Razkrivamo tri primere menjave starega avtomobila za novega. V dveh primerih sta kupca novega po oceni starega svojega raje prodala sama, v enem primeru pa se je bralka odločila, da svoje staro vozilo vključi v ceno. Izkušnje so različne, zato svetujemo, da, če se vam ne mudi, najprej vozilo skušate prodati sami, če pa potrebujete denar takoj, pri čemer ne želite imeti opravka z različnimi preprodajalci, ki prežijo na rabljene avtomobile, pa je menjava staro za novo lahko tudi dobra kupčija.
Trg rabljenih avtomobilov cveti kot še nikoli. Povpraševanje po rabljenih vozilih je veliko, kar je v enem od člankov na zurnal24.si razkril tudi Marko Ferlin, direktor podjetja Odkrit nakup, ki se ukvarja z uvozom rabljenih avtomobilov v Slovenijo. Tudi zato so cene rabljenih močno poskočile. Zato je morda pravi čas za menjavo starega avtomobila za novega. A pred tem morate narediti domačo nalogo in se pozanimati, koliko je vredno vaše vozilo na trgu.
Na spletu višje oglaševane cene od prodajnih
Gašper Picelj iz podjetja Autopoint, kjer se ukvarjajo s spletnimi dražbami vozil pravi, da se ceno vozila določi na osnovi Eurotaxa in razmer na trgu, kjer se pogleda povprečne cene rabljenih vozil v Sloveniji. To lahko preverite tudi sami na spletnih oglasih, vendar so tam oglaševane cene, ki so višje kot pa je končna prodajna cena. So pa dobra orientacija, da veste, ali sprejmete ponudbo avtohiše, kjer bi kupili novo vozilo in bi dali starega v ceno.
Predstavljamo tri povsem različne izkušnje naših bralcev. Prvi si je lastil opel insignio starejšega letnika. Prodajalec novih avtomobilov mu je bil pripravljen ponuditi za vozilo največ 2.000 evrov, čeprav so se na spletu tovrstni modeli primerljivega letnika oglaševali po ceni dobrih 5.000 evrov. Prodajalec mu je razložil, da ima vozilo "slab sloves" med kupci, zato bi ga utegnili prodajati tudi dve leti. Ker se mu ni mudilo s prodajo, saj je bila čakalna doba na nov avtomobil dobrega pol leta, ga je dal v oglas in po petih mesecih prodal za 4.500 evrov.
Podobno se je odločil tudi zdaj že nekdanji lastnik šest let stare mazde6 s 120.000 prevoženimi kilometri. Bralec je bil prvi lastnik, za karavana pa so mu ponudili 9.000 evrov. Sam jo je preko spletnega oglasa prodal za 10.800 evrov.
V tretjem primeru je bralka prodajala peugeota 2008. Ker je vozilo na trgu rabljenih vozil zelo zaželeno, ji je prodajalec ponudil dobro ceno, ki je bila primerljiva tistim v oglasih. Ker se je odločila za nakup nove generacije peugeota 2008, se je zmenila, da ji staro vozilo odkupijo, ko bo dobila novega. Dejala je, da se je na ta način znebila stalnih obiskov na domu morebitnih kupcev, ki zbijajo ceno, da bi z njim zaslužili ob ponovni prodaji, hkrati pa je lahko avto uporabljala do prevzema novega modela.
Tveganja za prodajalca
Po odgovore smo se napotili k dvema prodajalcema novih vozil pri nas, ki ponujata odkup starih vozil in prodajalcu, ki se ukvarja s spletnimi dražbami.
Pri Avtohiši Vič so nam odgovorili, da je cena, ki jo določijo odvisna od ohranjenosti vozila, starosti, kilometrov, servisiranja, morebitnih poškodb in prisotnih okvar, ki jih je potrebno sanirati pred prodajo novemu kupcu. "Tveganje avtohiše je pri skritih napakah, za katere fizična oseba ne odgovarja, odgovarja pa avtohiša, čeprav so bili lahko tudi nam prikriti," pravijo v avtohiši Vič. Pri podjetju KMAG dodajajo, da med tveganja avtohiše med drugim sodijo stroški vozila na parkirišču, vzdrževanje vozila, padec cene na trgu ipd.
V avtohiši se vam lahko zgodi, da ne bodo odkupili vašega starega vozila. "Lahko se zgodi, če se ugotovi neskladnost števca kilometrov z dejanskimi kilometri, če predvideni stroški popravila na vozilu predstavljajo preveliko tveganje pri odkupu, če se prodajalec in kupec ne strinjata pri odkupni vrednost," pravijo pri AH Vič, na drugi strani pa pri KMAG, kjer se okoli 40 % strank odloči za opcijo "staro za novo" ali "staro za staro, pravijo, da: "Mi odkupujemo vsa rabljena vozila."
Pri Autopointu pojasnjujejo, da bo v praksi zasebni lastnik vozila lahko dobil nekaj višjo ceno. "Če ga proda končnemu kupcu, doseže praviloma nekaj višjo ceno. Je pa res, da potem prodajalec odgovarja za morebitne skrite napake. Če pa prodajalec da vozilo v račun za drugo vozilo, pa pri nas praviloma doseže višjo ceno kot bi bilo "staro za novo", pravi Picelj.
Kje so potem slabosti, če sami prodajajo avto? Picelj pojasnjuje, da gre predvsem za čas, ki ga prodajalec porabi za prodajo vozila, v to so všteti telefonski klici, testne vožnje, barantanje. "Na koncu pa še odgovornost za stanje vozila. V kolikor prodajalec vozilo v prodajo pripelje k nam v Autopoint, mi vozilo pogledamo, slikamo in umestimo v dražbo, ki je javna in jo prodajalec lahko spremlja v živo. Vse skupaj je za prodajalca popolnoma enostavno, vozilo je prodano in plačano v manj kot enem tednu, pa še prodajalec nima nobenega dela s tem."
Nič novega. Pri meni ista zgodba. Ko sem prodajal rabljen avto, me je en kao mehanik skoraj nazjal, za kakšno …
Za vsako stvar si je pač potrebno vzeti čas pa naj bo to čiščenje, učenje, šport .... in če si …
Clio4, letnik 2016, 48.000 km, kot nov. Preskočil zadnji servis, gume za menjavo. Avtohiša ponudila 6.000€, prodal njihovemu zaposlenemu privat …