Ameriška organizacija IIHS, ki ima velika pooblastila na področju prometne varnosti v ZDA, je objavila študijo o sistemu za samodejno opozarjanje in zaviranje v sili AEB, ko avto zazna nevarnost trka. Obstajata dve rešitvi. Pri prvi, osnovni AEB v primeru neodzivnosti voznika tega na nevarnost le opozori, običajno zvočno in prek slikovnega opozorila. Naprednejši AEB pa je tisti, ko avto po opozorilu in nadaljnjem neukrepanju voznika prične samodejno in na polno zavirati pred oviro.
Študija IIHS na primeru vozil proizvajalca General Motors (GM) je jasno pokazala na velike koristi sistema AEB. Avtomobili, opremljeni z osnovnim AEB (le opozorilo), so bili v enakem obdobju udeleženi v 17 odstotkih manj nesreč z naletom od zadaj, ki so se končale le z materialno škodo, in v kar 30 odstotkih manj nesrečah z naletom, v katerih je prišlo tudi do telesnih poškodb.
Še veliko boljši rezultati pa so pri zmogljivejšem AEB, ko avto samodejno zavira - 43 odstotkov manj naletov brez telesnih poškodb in kar 64 odstotkov manj nesreč s poškodbami.
"To je nov dokaz, da sistem preprečevanja nesreč deluje, še posebej če se ne zanaša na odziv voznika," pravi avtorica študije in vodja raziskovanja Jessica Cicchino pri IIHS.
Rezultati zadnje študije na vozilih GM potrjujejo izsledke prejšnje raziskave, v katero je IIHS vključil statistiko nesreč pri znamkah Acura, Fiat Chrysler, Honda, Mercedes-Benz, Subaru in Volvo. Ta študija je dokazovala, da AEB zmanjša število naletov in posledičnih škodnih primerov vsaj za polovico.
Zavarovalnice imajo sicer prav, ko trdijo, da menjava raznih senzorjev in kalibriranje opreme na poškodvanem avtu z veliko asistenčnimi sistemi stane več denarja. A študija je hkrati neposreden dokaz, koliko manj škodnih primerov in s tem stroškov po avtomobilskem in zdravstvenem zavarovanju imajo zavarovalnice zaradi bolj varnih avtov, in to samo zaradi enega varnostnega sistema od mnogih.
dezurni@zurnal24.si
ko jih jebe, osnovno kar moram drugo naj si v svojo gnili rit nabijejo
Za visoke zavarovalne premije so zaslužni tako zavarovalničarji kot proizvajalci vozil. Z roko v roki in nima smisla, da kažejo …
Nočem zagovarjat zavarovalnic, ampak tale študija ni prav nič "neposreden dokaz". Nikjer namreč ne primerjajo stroškov popravila avta BREZ asistenčnih …