SSC s skoraj 412 km/h posekal veyrona

Foto: Žurnal24 Za SSC ultimate aero je treba odšteti 400.000 evrov. Ni malo, a počasnejši veyro Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Naslov najhitrejšega serijskega avtomobila na svetu ne pripada več zloglasnemu bugatti veyronu. S slabimi 412 kilometri na uro si je prestižni naslov pridivjal SSC ultimate aero TT.
Oglej si celoten članek

Maloserijski proizvajalec cestnih superšportnikov Shelby Super Cars iz ameriške zvezne države Washington je sestavil avtomobil, ki v mnogočem mogoče resda zaostaja za slovitim italijanskim (nemškim) tekmecem, le pri najpomembnejšem ne: pri hitrosti in moči.

 

Deset najhitrejših avtomobilov:

SSC ultimate aero: 411,89 km/h,
Bugatti veyron: 407,21 km/h,
Koenigsegg CCX: 403 km/h,
Saleen S7: 399 km/h,
McLaren F1: 392 km/h,
Ferrari Enzo: 349 km/h,
Jaguar XJ220: 349 km/h,
Pagani Zonda F: 346 km/h,
Lamborghini murcielago: 342 km/h,
Porsche Carrera GT: 336 km/h.

SSC ultimate aero je 4.445 mm dolg, 2.083 mm širok in 1.092 mm visok dvosed. Školjka iz ogljikovih vlaken je izjemno gladka in aerodinamična, tehta pa vsega 60 kilogramov, medtem ko ima celotni avtomobil maso 1.250 kg. Avtomobil je v tehnološkem smislu zasnovan zelo preprosto in je po tej plati veliko nasprotje veyronu, ki se ponaša z osemlitrskim šestnajstvaljnikom s štirimi turbopolnilniki in posebnim sedemstopenjskim menjalnikom DSG.

Ne najnovejša, a učinkovita tehnologija
Namesto tega je v ultimate aeru za potnikoma vgrajen preizkušeni in zanesljivi motor LS6, ki je poganjal že prejšnjo generacijo chevrolet corvette Z06. Osemvaljni motor z dvema ventiloma na valj in običajno odmično gredjo ni zadnji krik mode, a so mu prostornino povečali na 6,3 litra, dodana visokotlačna turbopolnilnika pa poskrbita za neverjetno moč 870 kW (1.183 KM) in 1.483 Nm navora pri 6.150 vrtljajih. 1.888 kg težki Veyron premore "le" 736 kW (1.001 KM) in 1.250 Nm. Do 100 km/h ultimate aero potrebuje bliskovitih 2,78 sekunde (veyron 2,46), z isto hitrostjo pa se popolnoma ustavi po dobrih 31 metrih.

Brutalna moč se na zadnji kolesni par prenaša prek običajnega ročnega menjalnika brez elektronskih pomagal. Vgrajenih nima niti elektronskega sistema za nadzor stabilnosti niti sistema proti zdrsevanju pri speljevanju. Skrivnost avtomobilove stabilnosti je aerodinamika, saj avtomobil na spodnji strani učinkovito "prisesa" k podlagi, medtem ko ga z zgornje strani pritiska k tlom.

Šlo bi še hitreje ...
Vse našteto je na skrbno nadzorovanem testu, ki so ga zaradi pomanjkanja primernih stez izvedli kar na običajni cesti, zaprti za promet, zadostovalo za verodostojno izmerjeno povprečno hitrost 411,89 kilometra na uro. Meritve so opravili s pomočjo kontrolnih točk GPS.

Med preizkusom, na katerega so se v tovarni pripravljali več mesecev, je moralo vozilo prevoziti vnaprej določeno traso, se obrniti in odpeljati še v nasprotni smeri, vse v roku ene ure. Na koncu so izračunali povprečje obeh hitrosti, pri čemer je bila hitrost v eno smer celo 413,83 km/h.

V avtomobilu je elektronike le za vzorec, saj za izjemen rezultat poskrbita preizkušena strojna oprema in aerodinamika. © SCC

 
 
Z vozilom je upravljal 71-letni Chuck Bigelow , ki je moral na progi peljati tudi skozi dolg S-ovinek, pri čemer je moral voziti s hitrostjo okoli 340 km/h, da je lahko na sledečem 2,5 kilometra dolgem odseku odvozil rekord. Pri tem je imel še vedno nekoliko rezerve v plinu, je pripovedoval pozneje. Če bi bila proga ravna, bi bila končna hitrost precej višja, so prepričani pri SSC-ju, in poudarjajo dejstvo, da bi teoretična hitrost na meji še elektronsko dovoljenih 7.200 obratov lahko merila kar 460 km/h.

Kakorkoli, SSC ultimate aero je uradno šele drugi avtomobil za koenigseggom CCX, ki je presegel mejo 250 milj na uro (402 km/h), saj veyronov dosežek (407,21 km/h) uradno ni bil nikoli izmerjen. SCC je hkrati tudi najmočnejši serijski avtomobil, namenjen za vožnjo po običajnih cestah.

Oglejte si videoposnetek rekorderja:

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.