Audi je z modelom A3 leta 1996 vstopil v razred premium kompaktnih vozil. V 16 letih je to tretja generacija A3, ki so jih samo v Sloveniji skupaj prodali 6.200, druga pa ostaja v proizvodnji, a v zmanjšanem obsegu.
Novinec prinaša kopico novosti, ki so očem vidne ali pa skrite. Največja novost je nova modularna platforma koncerna Volkswagen, na kateri bodo v prihodnjih letih izdelali 24 milijonov vozil; možno bo izdelovati tudi električne modele, hibride in modele na zemeljski plin.
Nove aerodinamične rešitve
V Ingolstadtu so veliko napora vložili v zmanjšanje teže vozila, ki je izgubilo 80 kilogramov, trdnost pa so zagotovili z novimi tehnikami spajanja in tehnologijami obdelovanja materialov. Karoserija je deloma izdelana iz jekla in aluminija in je za milimeter krajša od predhodnika, je pa zato medosna razdalja daljša za 23 milimetrov. Avtomobil je, če merimo še zunanja ogledala, ožji za kar 59 milimetrov, kar bodo vozniki cenili na avtocestnih odsekih, kjer je cestišče zaradi del ožje.
S centimetri za kolena izdatnejša notranjost je skrojena po novih merilih. Vsa stikala razen za upravljanje sistema MMI so pomaknjena navzgor v vidno polje voznika, zaradi česar je vožnja varnejša in preglednejša. Na sredini med sedežema je drugačen sistem MMI touch, vrtljivo pritisni regulator, s katerim se hitro in pregledno premikamo med različnimi funkcijami avdionaprave, navigacije ...
Gadget na kolesih
A3 je dobil vse varnostne in asistenčne sisteme, ki jih poznamo pri dražjih modelih s štirimi prstani. Pomembna varnostna novost je elektronska parkirna zavora, ki omogoča, da v kritičnih situacijah z njo zaviramo na polno z vsemi štirimi kolesi. Ko voznik pritisne stopalko za plin, se zavora spet izklopi. Med drugim ima sedem varnostnih blazin, voznika opozarja na utrujenost in postanek, varnosti pešcev pa so namenili aktivni pokrov motorja, ki se ob trku privzdigne in ublaži udarec.
Trije menjalniki in trije motorji
Sprva bodo na voljo trije povsem na novo razviti štirivaljni motorji: dva bencinska TFSI in en dizelski TDI z gibnimi prostorninami 1,4, 1,8 oziroma 2,0 litra in razponom moči od 90 kilovatov (122 KM) do 132 kilovatov (180 KM). Menjalniki so trije: šeststopenjski ročni in šest- oziroma sedemstopenjska samodejna S tronic menjalnika.
Za prve kupce cena nekaj nad 20 tisočaki
A3 z bencinskim motorjem 1,4 TFSI z močjo 90 kilovatov stane najmanj 22.170 evrov, najcenejši dizel pa je 1,6 TDI z močjo 77 kilovatov, ki stane 22.270 evrov. Po novem letu za okoli 20 tisoč evrov prihaja še motor 1,2 TFSI.