Srbi želijo juga nazaj

Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 V ZDA so konec 90. let prodali nekaj čez 140 tisoč jugov. Čeprav o njem kroži ve Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 zastava_yugo_proizvodnja Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Srbi še vedno jočejo za jugom. Čeprav ga v proizvodnji ni že dve leti, bi jih prodali še na tisoče.
Oglej si celoten članek

Prodajalci kragujevške Zastave poročajo, da vsakodnevno prejemajo klice ljudi, ki sprašujejo, ali jim je v kakšnem zakotnem skladišču ostal še kakšen primerek nekdanjega jugoslovanskega ljudskega vozila. Kot je znano, so morali v Kragujevcu po skoraj 35 letih zaradi absolutne zastarelosti ustaviti proizvodnjo juga, namesto njih pa sedaj s proizvodnih trakov prihaja fiat punto.

Srbe te dni zelo razburja nova zakonodaja, po kateri bodo morala imeti vsa vozila v hladnejših mesecih nameščene zimske pnevmatike in pripadajočo opremo. Izračuni kažejo, da štiri povprečno drage zimske pnevmatike in obvezna oprema za avtomobil stanejo več, kot je vreden celoten srednje star jugo. Poleg tega je vsa oprema v jugu na dosegu tatov, saj se zaklenjena prtljažna vrata lahko odprejo z enim dobro premišljenim udarcem.

"Lani smo prodali 2.500 fiatov puntov, kar je lep rezultat. A če bi še vedno izdelovali juga, bi teh prodali najmanj 10.000," je po poročanju srbskega Autobloga dejal eden od predstavnikov Zastave.

Razlogov za koprnenje po jugu je več. Poleg nostalgije je eden glavnih gotovo nizka cena novega vozila, ki je stalo okoli 4.000 evrov. Drugi pomembni razlog so nizki stroški vzdrževanja, saj so rezervni deli v primerjavi s puntom praktično zastonj, poleg tega pa je jugo dovolj trpežen, da se je tudi z resno okvaro še vedno mogoče prepeljati nekaj sto kilometrov.

Zanimivo je, da se jugi s konca 80. let še vedno prodajajo od 900 do 1.500 evrov, tisti iz 2004, 2005 in 2006 pa so vredni med 2.000 in 2.500 evrov. "Poznavalci" trdijo, da so najboljši jugi tisti iz letnika 1988 in 1989, metalne barve, po možnosti sinje modre, saj je ta najbolj trpežna. Drugi pa trdijo, da se je potrebno izogibati "rožno zeleni", kajti to je bila barva, v katero so zmešali vse ostanke v tovarni. Tretji svarijo pred belimi jugoti, medtem ko se mnogi strinjajo, da so letniki po 1999 zelo slabe kakovosti.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.