikaterem modernem suvu. Da so jo dosegli, so uporabili sistem zakrilc oziroma usmernikov zraka, ki se prilagajajo obliki prikolici, tovornjak ima tudi povsem ravno dno, zapolnjene boke in zašiljen nos. Takšnega, kot bodo imeli tudi bodoči evropski tovornjaki. V nosu je prostor za prtljago.

Foto: Tesla Tesla semi truck Za napolnitev baterije do ravni, ki bo omogočila naslednjih 650 kilometrov poti, naj bi zadostovalo že 30 minut priklopa na Teslini polnilnici oziroma običajen postanek, ki si ga mora tovornjakar redno privoščiti. Da ne bi takšno polnjenje preveč obremenjevalo omrežja, naj bi poskrbeli Teslini "megachargerji", pretvorniki sončne energije v električno. 

Tovornjak sicer poganjajo štirje elektromotorji, vsako kolo posebej. Tovornjak nima prestav, ima pa zelo zanimivo zasnovo kabine, saj voznik sedi na sredini, na vsaki strani ima dva velika zaslona z informacijami. Semi truck je napolnjen z različnimi asistenčnimi pripomočki, ki omogočajo polavtonomno vožnjo. Zaradi zasnove tovornjaka naj bi bil nemogoč scenarij, ko prikolica od zadaj "prehiti" vlečno vozilo, trdijo pri Tesli. 

Avstrija Avto je moralo gasiti 35 ljudi

Musk pravi, da bo pogon tovornjaka zlahka zdržal okoli 1,6 milijona kilometrov, tudi ob okvari dveh elektromotorjev pa ostali par še vedno lahko normalno vleče vozilo dalje. Zavore bodo zaradi rekuperativnega delovanja elektromotorjev veliko manj na udaru, vozniki in morebitna sopotnika bosta zaščitena preh hrupom in zunanjimi vplivi z debeloslojnim steklom. 

Tesla še ni sporočil cene za semi trucka, a naj bi povprečna cena prevoženega kilometra z njim stala 20 odstotkov manj od današnjih dizlov. Še posebej učinkovit naj bi bil konvoj več Teslinih poltovonjakov skupaj, saj naj bi bila zaradi aerodinamičnega učinka cena kilometra takrat kar za polovico nižja in cenejša tudi od vlakovne kompozicije. 

Proizvodnjo bodo zagnali leta 2019. Tesla bo sicer ponujal tudi pomanjšano različico semi trucka, električni pick-up, ki ga bo mogoče voziti z izpitom za avto.

dezurni@zurnal24.si

Foto: Tesla Tesla semi truck

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.