Ta znamka je gotovo med zmagovalci lanskega leta

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Med drugim je padel prodajni rekord v njeni 93-letni zgodovini, pri tem pa je pomagala tudi Slovenija. Glavnina uspeha temelji na suvih.
Oglej si celoten članek

Znamka avtomobilov Volvo ima za seboj izredno uspešno poslovno leto. Medtem ko se prodaja avtov po svetu ohlaja, je Volvo prodal 705.452 avtomobilov. V primerjavi z največjimi premijskimi znamkami še vedno malo, a s tem je Volvo sploh prvič v zgodovini prebil mejo 700 tisoč avtov, hkrati pa je globalno rast 9,8 odstotka visoko nad lanskoletnim povprečjem pri znamkah. Zelo dobro so se izkazali na Kitajskem, rasli so v Evropi, poleg tega pa so v ZDA, kjer je bil Volvo nekoč že zelo močan, prvič po letu 2007 presegli mejo 100 tisoč avtov. 

Dve imeni sta pri preobrazbi Volva v zadnjih letih še posebej ključni: Thomas Ingenlath je nagrajeni oblikovalec, ki je pri Volvu vpeljal prepoznavno moderen, še vedno skandinavsko minimalističen in z modernimi tehnologijami povezan slog. Poslovno pa je znamko zadnja leta izvrstno vodil Håkan Samuelsson, generalni direktor. 

V Evropi je bila družba še posebej uspešna v Nemčiji, kjer je sploh prvič prodala več kot 50 tisoč vozil, medtem ko je v Veliki Britaniji dosegla najboljši rezultat po letu 1990.

Pri Volvu kot ključ do rasti izpostavljajo odlično prodajo vseh treh svojih predstavnikov med suvi: XC60, svetovni avto leta 2018, je nasploh najbolj prodajan volvo lanskega leta (skoraj 190 tisoč avtov), manjši XC40 (evropski avto leta 2018) je v primerjavi z letom prej podvojil prodajo, odlično se med (nemško) konkurenco drži tudi veliki XC90. Svoje so k prodaji dodali še limuzine in karavani iz serij 60 in 90, a je več kot očitno, da danes Volvo ni več znan prvenstveno po karavanih, temveč po suvih.

V Adria regiji, kamor sodi tudi Slovenija, je Volvo Cars v letu 2019 dobavil 1.536 novih vozil in dosegel 22,4 odstotno rast v primerjavi z 2018. Velik del prodaje se opravi v Sloveniji. Za primerjavo, pred reorganizacijo poslovne mreže leta 2014 so v Sloveniji prodali le okoli 100 volvo vozil na leto, na Balkanu še precej manj.

Imajo prvega električnega v svojem razredu

Pri Volvu pa imajo zelo ambiziozne načrte tudi za naprej, pri čemer bo osnovno vodilo elektrifikacija. Že lani so hibridizirali tako bencinske kot dizelske motorje, letos pa bo prišel na trg še prvi v seriji nove recharge linije povsem električnih vozil - XC40 recharge P8 (spodaj). Prav vsak prihodnji švedski model pa bo imel svojo izvedenko priključnega hibrida.

Foto: Volvo Volvo XC40 recharge

Volvo je bil še deset let nazaj na robu propada. Takrat je izpod ameriškega Forda prešel v lastništvo kitajskega proizvajalca Geely. Kitajski lastnik je pustil Švedom precej proste roke glede ambicioznega načrta prestrukturiranja, s katerim naj bi znamko tako po prodaji kot veljavi vrnili na pota stare slave. Hkrati pa je Geely in z njim Volvo znal izkoristiti sinergije, ki mu jih nudi razvoj vseh povezanih znamk.

Od Volva so tako pred časom izločili zdaj samostojno znamko prestižnih športnih električnih vozil Polestar, na evropski trg nameravajo vstopiti z znamko Lynk&Co, od leta 2017 imajo v lasti športno znamko Lotus, že prej pa so kupili malezijski Proton. Malokdo ve, da nekatere modele, kot je geely binyue, izdelujejo vzporedno z volvom XC60 ali XC40 v Volvovi belgijski tovarni v Ghentu.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.