Na Danskem smo spoznali nov model aceman, ki se umešča v sredino palete vozil znamke Mini, pod večjega countrymana in nad manjšega cooperja. Zbrali smo prve informacije, ki jih bomo razkrili 30. oktobra, ko poteče embargo na objave vtisov z vožnje.
Smo pa zato na okrogli mini poklepetali z vodjo zunanjega oblikovanja Thomasom Sychejem, ki nam je pojasnili nov oblikovalski pristop (»Charismatic Simplicity«) in digitalni pristop, ki močno spreminja uporabo avtomobila, kot smo jo poznali do zdaj, v prihodnje pa bodo spremembe še večje.
65 let ikoničnega dizajna
Mini je leta 1959 začel proizvajati majhen dvovratni štirisedežni avtomobil, ki je kmalu zaradi oblike postal eden od ikoničnih vozil avtomobilske industrije. Pri Miniju so 65 let ostali zvesti prvotni obliki in tako je tudi danes, ko pri kultni britanski znamki, ki je del BMW Group, v modelno paleto dodajajo novega člana. Mini aceman se velikostno umešča med B in C SUV razred vozil, torej najbolj popularnih vozil ta hip na trgu. Kot edini model Minija je na voljo izključno z električnim pogonom. To je zahtevalo nov pristop oblikovalcev, saj vozilo ne potrebuje klasičnega motorja na notranje zgorevanje, pomembni so detajli, ki izboljšujejo pretok zraka in učinkovitost med vožnjo, nov pristop do oblikovanja pa zahteva tudi vgradnja baterije, celo zabavno-informacijskega sistema.
Oblikovalci so mislili na vsak pridobljen kilometer
Mini nam je ob večerji pokazal maketo acemana, sestavljenega iz kock Lego. "To je bilo vodilo. Svoji ekipi sem dejal, da naj imajo v mislih avto iz kock, škatlasto obliko. Želeli smo, da ima aceman karizmo, a z novim pristopom, pri katerem je bil velik poudarek na detajlih, tako zunanjih kot v kabini. Hkrati smo morali paziti na zaznavno in otipljivo kakovost, saj smo želeli premijski vtis" pravi Syche, ki dodaja, da se je zaradi povečanja countrymana odprla vrzel za vozilo pod njim. "Hkrati je bilo pravilo, da aceman ni videti kot cooper. Cooper ostaja ikona znamke, aceman pa mora biti v prvi vrsti »funky in šik«. Igrali smo se s koti, blatniki, žarometi so samosvoji, naredili smo t. i. plavajočo streho, poudarek je bil na barvah in več plasteh različnih barv. Črni rob na spodnjem delu vozila je izrazit, prav tako platišča, ki so moral biti čim bolj ravna, saj smo želeli s številnimi prijemi povečati električni doseg, hkrati pa ne smejo biti popolnoma zaprta, saj je treba hladiti zavore. Lahko bi naredili tudi avto z manjšimi kolesi, a kupci premijskega razreda želijo na vozilu videti večja kolesa," pravi sogovornik.
Prepoznaven mora biti tudi ponoči
Žarometi so morda najbolj izrazit oblikovalski trend v avtomobilski industriji. Vsak od treh Minijevih modelov ima samosvoje žaromete. "Želeli smo razlike, vsak od modelov mora biti prepoznaven že v temi. In to nam omogočajo žarometi," pravi Syche.
Še večji preskok se je zgodil v notranjosti. Veliko je okroglih in ukrivljenih elementov, na primer osrednji zaslon in armaturna plošča.
Predvsem pri materialih so se zgodile spremembe. Pozabite na krom in svetleče elemente. Poudarek je na 3D tkaninah in učinku led svetil. "Vprašali smo se, kaj Mini predstavlja zadnjih 60 let. Želeli smo prečiščen videz, v katerem izstopa kultni okrogel zaslon, ki je velik. Stikal je malo, v prihodnje pa jih v vozilu sploh ne bomo več potrebovali. Preizkusil sem zadnje prototipe in govorni ukazi delujejo odlično. Avtomobil bomo upravljali z glasom. Vendar pa ne bomo šli po poti BMW, ki je s konceptom vision pokazal zaslon, ki je razpotegnjen čez celotno vetrobransko steklo. Okrogel zaslon na sredini armaturne plošče je ikoničen element Minijevih vozil in ta ostaja," je na naše vprašanje odgovoril Syche.
Spremembe so tudi na volanu, ki je manjši in ima vključene posebne detajle. Poudarek je na toplih materialih, predvsem tkanini, ki jo lahko čistimo z vodo. Notranji oblikovalci so uporabili različne barve in različne kombinacije materialov, veliko je recikliranih materialov, pozabite na pravo usnje. "Izpostavljamo trajnost. Morda so na dotik kateri materiali bolj surovi, ampak so dolgoživi," še pravi sogovornik.
Kaj moram vedeti o acemanu?
- Novi model zapolnjuje vrzel med 3,86 metra dolgim cooperjem in countrymanom, ki je ob menjavi generacije zrasel na kar 4,43 metra. V primeru acemana gre tudi za vrnitev petvratnega minija. Aceman v dolžino meri 4,07 metra in je edini v družini Mini, ki je na voljo izključno kot električni avtomobil. Tudi cenovno je aceman z začetno ceno umeščen v sredino. Mini aceman E z osnovno opremo, motorjem in baterijo stane 34.550 evrov, brez upoštevane subvencije v višini 7.200 evrov, zmogljivejši SE pa brez upoštevane subvencije v višini 6.500 evrov stane 38.650 evrov.
- Pri Miniju so se osredotočili na trajnost, tako v njem ne boste našli usnja. Petsedežni aceman ima volumen prtljažnika 300 litrov, vendar številne možnosti nastavitev omogočajo povečanje te kapacitete v posameznih primerih celo na 1005 litrov.
- Kabino zaznamuje barvit informacijsko-razvedrilni sistem z rekordno velikim okroglim zaslonom nad sredinsko konzolo in grafiko, ki utripa nad njim v OLED tehnologiji, da se ujema z različnimi "doživetji".
- Na voljo je v dveh motornih različicah: aceman E ima elektromotor s 135 kW/184 KM in 290 Nm navora, ki omogoča največjo hitrost 160 km/h in pospešek od 0 do 100 km/h v 7,9 sekunde; aceman SE pa ima 160 kW/218 KM in 330 Nm navora in se pelje s hitrostjo do 170 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h je 7,1 sekunde.
- Visokonapetostni bateriji se glede na različico razlikujeta tudi po velikosti: 42,5 ali 54,2 kWh naj bi omogočale dosege od 310 do 406 kilometrov (WLTP). Polnjenje lahko poteka na wallboxu (11 kW), ali z enosmernim tokom (95 kW).
ni šoltajev je pa OLED v stilu različnih doživetij. torej ravno se peljem mimo nesreče, kjer je nekaj mrtvih, ena …
Ni stikal, ni kupčije!