Nova generacija škode fabia, električni tesla model S, nissanov adut v C razredu pulsar in prvi BMW enoprostorec serija 2 active tourer so preizkuse trčenj opravili z odliko in vsi prejeli najvišjo oceno za varnost - pet zvezdic.
Tudi mali in poceni avtomobili so lahko zelo varni
Pri Euro NCAP varnost male škode fabie, ki jo uvrščajo v nižji cenovni razred, ocenjujejo za zelo uravnoteženo. V vseh segmentih ocenjevanja (varnost pri čelnem in bočnem trku, ter trku v zadek) je prejela dobre kritike. Prav tako si je pohvale zaslužila za varnost otrok, pešcev in nabor asistenčnih sitemov. V Bruslju posebej izpostavljajo dobre ocene varnosti 18-mesečnega otroka pri trku. Čelno trčenje sta brez posledic prestali lutki, ki simulirata odrasla potnika na prednjih sedežih.
Tesla model S ima pomanjkljivosti
Električni tesla model S je visoko oceno prejel v segmentu asistenčnih varnostnih sistemov, pa čeprav doslej ni ponujal sistema za zaviranje v sili. Euro NCAP je namreč testiral še različico pred nedavno prenovo modela, ki je dobila tudi napredni tempomat s sistemom samodejnega zaviranja. Hvalijo pa strokovnjaki varnost pri trku z boka in v zadek. Skromno se je odrezal pri zaščiti prsnega dela potnika spredaj ob bočnem trku z oviro.
Tudi nissan pulsar, prihajajoči konkurent Volkswagnovega golfa, je prejel pohvale za zaščito 18-mesečnega otroka. Pri Euro NCAP izpostavljajo, da višina potnikov in način sedenja ne vpliva na varnost pri trku, saj so vsi dobro varovani.
BMW serije 2 active tourer je visoke ocene prejel v vseh segmentih. V Bruslju so zaskrbljenosti izrazili le nad varnostjo nog voznika, maksimalnega števila točk ni prejel niti pri bočnem trku v oviro.
Polom za Suzuki
Pravi polom je doživel Suzuki z mestni modelom celerio, ki je šibek na področju asistenčnih varnostnih sistemov. Standardno ima le sitem za nadzor stabilnosti vozila, ki je od 1. novembra obvezen v vseh novih avtomobilih, ki so naprodaj v EU.
Več zadovoljstva imajo pri Renaultu, kjer si je njihov prodajni adut megane izboljšal slabo oceno. Junija letos so mu specialisti za varnost namenili oceno znižali na tri zvezdice. Kritike so letele na sistem, ki voznika opozarja na pripete varnostne pasove, ki je bil na voljo v omejenem številu jezikov. Francozi so kritiko vzeli resno in sistem nadgradili, zaradi česar ima zdaj megane oceno štiri zvezdice za varnost.