Tako bi izkušeni mehanik kupil rabljen avtomobil

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Izkušenega mehanika smo prosili, da nam izda nekaj zlatih pravil pred nakupom rabljenega avtomobila.
Oglej si celoten članek

Trg rabljenih vozil v Sloveniji cveti, ponudba modelov je vse bolj pestra, pojavljajo se nove znamke in novi pogoni. Veliko je koristnih nasvetov in malo manj koristnih modrosti, kako se podati v nakup rabljenega avta, pa tudi kako ga pripraviti, če ga prodajate.

Kako bi se sam lotil nakupa rabljenega avtomobila smo vprašali vodjo AMZS servisne dejavnosti Jurija Kočarja. "Moje prvo pravilo pri nakupu rabljenega avtomobila je, da se izogibam avtomobilom, ki jih ne videvam na cestah oziroma so na naših cestah eksotika. Logika, ki to podpira, je zelo preprosta in učinkovita. Več, kot je določenih avtomobilov v obtoku, boljša je dobava nadomestnih delov. Hkrati to pomeni, da je več mojstrov oziroma mehanikov, ki lahko take avtomobile ustrezno popravijo. Ob večji izbiri tako pri delavnicah kot pri nadomestnih delih (originalnih in neoriginalnih) je tudi strošek popravila oziroma servisiranja lahko nižji."

Foto: AMZS Vodja AMZS servisa Jurij Kočar

Kočarja smo vprašali tudi, kakšna je njegova izkušnja pri nakupu rabljenega avtomobila? Se je tudi sam učil na napakah?

"Seveda sem se učil tudi na lastnih napakah. Sploh v mlajših letih, ko sem kupil avto, ki je bil najcenejši med temi, ki sem jih iskal, nato pa s stroški popravil celo preplačal razliko v ceni. Sicer pa lahko rečem, da sem imel na splošno gledano to srečo, da vozila nisem nikoli kupil brez nekega poznavanja zgodovine. Držal sem se torej načela, da nisem nikdar doslej kupil vozila, za katerega ne bi poznal njegove zgodovine ali lastnika."

Izkušeni strokovnjak s področja popravil vozil pravi, da na žal prav nič ne pomaga, če kupimo sicer lepo ohranjen avto, ki pa je pri nas eksotika. Za tak avto težje najdemo serviserje, ki so ga pripravljeni popraviti. Še huje pa je, ko lastnik takega avtomobila nima ustrezne podpore v zaledju oziroma poprodaji. Pravi, da povsem nasprotno velja za avtomobile, ki jih je na trgu veliko. Zanje se v relativni bližini praviloma dosti lažje najde dovolj izkušenih mojstrov. Že v AMZS imajo po Sloveniji razporejenih kar 14 servisnih delavnic. "Predvsem pa želim povedati to, da pri takih avtomobilih ni velikih neznank v smislu, kako je treba opraviti redno vzdrževanje in kako se opravijo izredna popravila. Če je v obtoku veliko avtomobilov, se tudi dobro ve, kaj so njihove hibe in kako jih lahko ustrezno odpravimo."

Prodajalec mora imeti odgovore na vaša vprašanja

Drugo pravilo, ki se ga drži, je verodostojnost prodajalca. Če dobi občutek, da oseba, ki prodaja avto, ne ve veliko o avtomobilu in da celo prikriva kakšne stvari, je to slab znak. To oceni po občutku. Vozilo mora biti primerno starosti in kilometrom. izogiba se lepotno popravljenim avtomobilom, saj se s tem zakrivajo morebitne napake.

"Pred nakupom rabljenega avtomobila vsem voznikom priporočam, naj zberejo čim več verodostojnih informacij o avtomobilu, ki ga kupujejo. Na AMZS portalu DoberAvto.si, ki si prizadeva za transparenten nakup in prodajo rabljenih in tudi novih avtomobilov, najdete avtomobile s podatki o zgodovini in lastništvu. Pri izbiri si lahko pomagate z iskanjem v rubrikah AMZS Preverjeno in Obetavno vozilo," pravi Kočar.

Foto: Doberavto Rabljeni avtomobili na spletni strani Doberavto

Vprašanja, ki si jih morate zastaviti

Zanimalo nas je tudi, kaj odgovori strankam, ko ga vprašajo, kateri rabljen avto naj kupijo? Kočar pravi, da prvo vprašanje, na katero si morajo kupci novega ali rabljenega avtomobila odgovoriti, kakšne so dejanske potrebe in kaj jim dopuščajo finance? Meni, da bi morali biti želja ali strast glede določenega izdelovalca avtomobilov ali znamke pri nakupu rabljenega avtomobila večinoma postranska dejavnika. Drugačna situacija pa nastane, če govorimo o bolj specifičnih avtomobilih ali izpolnjevanju nekih dolgoletnih želja. "A, če govorimo o nakupu rabljenega avtomobila, ki bo služil dnevnim in denimo družinskim potrebam, je jasno, kaj mora biti prioriteta. To so varnost, prostornost, udobje, uporabnost in seveda stroški. Ob tem bi rad spomnil, da strošek nakupa ni edini strošek, ampak so tu še predvidljivi stroški rednega vzdrževanja (gume, servisi, poraba goriva, zavarovanje, registracija) in nepredvidljivi stroški izrednih popravil. Slednje je treba upoštevati že ob nakupu avtomobila."  

Foto: AMZS Jurij Kočar, AMZS

Kaj pa svetuje glede letnika izdelave? Pravi, da je vse odvisno od tega, kaj nam dovoljuje (družinski) proračun. Letnik oziroma starost avtomobila je pomembna z vidika ohranjenosti avtomobila. Vsak, ki kupuje vozilo, pa se mora zavedati, da možnost okvar avtomobila z leti narašča. Strokovnjak vseeno poudarja, da tako dobri, kot so avtomobili danes, niso bili še nikoli. "Pred denimo 30 ali še več leti, je bil avto s 100.000 kilometri že precej izrabljen, potreben generalnih popravil. Danes pa je avto pri 100.000 kilometrih šele dobro utečen. Seveda je kakovost avtomobila pri določenem številu prevoženih kilometrov odvisna od dejstva, ali je bil avto redno vzdrževan po protokolu, ki ga je predvidel izdelovalec, in da so bili pri tem uporabljeni ustrezni materiali. Treba je upoštevati še, da se z večanjem števila vgrajenih sklopov, veča število potencialnih okvar. Primer, ki to nazorno kaže: nekoč avto ni imel električnega pomika stekel in se ta seveda ni mogel pokvariti. Bolj, ko je avto kompleksen, torej več, ko ima delov, večja je možnost okvare."

Kateri so indici, da prevoženi kilometri niso realni? Ali je to sploh mogoče vedeti?

Kočar pravi, da je to zelo kompleksna tema. "Seveda je nekaj osnovnih pravil, ki jih je dobro vedeti. To so denimo podroben pregled, v kašnem stanju je volan, kako je obrabljena prestavna ročica, v kakšnem stanju so stopalke, voznikov sedež. Izurjeno oko, torej nekdo, ki je specializiran za določeno znamko, bo morda ocenil, koliko kilometrov ima avto z natančnostjo okoli 50.000 kilometrov. Pri vizualnem pregledu je preveč dejavnikov, da bi lahko delali konkretne zaključke. Marsikaj je namreč mogoče zelo spretno prikriti z ne previsokimi stroški. Zato je tako zelo pomembno, da poznamo zgodovino vozila in da jo lahko preverimo. Z ustrezno opremo lahko sicer s precejšnjo gotovostjo ugotovimo, kakšno je realno stanje glede prevoženih kilometrov. To sicer terja nekaj več znanja in zahteva kakovostno diagnostično opremo, s katero imamo vpogled v krmilnike, ki jih je v sodobnih avtomobilih veliko, in potem ugotavljamo morebitno odstopanje posameznih zapisov. V AMZS našim članom in strankam že vrsto let nudimo storitev pregleda rabljenega avtomobila pred nakupom in na ta način pomagamo kupcem pri izbiri." 

Foto: Doberavto Rabljeni avtomobili na Doberavto.si

Zanimalo nas je tudi, ali so razlike med avtomobili, ki so bili kupljeni takoj, ko je prišla na trg nova generacija, s tistimi, ki so bili kupljeni potem, ko so jih že nekaj let izdelovali? Kočar pravi, da je razvoj vozil danes bliskovit in konkurenca na trgu velika, kar narekuje visok tempo predstavljanja novih in posodobljenih modelov. Pravi, da vsekakor je razlika v tem, kako je industrija delovala nekoč in kako deluje danes. Izdelovalci uporabljajo vpoklice, s pomočjo katerih avtomobile izboljšujejo tudi, ko so že na trgu. Zato je mnenja, da se vedno splača kupiti avto, ki je glede na življenjski cikel izdelan v zadnji seriji, saj je izboljšan do svojega maksimuma. Poleg tega je praviloma še cenovno ugodnejši. "Vsi, ki »lovijo« najnovejše in najbolj moderne modele, praviloma plačujejo ceno razvoja oziroma popravil, ki so posledica hitrega tempa predstavljanja novih modelov vsakih nekaj let. V sodobnih avtomobilih je vse več elektronike, pri kateri je precej težje zagotoviti stoodstotno zanesljivost. Elektronika je tudi najpogostejši vzrok okvar sodobnih avtomobilov. Tudi zaradi sledenja tem popravilom prek vpoklicev ter ustreznega in rednega servisiranja je pomembno, da poznamo zgodovino avtomobila," zaključuje sogovornik.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 19:49 27. April 2024.

    Za potencialne kupce bmw, audi : najprej je potrebno preverit, če imajo za doplačilo vgrajene žmigavce !

  • 15:18 27. April 2024.

    avtonet definitivno rabi konkurenco, ampak imajo tak monopol ,da je na miniaturnem slovenskem trgu težko priti zdraven. Avtonet bi rabi …

  • 13:35 27. April 2024.

    Zopet reklama za firmo, ki se ukvarja s prodajo avtomobilov.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.