Podjetje JATO Dynamics je pripravilo podroben vpogled, kaj se trenutno dogaja na področju zasledovanja cilja 95,7 gramov CO2 na prevožen kilometer. To je namreč meja, ki jo je postavil EU glede povprečnega izpusta prodanih avtomobilov velikoserijskih proizvajalcev. Tisti proizvajalci, ki tega ostrega cilja do 31. decembra ne bodo dosegli, bodo morali za vsak registriran avto plačevati po 95 evrov "kazni" - na vsak presežen gram.
Vseeno pa meja 95,7 ni fiksna, temveč je v resnici prilagojena navzgor v prid proizvajalcem, ki lahko izkoriščajo t. i. superkredite. Prav tako gre za vrednosti, računane še po starem NEDC ciklu izpustov in ne po novejšem in bolj realnem WLTP.
Vseeno pa je takšna "spodbuda" z grožnjo po visokih penalih za presežene grame že doslej močno vplivala na razmišljanje proizvajalcev, kakšne avtomobile sploh še prodajati. Zato so letos s cenikov izginili številni motorji ali pa kar avtomobilski modeli, ki so posamezne znamke tlačile preveč navzgor po emisijski lestvici.
Prav tako so proizvajalci, podprti z različnimi oblikami spodbud po članicah, začeli spodbujati prodajo nove generacije pogonov v obliki mikrohibridov in klasičnih hibridov, priključnih hibridov ter seveda povsem električnih vozil z ničelnimi emisijami. Še posebej slednji so zelo pomembni, saj vsak registrirani primerek v statistiki šteje dvojno. Na drugi strani letošnja statistika beleži nadaljni močan upad prodaje klasičnih dizelskih in bencinskih modelov.
Letošnji zmagovalec: Volvo!
Številnim znamkam ambiciozne meje do konca leta ne bo uspelo doseči, to je že jasno. A nekaj proizvajalcev je vseeno zelo blizu. Presenečenje pa se je zgodilo prav pri vrhu. Če smo bili zadnja leta že vajeni, da imajo najnižje povprečne emisije pri Toyoti, pa je letos vodilna znamka postal Volvo oziroma njegov matični kitajski koncern Geely Group (poleg Volva spadajo pod isto streho še znamke Polestar, Lotus in LEVC). Letošnji cilj je koncern, katerega evropska prodaja v 99 odstotkih predstavlja prav znamka Volvo, že dosegel. Kot kaže, ga bodo lahko brez večjih težav in morda z delnimi prilagoditvami prodajne strategije dosegle tudi znamke v skupini BMW, Toyota in Hyundai. Ob tem pri Jatu opozarjajo, da se pri Toyoti vidi zastoj pri nižanju izpustov CO2, saj so v zadnjih letih stavili predsvsem na svoje hibridne modele. A danes drugi proizvajalci dodatna zniževanja dosegajo z električnimi vozili, ki pa jih Toyota sploh še ni začela prodajati. Na drugi strani pa je strategija Hyundaja dosegla ravno to - zniževanje emisij z mešanico elektrificiranih in povsem električnih modelov.
Ostale znamke se morajo pripraviti na plačevanje kazni za presežene grame.
Še Hrvati so lahko zgled za Slovenijo
JATO statistika še kaže, da je Slovenija glede izpustov novih avtov, ki so bili prodani med januarjem in avgustom 2020, v slabši polovici članic EU s povprečjem 115,9 grama CO2/km. Bolj nečiste avte so v povprečju kupovali le Avstrijci, Britanci, Romuni, Nemci, Čehi, Slovaki in Poljaki, slednji imajo povprečen izpust kar 123,3gramov.
Najčistejše avte kupujejo Nizozemci (98,6 gramov), Portugalci (99,3) in Švedi (100,8). V JATO primerjavi sicer manjkajo nekateri manjši trgi (Bolgarija, Luksemburg, Ciper ...), podatke so zbrali za 21 članic.
Povsem zadnja pa je Slovenija glede razmerja med tradicionalnimi in elektrificiranimi vozili. Če imajo Švedi že več kot 40 odstotkov novih avtov tako ali drugače elektrificiranih, od tega 30 odstotkov kot priključnih hibridov ali električnih, je v Sloveniji delež elektrificiranih zanemarljiv, le kakih osem odstotkov, kaže graf JATO Dynamics. Celo Hrvati, Poljaki ali Romuni so pred nami.
Se vidi, da vam Janša pere možgane. On pravi, da so električni avti idiotski. On je idiot.
Še orbanova dežela nas je prehitela po deležu novih EV-jev. Sramota.
SRAM VAS BODI FOLK! ZARADI VAŠE OZKE PAMETI SMO ČISTO NA DNU! A LAHKO NEHATE KUPOBATI DIZLE? Ko smo se …