Električna dvižna stekla so z nami že desetletja, prav tako pa vsaj zadnjih dvajset let naj ne bi bile več nekakšen premium dodatek, saj gre po strukturi za dokaj enostavne enote, ki dvigajo in spuščajo stekla.
Vseeno pa pogled na cenike slovenskih uvoznikov priča, da so pri marsikateri znamki električno gnana stekla dodatek, za katerega je potrebno dodatno plačati. Včasih nerazumno veliko.
Prečesali smo prodajno paleto in našteli kar 47 modelov, ki imajo pri nižjih stopnjah opreme vsaj zadaj še vedno ročico za dviganje stekla. "Dobra" novica je, da med znamkami ni nobene, ki sodi med premium razred, in da večino naštetih modelov sodi v segment manjših in srednje majhnih avtov. Vseeno pa je med njimi kar nekaj modelov, ki lahko s ceno dosežejo ali celo presežejo 20.000 evrov, pa še vedno nimajo niti zadnjih električno gnanih stekel.
Med takšno špartansko druščino so se tako znašli modeli, kot so škoda octavia, toyota verso, ford C-max, opel astra, hyundai i30, fiat tipo, ... Pri omenjenih je vsaj vstopna oprema vedno "na mišice", zadnja električna stekla pa ob redkih izjemah na voljo le ob doplačilu za razred bogatejšo opremo, saj zgolj vgradnje zadnjega pomika skoraj nikoli ni samostojno na ceniku.
Razred nižje pa so serijska električno dvižna zadnja stekla še precej redkejša dobrina najbolj prodajanih opremskih paketov. Modeli, kot so VW polo, renault clio, peugeot 208, seat ibiza, škoda fabia, suzuki swift, toyota yaris in drugi so brez izjem brez zadnje ročice na voljo le pri (naj)višjih stopnjah opreme, medtem ko posebej izstopa nissan micra, ki niti pri najbogatejši opremi, vredni skoraj 19 tisočakov, glede na uradni cenik nima opcije zadnjih električnih stekel. Vsi ostali Nissanovi modeli pa imajo vsa štiri električna stekla serijska!
Nekaj najdražjih modelov brez zadnjih električnih stekel po uradnih cenikih:
Ford C-max 1,5 TDCi, Style .... 23.420 €
Toyota verso 1,6 D-4D, Terra .... 22.090 €
Opel astra ST 1,6 dizel, Selection ... 20.225 €
Škoda octavia combi 1,6 TDI, Active ... 19.646 €
Kia stonic, 1,6 CRDI/1,0 T-GDI, LX Active ... 18.990 €
Nissan micra, 1,5 dCi, Tekna ..... 18.800 €
Našli smo tudi dva, ki imata ročno dviganje spredaj!
Ste pomislili na modele znamke Dacia? Najbogatejše opreme imajo zadnja električna stekla serijsko vključeno, pri sredinskih opremah pa se zanje doplača 105 evrov, kar je bil tudi najcenejši znesek, na katerega smo naleteli med znamkami, ki to omogočajo. Je pa res eden od modelov Dacie tisti, pri katerih celo sprednja okna še vedno poganja le ročica. To je delovni dokker van, ki ima pri najbolj oskubljeni verziji še tudi ročno nastavljiva ogledala in je brez centralnega zaklepanja.
Drugi najdeni model, ki glede na uradni cenik v osnovni opremi nima še niti elektrificiranih prednjih stekel, pa je škoda citigo.
Prednosti električno gnanih stekel
Teh je veliko. Predvsem je zapiranje z gumbom prijaznejše in lažje početje, še posebej za šibkejše potnike. Posledično je dviganje in spuščanje prek gumba tudi varnejše, še posebej ob funkciji "one-touch", torej da gumba ni treba držati do popolnega odprtja ali zaprtja. Da lahko voznik obvladuje vsa štiri stekla, je prav tako velika prednost, hkrati pa ima veliko avtov gumb za blokado, ki preprečuje spuščanje zadnjih stekel brez privolenja voznika.
Na drugi strani pa so električna stekla lahko nevarnejša v primerih, da nimajo funkcije proti priprtju, saj lahko takrat steklo uklešči okončine. Če pride do okvare električnih stekel, je tudi strošek popravila višji, čeprav to ni pravilo. Je pa večina električih mehanizmov ob primerni skrbi (predvsem zatesnitev pred vdorom vode) zanesljivih in delujejo do izteka življenjske dobe avtomobila.
dezurni@zurnal24.si
Kdorkoli pljune več kot 30 jurjev za avto pri cemer nima druge vrste kapitala vsaj 300 jurjev, je nor.
Moj bivši subaru letnik 1992 je imel vsa okna na elektriko + ogledala na elektriko serijsko.
evropski sistem električnega pomika oken je po svoje tudi tečen, saj ne omogoča natančnega, recimo minimalnega odpiranja, okna skačejo kot …