Štiri škodljive posledice, če z avtom stalno vozite na rezervi

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Stalna vožnja na rezervi je veliko bolj škodljiva kot si mislijo lastniki in lastnice vozil. Mehanik je predstavil štiri težave, ki se lahko zaradi premajhne količine goriva v rezervoarju pojavijo pri avtomobilu. Posledica so seveda nič kaj majhni stroški.
Oglej si celoten članek

Gorivo ni poceni, hkrati pa pomeni enega glavnih stroškov pri vzdrževanju avtomobila. Kot smo že pisali, Slovenci svoje avtomobile le še v četrtini primerov na črpalkah napolnimo do vrha, povprečje prodaje goriva na točenje je med 20 in 25 litri, torej nekje do polovice klasičnega rezervoarja. 

Za marsikaterega lastnika je tako postalo povsem običajno, da mu družbo med vožnjo zelo pogosto dela lučka za nizek nivo goriva, ki se običajno prižge, ko je v rezervoarju še za manj kot 100 kilometrov poti. Pa je to za motor avtomobila še dobro? Ko vam bo naslednjič cukal ali boste imeli občutek, kot da so mu pobegnili vsi konji iz motorja, pomislite tudi to, kako skrbite za stanje v rezervoarju.

Primož Rožnik, lanski prejemnik nagrade Mehanik leta, je za Žurnal24 nanizal štiri primere škode, ki jo praksa premajhnega nivoja goriva lahko povzroči:

Problem št. 1: voda v vbrizgalnih šobah

"Prvi problem se pojavlja zaradi večjega pojavljanja kondenziranja vlage na stenah praznega rezervoarja in posledično kopičenja škodljive vode na dnu," pravi Rožnik.

Kot opozarja izkušeni mehanik, voda posledično zlahka prodre do vbrizgalnega sistema motorja, kjer povzroča korozijo. "To je še bolj izrazito pri dizelskih motorjih, kjer se voda v rezervoarju veže z biodizlom in ustvarja usedline, ki mašijo dotok goriva."

Problem št. 2: zrak v sistemu

"Zaradi prenizkega nivoja goriva v rezervoarju pri vožnji skozi ovinke ali pri vožnji v klanec ali po klancu navzdol zelo lahko pride do zajema zraka v obtok goriva in posledično padca tlaka v sistemu ter cukanja ali celo ugašanja motorja," pove Rožnik. Večina rezervoarjev sicer ima še posebno oblikovano zbirno posodo, ki lahko ta pojav do neke mere prepreči, a ob dolgotrajni vožnji v klanec lahko tudi v njej zmanjka goriva, saj je v njej prostora le za med 0,5 in enim litrom goriva.

Problem št. 3: gorivo lahko zavre

Dodaten problem vožnje s premalo goriva se pokaže v vročih dneh, ko temperatura goriva zaradi stiskanja na visoke tlake v sistemu naraste, gorivo pa toplote v povratnem krogu do rezervoarja ni sposobno dovolj ohladiti. "Zaradi tega lahko pride do zavretja goriva. Posledično pride do ustvarjanja mehurčkov zraka in padca tlaka goriva. V izogib tega imajo vozila večinoma hladilnike na povratnem vodu do rezervoarja." Rožnik dodaja, da je bil zelo dovzeten primer za takšen scenarij renault clio (II. generacija) z 1,5 dCi motorjem.

Problem št. 4: merilniki goriva ne kažejo več prav

"Zaradi elektronskih merilcev količine goriva v nekaterih vozilih lahko merilec in kazalec količine izgubita kalibracijsko nastavitev in posledično kažeta več goriva, kot ga je v resnici. Potem pa se vozniki sprašujejo, zakaj je motor ugasnil. Ker je rezervoar suh kot poper," zaključi Rožnik.

PREBERITE ŠE:

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 06:53 23. Oktober 2015.

    ljudje tankajo za 5 ali deset eur ker za več nimajo, ne pa zaradi tega, da bi preprečevali kondenz.<br /> …

  • 23:20 22. Oktober 2015.

    Ne da bi pametoval, vendar sem že večkrat prišel na bencinsko in videl, da je nekdo pred mano natočil za …

  • 20:58 21. Oktober 2015.

    Kaj delaš na bencinski, da bi lahko spremljala kako ljudje tankajo in kok pogosto se vračajo....ker neumen komentar glede 5 …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.