Gašenje električnih avtomobilov oziroma njihovih baterij je zelo težko in zahtevno. Še bolj zahtevno je, če do požara pride v velikih garažah. Od zdaj si bodo lahko gasilci pomagali s posebnim specialnim gasilskim vozilom.
Statistike sicer ne potrjujejo splošnega prepričanja, da električni avtomobili zagorijo pogosteje od avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, vendar je način njihovega gorenja radikalno drugačen, saj je to bolj intenzivno in daljše. Ker baterije lahko ponovno zagorijo tudi po primarnem in sekundarnem gašenju, in to celo nekaj ur ali dni po začetnem požaru, njihovo gašenje zahteva potopitev celotnega vozila v bazen z vodo.
Situacija se še dodatno zaplete, če električno vozilo zagori v tesnem prostoru podzemne garaže. V takih primerih gasilci do avtomobila ne morejo priti z njihovo regularno opremo, prav tako pa ga ne morejo na mestu požara potopiti v bazen z vodo. To je tudi vzrok za to, da so nekatera mesta električnim avtomobilom prepovedala vstop v javne garaže.
Pomoč je v sodelovanju z nekaterimi drugimi podjetji ponudil češki proizvajalec specialnih vozil Kobit. Razvili so gasilski avtomobil, ki je namenjen predvsem gašenju požarov električnih vozil. Za osnovo so vzeli toyoto hilux, ki so ji dodali tretjo os in ji maso dvignili na 5,610 tone, nosilnost pa na tri tone. Največja prednost takšnega vozila v primerjavi s siceršnjimi gasilskimi tovornjaki so kompaktne mere, saj z višino 1,850 metra lahko zapelje v večino garažnih hiš. V dolžino sicer meri 6,039 metra, kar je 1,230 metra več od serijske toyote hilux.
Posadka ima na razpolago toplotno kamero ter visokotlačni gasilni sistem goldcut cobra 7-C330P, ki naj bi zagotovil hitro in učinkovito gašenje požara z vodo s tlakom 300 barov in pretokom 28 litrov na minuto. Osemdeset metrov dolga cev se zaključi z regulirnim stožcem, ki lahko iz gasilnega medija ustvari meglo, ki je ključnega pomena za uspešno gašenje primarnega ognja. Sprednji del avtomobila je opremljen tudi z električnim vitlom z lastno baterijo, s katerim lahko pogašeni električni avtomobil potegnejo iz garaže in ga potopijo v bazen z vodo.
Pri podjetju Kobit so prototip gasilnega avtomobila izdelali že leta 2020 in ga doslej že temeljito preskusili. Kmalu naj bi ga tudi dejansko ponudili v uporabo.
Prima a je mogoče kdo povedal da se v gostem dimu ne da vozit avta do mesta požara. Je kdo …
Za pogasitev enega EVja rabiš v povprečju 10 kubikov vode......10 kubikov!!!....z tem vozilom se bodo lahko borili točno tako,kot z …
Hja, "zeleni" boste morali poleg garaže imeti še bazen....Ali namesto garaže ;))