Ste opazili? Kaj počne tale avto z veliko številčnico na naših cestah?

Foto: Urad za meroslovje
Foto: Urad za meroslovje
Številni se sprašujejo, zakaj po naših cestah v zadnjem času vozi modro vozilo, ki ima na zadnjem steklu veliko številčnico. Gre za testiranje najsodobnejše tehnologije za merjenje hitrosti, zaradi katere bi naši policisti lahko vstopili v 21. stoletje. Objavljamo tudi fotografijo merilne naprave.
Oglej si celoten članek

Pri avtu s številčnico ne gre sicer za nikakršno policijsko vozilo temveč za službeno vozilo Urada RS za meroslovje. Modra opel astra se uporablja kot vozilo 'tarča' v postopkih odobritve tipa merilnikov hitrosti v cestnem prometu.

"Vozilo smo v tem primeru uporabili za tarčo merilnika hitrosti nove generacije, ki omogoča meritve hitrosti vozil ostalih udeležencev v prometu iz vozila v gibanju (npr. policijskega oziroma redarskega vozila)," so v sporočilu za javnost pojasnili na uradu. 

"Tovrstne meritve se imenujejo meritve iz premične točke, ker je potrebno pri meritvah upoštevati in izmeriti hitrosti vozila, kjer je merilnik hitrosti vgrajen. Slednje pomeni, da moramo v postopku odobritve tipa preskusiti večje število prometnih situacij, kot pri običajnih merilnikih hitrosti, ki so nameščeni fiksno nameščeni v ohišja ob voznih pasovih oziroma nad cestiščem."

"Urad RS za meroslovje se zaveda pomena prometne varnosti ter hitrosti kot enega največjih dejavnikov pri nesrečah s smrtnim izidom. Zato na Uradu RS za meroslovje nenehno vlagamo v razvoj postopkov za ugotavljanje skladnosti, da bi lahko omogočili uporabo moderne opreme za nadzor hitrosti policiji, občinskim redarstvom ter vojaški policiji."

Pojasnilo urada, zakaj testirajo tako sodobno opremo

Uslužbenci na uradu dodajajo, da jih zanima predvsem, kako se takšni merilniki obnesejo na cestah z dvema ali več pasovi, v urbanih okoljih, v ovinkih, rondojih, tunelih, pod nadvozih ter podobno. Takšjne poskuse pa lahko naredijo samo v dejanskem prometu. 

Spodnja shema pojasnjuje, kako poteka testiranje meritev hitrosti iz premičnega vozila v vgrajenim merilnikom. 

Foto: Urad za meroslovje Merilnik hitrosti med vožnjo

"Obe vozili – vozilo 'tarča' in vozilo z 'merilnikom' seveda pri tem primeru strogo upoštevata cestno prometne predpise in omejitve hitrosti. Vse meritve pa so narejene z zmanjšanim pragom proženja, da jih lahko zajamemo za dokazovanje ustreznosti merilnika hitrosti," razlagajo postopek.

Na uradu podobne preskuse izvajajo že od leta 2021. Junija letos pa so obstoječi sistem v vozilu 'tarča' nadgradili s prikazovalnikom hitrosti, ki omogoča prikazovanje trenutne hitrosti vozila preko zadnjega stekla. Tako lahko zelo hitro ocenijo delovanje in največje dopustne pogreške na podlagi ogleda dokazne fotografije, na kateri se nahaja izmerjena hitrost iz merilnika hitrosti in prikaza hitrosti iz prikazovalnika hitrosti opazovanega vozila 'tarče'.

"Slednje omogoča hiter pregled nekaj sto meritev hitrosti dnevno," so na uradu opisali velik doprinos takšnega pristopa. Pri preverjanju meritev se sicer zanašajo na najsodobnejšo merilno opremo na trgu, ki jo uporabljajo na primer tudi v dirkalnem športu. 'Tarča' je na primer opremljena s sistemom za telemetrijo vozil RaceLogic VBOX III, ki lahko izredno natančno določi trenutno hitrost vozila na podlagi Dopplerjevega pojava na GNSS signalu. Takšen sistem po zadnji nadgradnji natančno izmerjeno hitrost hitrost prikazuje kar skozi zadnje steklo. 

Nov način meritev Štirje zviti triki policije za merjenje hitrosti, vpletena celo roza barva

Policisti se bodo končno lahko znebili težavnih in nevarnih provid

Prvi sistem za merjenje hitrosti iz premične točke je Urad RS za meroslovje odobril v oktobru 2023 in ga trenutno po njihovih informacijah že uporabljajo v nekaterih občinskih redarstvih. Očitno pa pri policiji še niso izkoristili novosti, ki jim je na voljo, saj še niso najavili uporabe novosti.

"Glavna prednost sistemov za merjenje hitrosti iz premične točke v primerjavi z na primer obstoječimi sistemi Provida je, da je hitrost posameznega vozila izmerjena v trenutku ne glede na smer gibanja vozila in da ni potrebno zasledovati vozilo z enako hitrostjo na določeni razdalji. Slednje znatno doprinese k prometni varnosti v času meritve hitrosti," pri uradu pojasnjujejo ključno razliko med sodobno in zdaj že skoraj pozabljeno tehnologijo ugotavljanja hitrosti med vožnjo s pomočjo tehnologije videonadzora, ki izvira še iz prejšnjega stoletja.

Ž24 razkriva S slovenskimi policijskimi providami je nekaj hudo narobe

 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 10:52 8. Avgust 2024.

    Glede na posnetek, kaže povprečni IQ volivca SDSs...

  • 09:36 8. Avgust 2024.

    Sere klamfe!

  • 08:16 8. Avgust 2024.

    Spet "odkrivajo" toplo vodo,ki nas bo stala ogromno denarja,potem pa nam bo še iz žepov pobirala denar za kazni. Sicer …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.