To prvič doslje dokazuje študija, ki jo objavila francoska VINCI fundacija za odgovorno vožnjo in se je osredotočila na vplive, ki jih ima dolgotrajna uporaba tempomata ali omejevalnika hitrosti na vedenje in odzive voznika.
Tempomat in omejevalnik hitrosti sta postala v modernih avtomobilih praktično že serijski del opreme nekako od srednjega paketa opremljenosti dalje. Neizpodbitno imata veliko prednosti, saj med drugim vozniki z uporabo enega ali drugega precej vestneje spoštujejo predpisane hitrosti v naseljih, navadnih in avtocestah. A sedaj je dokazano tudi, da se zaradi uporabe teh pomagal vozniki preveč "polenijo".
Dlje časa "prehitevajo"
V raziskavi je sodelovalo 90 moških in žensk različnih starosti. Na simulatorju vožnje so v štirih različnih scenarijih na cesti morali spreminjati hitrost in se odzivati na situacijo "na cesti." Enkrat so šli skozi situacije z vklopljenim omejevalnikom hitrosti, drugič s tempomatom (običajni, ne radarski), tretjič pa brez vključenih pomagal.
Reakcijski čas v primeru potrebe po menjavi pasu (prehitevanje na avtocesti) se tako v primeru uporabe tempomata podaljša, prav tako se zaradi uporabe tempomata vozniki dlje časa zadržujejo na prehitevalnem pasu in se počasneje vračajo na voznega. Tudi sicer je voznikom zaradi uporabe pomagal popustila zbranost, medicinske naprave pa so predvsem v primeru tempomata pogosteje zaznale otopelost, ki se je denimo kazala v redkejšem popravljanju smeri vozila. Še posebej nevarna pa lahko postane uporaba tempomata na dolgih, monotonih razdaljah, če se voznik pred tem ni dovolj naspal.
Takšni pripomočki so namenjeni pomoči, ne pa nadomeščanju voznika, opozarja vodja raziskave Bernadette Moreau. "Vozniki jih morajo uporabljati ob pravem času," še dodaja.
Ločena raziskava, ki jo je fundacija objavila že pred časom, kaže, da povprečni francoski voznik spi kar uro manj kot 15 let nazaj. Pomanjkanje spanja je še posebej značilno za dan, ko se ljudje odpravljajo na počitnice, prav to pa zelo poveča tveganje za nastanek nesreče.
140 v 6 b in tempomat , , majka po AC ! Po LJ pa s tempomatom , kolker piše …
Nisem doktor prometnih zanosti,vendar sem prepričan,da je več kakor 60% prometnih znakov zelo butasto (butalsko) postavljenih. Primer prom. znak Izola …
Nisem doktor prometnih zanosti,vendar sem prepričan,da je več kakor 60% prometnih znakov zelo butasto (butalsko) postavljenih. Primer prom. znak Izola …