Zakonodajni predlog so na plenarnem zasedanju v Strasbourgu potrdili evropski poslanci. Gre sicer za kompromis, ki so ga morali omiliti predvsem pod pritiski nemške avtomobilske industrije.
Če bodo povprečni izpusti posameznega proizvajalca presegli ciljno vrednost, bo finančno kaznovan. Izjema bo možna le, če se bodo presežene vrednosti izpustov izravnale z nižjimi povprečnimi izpusti drugih avtomobilskih modelov podobnega tipa.
Dodaten čas za proizvajalce
Potrjeno besedilo sicer predvideva enoletno prehodno obdobje, ki bo dalo proizvajalcem dodaten čas, da v celoti dosežejo cilj 95 gramov na kilometer. A to obdobje, ki bo rok podaljšalo na začetek leta 2021, se bo lahko uveljavljalo le za pet odstotkov vseh novih avtomobilov.
Države – predvsem Nemčija, ki jo skrbi usoda njene močne avtomobilske industrije – so si želele še večjih izjem, a poslanci bolj niso hoteli popustiti.
Vendarle pa kompromisno besedilo za obdobje 2020–22 omogoča nadaljnja odstopanja od pravil, sistem tako imenovanih superkreditov. Proizvajalci, ki so specializirani za najpožrešnejše avtomobile, bodo lahko mejo 95 gramov presegli, če bodo obenem proizvajali najvarčnejše modele, kot so hibridni in električni avtomobili. Tak zelo varčen avtomobil bo na primer štel za dva in bo torej omogočil večje presežke pri drugih modelih.
Zeleni so ogorčeni
"To glasovanje pomeni, da bo Evropa ostala vodilna pri zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida iz avtomobilov, saj cilj 95 gramov na kilometer pomeni 15 milijonov ton manj izpustov ogljikovega dioksida na leto. A stroški inovacij morajo biti družbeno sprejemljivi in ekonomsko izvedljivi, tako za potrošnike kot proizvajalce," je bil spravljiv poročevalec, Nemec Thomas Ulmer.
Povsem drugače je v razpravi na to temo menila evropska poslanka Zelenih, sicer prav tako Nemka Rebecca Harms. Nova pravila je kritizirala kot "sramotno podkupnino za nemško avtomobilsko industrijo, ki bo upočasnila razvoj novih tehnologij" za izdelavo avtomobilov, ki bodo učinkovitejši in čistejši.
Besedilo sicer predvideva tudi pripravo novega protokola testnega merjenja izpustov ogljikovega dioksida, ki bo bolje odražal značilnosti vožnje v realnih razmerah. Študije namreč kažejo, da proizvajalci izkoriščajo pomanjkljivosti v obstoječem protokolu, tako da so uradni podatki o porabi in izpustih pogosto daleč pod dejanskimi, doseženimi pri vsakodnevni vožnji.
Realnejši protokol naj bi, tako poslanci, začel veljati čim prej, medtem ko je Evropska komisija glede tega naklonjena roku leta 2017.