Tehnologija je doma v novem A3

Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3 Foto: Gregor Prebil Audi A3
Tretja generacija audija A3 prinaša tehnologijo iz višjih razredov in uvaja nove sisteme. Novi sta notranjost in modularna platforma. Cene za A3, ki naj bi jih še letos prodali okoli 50, se začnejo pri 22.170 evrov brez popusta za prve kupce.
Oglej si celoten članek

Audi je z modelom A3 leta 1996 vstopil v razred premium kompaktnih vozil. V 16 letih je to tretja generacija A3, ki so jih samo v Sloveniji skupaj prodali 6.200, druga pa ostaja v proizvodnji, a v zmanjšanem obsegu.

Novinec prinaša kopico novosti, ki so očem vidne ali pa skrite. Največja novost je nova modularna platforma koncerna Volkswagen, na kateri bodo v prihodnjih letih izdelali 24 milijonov vozil; možno bo izdelovati tudi električne modele, hibride in modele na zemeljski plin.

Nove aerodinamične rešitve

Foto: Gregor Prebil Audi A3 Zunanjost zaznamujejo ostre linije, oblikovna posebnost je dvodelni žaromet zadaj, boljšo aerodinamiko in videz zagotavlja usmerjevalnik zraka na zadnjem steklu, prvič pa so pri Audiju zunanje ogledalo namestili na ramenskem delu vrat.

V Ingolstadtu so veliko napora vložili v zmanjšanje teže vozila, ki je izgubilo 80 kilogramov, trdnost pa so zagotovili z novimi tehnikami spajanja in tehnologijami obdelovanja materialov. Karoserija je deloma izdelana iz jekla in aluminija in je za milimeter krajša od predhodnika, je pa zato medosna razdalja daljša za 23 milimetrov. Avtomobil je, če merimo še zunanja ogledala, ožji za kar 59 milimetrov, kar bodo vozniki cenili na avtocestnih odsekih, kjer je cestišče zaradi del ožje.

S centimetri za kolena izdatnejša notranjost je skrojena po novih merilih. Vsa stikala razen za upravljanje sistema MMI so pomaknjena navzgor v vidno polje voznika, zaradi česar je vožnja varnejša in preglednejša. Na sredini med sedežema je drugačen sistem MMI touch, vrtljivo pritisni regulator, s katerim se hitro in pregledno premikamo med različnimi funkcijami avdionaprave, navigacije ...

Gadget na kolesih

Foto: Gregor Prebil Audi A3 Osrednji del zavzema velik, 7-palčni zložljivi barvni zaslon, ki prikazuje podatke navigacijske naprave; možno se je povezati na splet, uporabljati Google Maps, voznik pa številne operacije izvaja kar z glasovnim ukazovanjem. Nekatere novosti so očem skrite. Hvalijo obdelavo in materiale – tako imajo zračniki več funkcij in zrak ne le usmerjajo, ampak tudi razpršujejo. Novost je sistem Audi place box. Gre za poseben predalček za mobilni telefon pod naslonom za roke. Voznik v predal položi svoj telefon, ki se s sistemom v vozilu poveže prek modrega zoba (bluetootha). S tem so inženirji povsem izničili sevanje mobilnih telefonov, slabost je le ta, da ga ni mogoče naknadno vgraditi v vozilo.

A3 je dobil vse varnostne in asistenčne sisteme, ki jih poznamo pri dražjih modelih s štirimi prstani. Pomembna varnostna novost je elektronska parkirna zavora, ki omogoča, da v kritičnih situacijah z njo zaviramo na polno z vsemi štirimi kolesi. Ko voznik pritisne stopalko za plin, se zavora spet izklopi. Med drugim ima sedem varnostnih blazin, voznika opozarja na utrujenost in postanek, varnosti pešcev pa so namenili aktivni pokrov motorja, ki se ob trku privzdigne in ublaži udarec.

Trije menjalniki in trije motorji

Sprva bodo na voljo trije povsem na novo razviti štirivaljni motorji: dva bencinska TFSI in en dizelski TDI z gibnimi prostorninami 1,4, 1,8 oziroma 2,0 litra in razponom moči od 90 kilovatov (122 KM) do 132 kilovatov (180 KM). Menjalniki so trije: šeststopenjski ročni in šest- oziroma sedemstopenjska samodejna S tronic menjalnika.

Za prve kupce cena nekaj nad 20 tisočaki

A3 z bencinskim motorjem 1,4 TFSI z močjo 90 kilovatov stane najmanj 22.170 evrov, najcenejši dizel pa je 1,6 TDI z močjo 77 kilovatov, ki stane 22.270 evrov. Po novem letu za okoli 20 tisoč evrov prihaja še motor 1,2 TFSI.

Foto: Gregor Prebil Audi A3 Pri Audiju so pripravili poseben paket opreme, s katerim lahko kupci za za dodatnih 1.900 evrov akcijske cene dobijo ksenon paket, voznikov informacijski zaslon, sredinski naslon za roke spredaj, komfortno avtomatsko klimatsko napravo, električno nastavljivi in ogrevani zunanji ogledali, štirikraki usnjen volan in lita aluminijasta platišča. Prvih 30 kupcev letos bo deležnih popusta v višini 1.500 evrov za model 1,4 TFSI in 2.000 evrov za model 2,0 TDI.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.