Audi je dve leti po tem, ko je bavarski tekmec na trg ponudil model X1, tudi sam z modelom Q3 posegel v vse bolj priljubljen razred malih mestnih terencev. V Ingolstadtu so se za napad na BMW odločili s podobo, ki skoraj na las spominja na večji in uspešni Q5. Med seboj ju boste le stežka ločili, najbolj prepoznaven znak pa so "napadalno" oblikovani sprednji žarometi, pa še ti so v LED-tehnologiji na voljo le v dodatni opremi. Q3 je oblikovan bolj športno in drzno, na to pa nakazuje kupejevsko zaobljeno zadnje steklo.
Suveren štirikolesni pogon quattro
Prav zaradi zaobljenih linij bi moral biti všeč tudi ženskemu spolu, 16-palčna platišča, ki prihajajo v osnovni različici, pa ne izdajajo, da gre za terensko vozilo. Testnik je bil obut v 18-palčna kolesa, tudi zaradi odličnega pogona na vsa štiri kolesa quattro pa smo v zasneženih dneh suvereno obvladovali vozilo na cesti.
Tudi polavtomatsko parkiranje
Za lažje parkiranje je testnik vključeval parkirna pomagala s senzorji spredaj in zadaj ter grafičnim prikazom na osrednjem prikazovalniku. Premogel je tudi sistem polsamodejnega parkiranja (voznik upravlja le s sklopko in zavoro), ki deluje nemško natančno. Notranjost je vse prej kot dolgočasna, vsebinsko polna in brez neizkoriščenih elementov. Uporabnih odlagalnih površin je več kot v konkurenčnem X1, potovalni prostor pa je popestren s kopico svetlečih se dodatkov. Zmotijo le znana stikala za upravljanje s klimo. Vrtenje gumba bi bilo veliko preprostejše. Za doplačilo je na voljo sistem MMI+, ki je izgubil dve tipki in je še bolj intuitiven, prepriča tudi zmogljivi infotainment sistem audi connect. Vse deluje odlično, kot se za premium znamko tudi spodobi. Tudi sistem Lane Assist, ki na avtocesti s samodejnim popravljanjem volana pomaga, da ohranjate pravilno smer in po pomoti ne zapeljete na sosednji vozni pas. Uporaben se nam je zdel tudi opozorilnik za omejitev hitrosti, saj je dvolitrski turbodizel v kombinaciji z izjemno natančnim ter zelo hitrim menjalnikom S-tronic z zmožnostjo prestavljanja z obvolanskimi ročicami zelo poskočen, zato se vam lahko mimogrede zgodi, da vam policisti izmerijo preveliko hitrost in zagrenijo dan. Od sistemov, ki pripomorejo k nižji porabi, izpostavljamo start-stop. Samodejno ugašanje deluje odlično, na klancu pa smo še posebej v zasneženih dneh zanašali na pomoč pri speljevanju.
Podvozje je čvrsto in natančno, a manj udobno, kot v večjih bratih. Je pa avtomobil v ovinkih bolj suveren, za kar gre zahvala tudi informativnemu in natančnemu volanskemu obroču. ESP deluje kot pri bolj športnih različicah. Q3 se za odličnega izkaže tudi na avtocesti, saj je tudi pri višjih hitrostih miren, v mestih pa zgledno okreten. Porabo smo pri kombiniranem ciklusu vožnje umirili pri osmih litrih.
Nerazumljivo nam je bilo le, da je imel testnik udobne usnjene in električno nastavljive sedeže spredaj, a brez stikal za ogrevanje. Jutranje sedenje na ledenem usnju ni prijetno, še posebej, če vemo, da ne moremo segreti sedežev avtomobila, katerega cena z vsemi dodatki znaša 53.520 evrov.
Podatki o vozilu: (Audi Q3 2.0 TDI (130 kW) Quattro S-tronic)
Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.968 ccm
Najvišja moč: 130 kW (177 KM) pri 4.200 vrt./min
Najvišji navor: 380 Nm pri 1.750–2.500 vrt./min
Poraba na testu: 8,0 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 156 g CO2/km
Zmogljivosti: 212 km/h, pospešek 8,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.385 x 1.830 x 1.590, medosna razdalja: 2.600
Prtljažnik: 460–1.365 litrov
Cena: 39.140/53.520 evrov (osnovni/testni)
SUV, ki je v ovinkih kupe
Najmanjši Audijev SUV model je od večjega Q5 krajši za 24 centimetrov, a se to na prvi pogled ne opazi. Tega ne bodo občutili niti voznik, sopotnik in prtljaga. Nekoliko bodo prikrajšani le potniki na zadnjih sedežih, pa tudi tisti, ki si ne morejo privoščiti visokih 53 tisoč evrov, kolikor stane testni primerek.