Spoznali smo največjo toyoto

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV
Toyota je s programom lahkih gospodarskih vozil začela v Evropi resno nastopati šele pred osmimi leti, vendar se je odločitev očitno izkazala za pravilno. Zdaj so ponudbo zaokrožili z največjim predstavnikom toyoto proace max.
Oglej si celoten članek

Lahka gospodarska vozila imajo povsod po svetu in tudi v Evropi vse bolj pomembno vlogo, saj gre za zelo raznoliko avtomobilsko vrsto, ki ustreza zelo različnim namenom.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Pred leti so se ponudnikom lahkih vozil pridružili tudi pri Toyoti in si, kot so pojasnili v uvodu predstavitve novosti, s pristopom "Customer First", zagotovili hitro rast. Ta se je lani odrazila v 140.000 prodanih Toyotinih lahkih gospodarskih vozilih v Evropi. V prihodnjih letih so ambicije še večje, kar je podkrepila tudi predstavitev novinca v ponudbi, Toyotinega največjega lahkega gospodarskega vozila proace max.

Vodja oddelka za lahka gospodarska vozila pri Toyota Motor Europe Emmanuel Beaune je v začetku izpostavil, da ima Toyota na področju lahkih gospodarskih vozil že dolgoletne izkušnje. Že leta 1969 je namreč na ceste zapeljala prva generacija toyote hiace, ki se je po svetu uveljavila kot robustno lahko gospodarsko vozilo. Pred leti smo jo lahko krajši čas kupili tudi pri nas. Ugled so si ustvarili tudi s poltovornjakom toyoto hilux, ki po svetu velja za pojem robustnega prevoznika in je na ceste prvič zapeljala leta 1968.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Pomembni mejnik

Pravi mejnik za Toyotin program lahkih gospodarskih vozil v Evropi pa je bilo leto 2016, ko so v sodelovanju s skupino Stellantis pripravili srednje lahko gospodarsko vozilo proace, ki mu je leta 2019 sledil manjši proace city. Leto 2021 je prineslo tudi širitev motorne ponudbe na električni pogon.

Beaunne pravi, da so z modeli proace city, proace in hilux pokrili dobrih 70 odstotkov trga, manjkalo pa jim je še večje lahko gospodarsko vozilo, s katerim bi si zagotovili še dostop do preostalih 30 odstotkov trga. Tega so zdaj dobili v obliki toyote proace max in Toyota bo po novem pokrivala vse segmente trga lahkih gospodarskih vozil. Računajo, da se bodo do leta 2025 uvrstili med šest največjih ponudnikov lahkih gospodarskih vozil v Evropi in s 170.000 prodanimi vozili dosegli 7-odstotni delež. Baterijske električne različice pa naj bi imele dvajsetodstotni delež prodaje.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Pomembno vlogo v Toyotinih prihodnjih načrtih torej igra novinec toyota proace max. Produktna specialistka za program Proace Vanessa Uribe je poudarila, da je to daleč največje vozilo v Toyotini ponudbi, ki bo primerno za kupce, ki potrebujejo dodatni prostor in funkcionalnost. Mimogrede: v tovorni prostor proace max bi skoraj lahko zapeljali proace city.

Tako kot manjša predstavnike Toyotinih lahkih gospodarskih vozil bo tudi proace max na voljo z motorji z notranjim zgorevanjem in elektromotorji. Dizelsko ponudbo bo predstavljal 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik z močmi 120, 140 ali 180 'konjev'. Najšibkejši motor bo v kombinaciji z ročnim menjalnikom primeren predvsem za stroškovno previdne prevoznike, srednji motor bo všeč predvsem za stranke, ki avtomobil naložijo do najvišje dovoljene mase, 160-'konjska' različica pa bo ustrezala tistim, ki vozijo predvsem polne kombije. Oba močnejša motorja bosta na voljo v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Toyota proace max bo poleg tega na voljo tudi z baterijskim električnim pogonom. Gre za najnovejšo različico pogona s 110-kilovatnim elektromotorjem in baterijo, ki zagotavlja doseg do 420 kilometrov. Na voljo so tudi trije vozni načini, pomembno pa je, da poleg nosilnosti 1.500 kilogranmov električni proace max lahko vleče tudi prikolico do največje mase 2.400 kilogramov.

Pri Toyoti sicer računajo, da se bo na evropski ravni najbolje prodajal furgon L3H2, torej z največjo dolžino in srednjo višino, kar mimogrede velja tudi za Slovenijo, saj naj bi zagotavljal najboljše razmerje med prostornostjo in nosilnostjo. Predvidoma bo ta različica pokrila kar 80 odstotkov potreb. Proace max bo sicer na voljo v treh dolžinah in treh višinah.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Tovarniške predelave

Pri Toyoti stavijo tudi na različne tovarniške predelave, ki jih bodo pripravili v lastni režiji. Poleg običajnega furgona in izvedbe z dvojno kabino bodo tako lahko kupci neposredno pri Toyoti kupili tudi različice s fiksnim kesonom ali kiperji z možnostjo kipanja v eno ali tri smeri in možnostjo enojne ali dvojne kabine ter druge posebne različice. Na voljo bodo tudi šasije za nadgradnjo in platforma z zadaj odprto kabino.

Predstavnik slovenskega uvoznika Toyote Matjaž Mežek nam je pojasnil, da bodo lahko kupci posebne različice izbirali po ceniku, tovarniška ponudba pa jim bo zagotovila tudi vsa jamstva in vzdrževanje. Dodaja, da bodo takšne predelave morda malce dražje, vendar pa bodo zagotovile tudi več gotovosti v primeru težav. Za posebne izvedbe pa bodo še vedno poskrbeli neodvisni predelovalci.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Ko gre za voznikov delovni prostor, je ta opremljen v skladu s sodobnimi potrebami podjetnikov. Merilniki so digitalni, za povezljivost pa skrbi osrednji zaslon z diagonalo do 10 palcev. Vanj je vgrajena tudi SIM kartica za dostop do navigacije v oblaku. V dizelskih različicah je sicer v osnovi na voljo 5-palčni zaslon, merilniki pa so enobarvni. Novost, ki gotovo poveča preglednost, je digitalno vzvratno ogledalo, sicer pa je tudi proace max po zgledu drugih toyot opremljen s širokim naborom varnostnih sistemov, med katerimi so tudi nadzor mrtvega kota, sistem za pomoč pri bočnem vetru, pomoč v zastojih in podobno.

Povečanje praktičnosti

Manjša predstavnika Toyotinega programa lahkih gospodarskih vozil proace city in proace sta bila sicer v senci večjega proace max, vendar sta poleg posodobljenih oblik, s katerimi se je še okrepila Toyotina identiteta, tudi deležna določenih izboljšav.

Izboljšana je bila predvsem potniška kabina, v kateri je, poleg elektronskega vzvratnega ogledala, bilo mogoče opaziti tudi izboljšan osrednji zaslon z diagonalo do 10 palcev. Izboljšan je tudi nabor asistenčnih sistemov. Proace city bo še naprej na voljo s 100- ali 150-'konjsko različico turbodizelskega štirivaljnika, na voljo pa bo tudi 1,2 litrski turbobencinski motor. Proace pa bo na voljo s 120-'konjskim' 1,5-litrskim in 2-litrskim turbodizelskim motorjem z močjo 145 li 180 'konjev'. Oba pa bosta še naprej na voljo tudi z izboljšanima električnima pogonoma s povečanima dosegoma.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Toyota je z letošnjim letom prenovila tudi poltovornjak hilux, ki smo si ga lahko ogledali na statični predstavitvi. Ena od novosti je, da ne bo več na voljo v izvedbi z enojno kabino, ampak bo namesto nje na voljo le izvedba s podaljšano kabino z zasilno klopjo v drugi vrsti. Večinoma se bo še naprej prodajala različica z dvojno kabino. Osnovni 2,4-litrski motor bo na voljo le samodejnim menjalnikom, močnejši 2,8-litrski pa tudi s šeststopenjskim ročnim, novost pa je predvsem različica z 48-voltnim blagim hibridom v kombinaciji z 2,8-litrskim motorjem. Blagi hibrid, pri katerem bo namesto alternatorja vgrajen pogonski generator, bo pripomogel predvsem k manjši porabi, bolj gladkim vsakdanjim vožnjam in lažjemu premagovanju terena, pravijo pri Toyoti.

Mežek je na predstavitvi izpostavil predvsem novo različico toyote proace city z dvema vrstama sedežev in modularno premično pregradno steno, ki se jo lahko zgolj z eno roko potisne naprej in poveča tovorni prostor. Omogoča pa tudi tretjinsko zlaganje za delno povečanje prtljažnika. Mežek pravi, da je takšna izvedba bolj primerna od predelave potniške različice, saj lahko na klopi namesto dveh sedijo trije potniki, prav tako pa je večji tudi naklon naslonjala, zato je primernejša za daljše vožnje. Različico z dvema vrstama sedežev bo sicer v začetku prihodnjega leta dobila tudi toyota proace.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Več kot le vozilo

Pri Toyoti poudarjajo, da njihova lahka gospodarska vozila niso le produkti, ampak gre tudi za celoten obseg storitev. V Evropi uvajajo nov prodajni koncept, v okviru katerega bo v prihodnjem letu nastalo 500 ločenih salonov Toyota Professional Center, ki bodo kupcem ponujali vse storitve v zvezi z lahkimi gospodarskimi vozili.

V Sloveniji so prvi takšen center odprli v okviru Toyota Centra Ljubljana v ljubljanskem BTC, zanj pa je poleg posebne vizualne podobe značilno, da ima zaposlenega strokovnjaka zgolj za prodajo lahkih gospodarskih vozil. Prodajo lahkih gospodarskih vozil so sicer zaupali tudi devetim pooblaščenim trgovcem, ki jim zagotavljajo podatke in specifična šolanja za delo v programu lahkih gospodarskih vozil.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Čeprav se je prodaja lahkih gospodarskih vozil pri Toyoti lani in letos gibala v okolici 500 vozil, imajo za prihodnja leta smele načrte. Računajo na prodajo okrog 900 vozil in prehod z osmega na šesto mesto med slovenskimi ponudniki. Optimizem izhaja iz dejstva, da so nabor modelov dopolnili s proace max in da je stekla tudi prodaja ostalih modelov, ki je bila zaradi medgeneracijske prenove letos motena.  

Na vprašanje, zakaj bi se stranke odločile za Toyotina lahka gospodarska vozila, je Mežek izpostavil, da strankam omogočajo, da že iz prodajnega salona pripeljejo avtomobil, ki ga lahko takoj porabijo za delo, torej ne potrebuje dodatnih dodelav. Dodaten faktor je tudi ta, da za vsa vozila, pod pogojem, da jih vzdržujejo pri njih, v okviru programa Toyota Relax ponujajo podaljševanje jamstva do 10 let oziroma 200.000 prevoženih kilometrov, kar vključuje tudi pnevmatike, ne glede na to, kje so kupljene. Njihova prednost so tudi vse možne rešitve financiranj v okviru storitev Kinto.

dezurni@styria-media.si

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 09:38 11. September 2024.

    A ni fino, ko imamo tako veliko izbiro: Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Opel Movano in sedaj še Toyota …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.