Generalni direktor podjetja Frey za Slovenijo Jožko Tomšič je pojasnil, kakšne spremembe so se zgodile in kaj si še lahko obetajo kupci in uporabniki vozil znamk, ki jih zastopajo.
Švicarska skupina Emil Frey, ki je v zasebni lasti in širi svoje lovke po Evropi, tudi v Sloveniji - trenutno je to največji zasebni avto trgovec v Evropi, ki proda približno toliko avtomobilov kot znamke Seat, Volvo, Mini, Jeep, Land Rover in Jaguar, v Ljubljani hitro napreduje s projektom »avtomobilskega mesta«. V njem so prodajnim saloni vozil, tehnične učilnice za izobraževanje mehanikov, servisne delavnice, tudi specializirane, na primer za popravilo aluminijastih delov vozil, trgovino z rezervnimi deli, skladišči, uredili bodo tudi prostor za izobraževanje mladih kadrov in zagonske projekte.
Eden največjih prodajalcev vozil pri nas
V podjetje pod znamko Emil Frej je v Sloveniji združeno 12 avtomobilskih znamk: Peugeot, Citroën, DS, Mercedes-Benz, Smart, Honda, Mitsubishi, Jeep, Fiat in Fiat Profesional, Alfa Romeo in Abarth. Pa ne le osebna vozila, gre še za težke tovornjake znamke Mercedes-Benz, prav tako avtobuse nemškega proizvajalca vozil kot tudi primat na področju dostavnikov in tudi predelave v avtodome. Vse znamke so v letu 2021 skupaj v Sloveniji prodale več kot 10 tisoč osebnih avtomobilov, kar pomeni, da je več kot petina vseh novih registriranih vozil v Sloveniji prodanih znotraj mreže Emil Frey.
Z dokončanjem združitve v »avtomobilskem mestu« si po besedah Tomšiča nadejajo dodatnih sinergij, stroškovne učinkovitosti in učinkovitosti – po Sloveniji iščejo nove trgovce za določene znamke vozil – ter novih investicij, še utrditi položaj enega največjih prodajalcev vozil v Sloveniji.
Investicije tudi v mlade kadre
Danes podjetje zaposluje več kot 500 ljudi, želijo pa postati »top delodajalec za talente,« zato tesno sodelujejo s srednjimi šolami tehničnih strok.
V okviru predstavitve rezultatov so nam pokazalo tudi center za izobraževanje kadrov in specializirane delavnice, ter skladišča. Tomšič nam je predstavil prenovljene prodajne salone vseh svojih znamk po Sloveniji, s salonom pa umikajo znana imena, Autocommerce, AC Mobile, Avto Triglav, po novem jih boste spoznali po oznakah Emil Frey Avtocenter.
Podjetje ima za prihodnje večje načrte tudi na področju elektrifikacije, zato so njihovi prodajni saloni že danes opremljeni s polnilnicami za električna vozila. Kljub vložkom v baterijska električna vozila je tržni delež še vedno majhne v Sloveniji. Prodaja baterijskih 100-odstotno električnih vozil in priključnih hibridov bolj kot ne po oceni Tomšiča stagnira. V letu 2021 so zabeležili večjo prodajo bencinskih modelov in manjši padec pri dizlih. Skupina Emil Frey je sicer v Sloveniji letos prodala nekaj več kot 100 povsem električnih vozil.
Prodaja avtomobilov še ni na ravni leta 2019
Tomšič ocenjuje, da avtomobilski trg novih avtomobilov napreduje počasi. Na raven pred koronsko krizo se bomo po njegovi oceni vrnili do leta 2024, trg tovornjakov pa je po prodaji že skoraj ujel pred koronsko raven. Tomšič ocenjuje, da bo trg novih osebnih vozil letos nekaj manjši od 50 tisoč registriranih avtomobilov. Ocenjuje tudi, da so se letos novi avtomobili v povprečju podražili med 10 in 15 odstotki, odvisno od znamke, vsaj do junija prihodnje leto pa naj se cene novih avtomobilov njihovih znamk ne bodo več spreminjale.
Cilj za leto 2022 bo izboljšati tržni delež pri vseh znamkah, podlaga za to pa bo odprtje nekaterih novih prodajnih salonov po Sloveniji in prihod novih modelov vozil. Tudi Alfa Romeo bo na primer dobila povsem nov model, SUV tonale.
V letu 2022 imajo večje načrte tudi na področju rabljenih vozil, kjer bo vstopnica na področju rabljenih vozil postal AC Mobil.