Interesno združenje proizvajalcev ACEA je objavilo novo letno poročilo o stanju voznega parka v EU in še štirih drugih državah (Islandija, Norveška, Švica, Združeno kraljestvo). Podatki zajemajo stanje voznega parka do leta 2021.
Povprečna starost avtov v EU je natančno 12 let, ugotavljajo pri organizaciji. To pomeni, da se je povprečen evropski avtomobil v primerjavi z letom prej postaral za petino leta, saj je bilo pred tem povprečna starost 11,8 leta.
Navkljub temu trendu pa se je povprečen slovenski avto v enem letu pomladil in to kar za celo leto. Če je bil v letni primerjavi iz 2022 star še 12 let, je na najnovejši lestvici star 11 let in je tako po novem mlajši od povprečja v EU. Zanimiva je starostna struktura mlajših od deset let. Po statistiki ACEA je največ avtov letnikov 2017 in 2016, na kar precej vpliva tudi struktura "uvoza" rabljenih vozil.
Kje vozijo najmlajše, kje nastarejše
Daleč najmlajše avte sicer vozijo v Luksemburgu (povprečna starost 7,6 leta), sledijo Avstrija (8,7), Irska (8,8) in Belgija (9,5). To so tudi edine države, v katerih je tipični avto mlajši od desetletja. V Nemčiji je starost 10,1, na Hrvaškem pa 13 let.
Najstarejše avte vozijo Grki in Estonci, v povprečju so stari kar 17 let.
Imamo razmeroma mlade tovornjake in kombije
Slovenija pa je precej pod povprečjem EU glede starosti gospodarskih vozil. Tako je povprečna starost lahkih gospodarskih vozil (kombiji ...) 9,9 let, medtem ko je evropsko povprečje 12 let. Še mlajši pa je vozni par srednjih in težkih tovornih vozil, povprečni tovornjak je pri nas star 9,7 leta, povprečje v EU je 14,2 leti, v Grčiji celo 22,7 let.
Študije pa take,peče, pa kdo te podpira, da preživiš s takimi oslarijami, si dal to Golobu na mizo, pa saj …
ja no tud tuki se covidni dodatki poznajo. sicer pa.. preberte do konca pri gospodarskih vozilih smo v špici. ja …
A je kaj čudnega? Naša kupna moč je pač taka, da si lahko privoščimo to kar imamo. Sicer pa tako …