Naša prometna zakonodaja zelo strogo predpisuje uporabo zimskih gum pozimi, letne gume pa v toplih mesecih niso izrecno zapovedane.
Večina voznikov se sicer odloča, da bo zimske gume spomladi zamenjalo za letne. Pri gumarju Continentalu so izvedli anketo, ki je pokazala, da se za menjavo gum do konca aprila odloči kar 90 odstotkov voznikov, še šest odstotkov pa jih to naredi maja. To pomeni, da se za zamenjavo gum ne odloča le štiri odstotke voznikov. Nekateri imajo na avtomobilih celoletne gume, nekateri pa se preprosto odločijo, da bodo izrabljene zimske gume zvozili do konca in jih jeseni zamenjal z novimi zimskimi.
To ni dobro. Zimske gume imajo namreč precej drugačno strukturo tekalne površine od letnih, zato se na topli podlagi ne obnesejo dobro in lahko celo ogrozijo varnost voznika in potnikov. Navajamo pet tehtnih razlogov za menjavo zimskih gum z letnimi.
Poslabšana vodljivost in zaviranje
Zimske gume so izdelane iz mehkejših zmesi gum kot letne, kar je njihova prednost pozimi, vendar pa na topli podlagi postanejo zelo mehke. To pomeni, da avtomobila ne držijo v smeri tako dobro kot letne gume, kar se odraža v ovinkih in med zaviranjem. Avtomobil na zimskih gumah ima lahko poleti za dvajset odstotkov daljšo zavorno razdaljo kot avtomobil na letnih gumah.
Zimske gume prej splavajo
Zimske gume imajo na tekalni površini drugačen vzorec od letnih. Ta je bolj namenjen odmetavanju snežne plundre kot vode. Zimske gume so zato že po svoji naravi manj odporne proti splavanju (akvaplaningu), poleti pa ta pomanjkljivost pride še bolj do izraza. Pri večjih hitrostih se namreč pred gumo na mokri podlagi nabira voda, ki se pod zimskimi gumami hitreje spremeni v vodni film kot pod letnimi. In v tem primeru avtomobil ni več vodljiv.
Višja poraba goriva
Mehkejša guma tekalne površine v poletni vročini povzroči večji kotalni upor, čigar učinek je podoben, kot da imate na kolesu premalo napolnjene gume. Premagovanje povečanega kotalnega upora od motorja zahteva več moči, ta pa zato porabi več goriva. Razlika je lahko celo deset odstotkov. Če ima avtomobil sicer porabo sedem litrov na sto kilometrov, to pomeni 0,7 litra dodatne porabe goriva na sto kilometrov.
Večja nevarnost za defekt
Povečan kotalni upor ne povzroči ke večje porabe goriva,ampak se gume tudi bolj segrevajo. V primeru, da se guma pregreje, se pregreje tudi zrak v njej, kar je lahko prevelika obremenitev za nosilne plasti gume, ki se vdajo pod pritiskom. V tem primeru je za prebitje gume lahko dovolj le manjši oster objekt, denimo kamenček ali rob ceste, in nesreča se zgodi.
Manj udobna vožnja
Drugačen vzorec in mehkejša zmes zimske gume povzročata poleti tudi več hrupa od letnih. Več hrupa nas sicer ne bo ubilo, lahko pa precej zniža udobje vožnje. Predvsem na daljših potovanjih smo zato lahko prej utrujeni, kar pripomore tudi k slabi volji. Ta pa seveda ni dobro za varnost.
Kdor dela malo kilometrov si da montirat celoletne gume,ki jih čez 4 leta zamenja,in pri menjavah prišpara 300 evrov, dodaš …
Ta prispevek je verjetno napisan s denarjem vulkanizerjev. Očitno kljub podražitvam nimajo dovolj zanimanja za letna preoblačenja avtomobilskih gum..
Kaj bi menjavali,ker čez 2 meseca bo že zima