Novi golf R je s tem postal najmočnejši golf doslej, ki v peti izdaji do 100 kilometrov na uro pospeši v le 4,7 sekunde, pospeševanje se mu ustavi pri prisilno omejenih 250 kilometrih na uro, z dodatnim paketom R-performance pa mu je dovoljenih še dodatnih dvajset kilometrov na uro.
Pri Volkswagnu pravijo, da značaja novega golfa R ne narekuje le gola moč motorja, ampak tudi kombinacija visokega navora 420 njutonmetrov, vrhunskega športnega podvozja in naprednega štirikolesnega pogona, ki navora ne razporeja le med prednjimi in zadnjimi kolesi, ampak neodvisno tudi med obema kolesoma na zadnji premi. S tem predvsem v ovinkih lahko doseže precej več živahnosti.
Volkswagen je leta 2002 predstavil prvi golf R32, ki je bil s 177-kilovatnim 3,2-litrskim šestvaljnikom najmočnejši golf dotlej, do 100 kilometrov na uro pa je potreboval 6,6 sekunde. Leta 2003 je postal tudi prvi volkswagen z menjalnikom DSG. Golfu R32 druge generacije je leta 2005 moč narasla na 184 kilovatov. Leta 2009 je golf R32 postal golf R in namesto atmosferskega motorja V6 dobil 2-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 199 kilovatov. Septembra 2013 je na ceste zapeljal četrti golf R, ki je z močjo 221 kilovatov presegel prag 300 'konjev'.
Štirikolesni pogon s pomočjo upravitelja dinamike vozila VDM sodeluje tudi z drugimi pogonskimi sistemi, kakršne so elektronske zapore diferenciala XDS in prilagodljiv nadzor šasije DCC. Z njihovo pomočjo golf R dosega optimalno trakcijo in zelo natančno in nevtralno vodljivost.
Volkswagnovi inženirji so sisteme golfa R natančno uglasili na severni pentlji dirkališča Nürburgring. Na to opozarja tudi vozni program »special«, ki s ga nastavili tako, da ustreza vožnji po legendarnem dirkališču. Da paket deluje, kažejo tudi rezultati. Novi golf R z vključenim programom special je namreč severno pentljo prevozil 19 sekund hitreje kot njegov predhodnik. Za dosežek je potreboval sedem minut in 51 sekund.
Fuj dizel.