Ustanovitelj Tesle Elon Musk je tokrat držal obljubo in po prvotnem zamiku sinoči svetu predstavil semi truck, povsem električni poltovornjak, s katerim se znamka podaja v komercialne vode.
Musk obljublja, da bo tovornjak lahko vlekel enako težke tovore kot klasičen dizelski vlačilec, a bo imel celo s prikolico pospešek od 0 do 96 km/h (0-60 milj na uro) vsega pet sekund. Če bo prevažal maksimalno maso 36 ton, bo pospešek še vedno 20 sekund, trdi proizvajalec. Še posebej naj bi zasenčil današnje tovornkaje v v vožnji v klanec, saj naj bi v petodstotni klanec dosegal hitrosti prek 100 km/h. V ZDA hitrosti tovornjakov niso omejene tako kot v Evropi, kjer gredo lahko hitro največ 90 km/h.
Tesla trdi, da bo semi truck z enim polnjenjem peljal daleč kar 800 kilometrov (500 milj). K temu rezultatu veliko pripomore izjemna aerodinamika, saj je koeficient komaj 0,36, oziroma manj kot pri marsikaterem modernem suvu. Da so jo dosegli, so uporabili sistem zakrilc oziroma usmernikov zraka, ki se prilagajajo obliki prikolici, tovornjak ima tudi povsem ravno dno, zapolnjene boke in zašiljen nos. Takšnega, kot bodo imeli tudi bodoči evropski tovornjaki. V nosu je prostor za prtljago.
Tovornjak sicer poganjajo štirje elektromotorji, vsako kolo posebej. Tovornjak nima prestav, ima pa zelo zanimivo zasnovo kabine, saj voznik sedi na sredini, na vsaki strani ima dva velika zaslona z informacijami. Semi truck je napolnjen z različnimi asistenčnimi pripomočki, ki omogočajo polavtonomno vožnjo. Zaradi zasnove tovornjaka naj bi bil nemogoč scenarij, ko prikolica od zadaj "prehiti" vlečno vozilo, trdijo pri Tesli.
Musk pravi, da bo pogon tovornjaka zlahka zdržal okoli 1,6 milijona kilometrov, tudi ob okvari dveh elektromotorjev pa ostali par še vedno lahko normalno vleče vozilo dalje. Zavore bodo zaradi rekuperativnega delovanja elektromotorjev veliko manj na udaru, vozniki in morebitna sopotnika bosta zaščitena preh hrupom in zunanjimi vplivi z debeloslojnim steklom.
Tesla še ni sporočil cene za semi trucka, a naj bi povprečna cena prevoženega kilometra z njim stala 20 odstotkov manj od današnjih dizlov. Še posebej učinkovit naj bi bil konvoj več Teslinih poltovonjakov skupaj, saj naj bi bila zaradi aerodinamičnega učinka cena kilometra takrat kar za polovico nižja in cenejša tudi od vlakovne kompozicije.
Proizvodnjo bodo zagnali leta 2019. Tesla bo sicer ponujal tudi pomanjšano različico semi trucka, električni pick-up, ki ga bo mogoče voziti z izpitom za avto.
dezurni@zurnal24.si