Športna in ekološka trojka

Foto: Žurnal24 (Foto: Grega Prebil) Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d Foto: Žurnal24 BMW 320d

Your browser doesn’t support HTML5 video

BMW 320d v različici EfficientDynamics z različnimi prijemi daje zgled, daj je lahko avtomobil naravi prijazen, a še vedno zelo športno naravnan. Je tudi kandidat za Žurnalov ekološki avto leta.
Oglej si celoten članek

120 kilovatov tono in pol težak avtomobil do stotice požene v osmih sekundah, kar je denimo sekundo počasneje od golfa GTI. Izpust 109 g CO2/km, poraba okoli pet litrov in pol. To so podatki, ki staro dobro serijo 3 v različici ED držijo v koraku z glavnimi tekmeci po zmogljivostih, medtem ko po ekološki plati stopa korak pred nje. Dejansko se lahko po ekološkosti povsem enakovredno meri celo z večino manjših avtomobilov tipa eco-green-flex-motion, medtem ko ji hibridi ne pridejo blizu po dinamiki.

Glavni tekmeci
- Audi A4 2,0 TDIe (100 kW, 320 Nm, 119 g CO2/km, 6,0 l/100 km*)
- Ford mondeo econetic, 1.8 TDCi (92 kW, 340 Nm, 139 g CO2, 6,6 l/100 km*)
- Opel insignia 2.0 CDTi ecoflex (118 kW, 350 Nm, 136 g CO2/km, 6,4 l/100 km*)

* podatki o porabi, izmerjeni na naših testih

Ker je serija 3 že dolgo na trgu, se posvetimo posebnostim.
Navzven avtomobila sicer ne krasi noben "zeleni" napis, pozorni opazovalec pa bo namembnost vozila spoznal po 16-palčnih platiščih z nizkokotalnimi pnevmatikami in nekoliko nižjem podvozju, ki poleg nekaterih drugih aerodinamičnih prijemov znižuje zračni upor. Avtomobil ima na papirju 10 kilovatov manj moči od običajne 320-ke, vendar pa ima 30 Nm (380 NM) več navora, kar je recimo 60 Nm več od ekorazličice audija A4 (100 kW/119 CO2). Motor zaradi posebnega vpetja zelo dobro blaži tresljaje v nizkih vrtljajih. Da je to res, smo se prepričali sami, saj je bilo mogoče v skladu z željami prikazovalnika prestav resnično menjati zelo zgodaj. Seveda pa je še vedno potrebna disciplina, saj smo v nasprotnem precej hitro daleč stran od porabe okoli petih litrov, kamor se nam je uspelo spustiti med testom. Povprečje je za pol litra višje. Hod prestav je sicer podaljšan, kar je poleg sistema stop&start dodatno v prid varčnosti.

Foto: Žurnal24 BMW 320d

Avtomobil glede suverenosti podvozja ohranja celoten bavarski DNK, kar pomeni vožnjo skozi ovinke na nož ali zaverovanost vase pri visokih avtocestnih hitrostih tudi zaradi zmogljivih zavor.

Vse ni zlato ...
Ostajajo pa seveda tudi zamere, ki se vlečejo že od premiere serije 3. S tem mislimo na še zdaleč ne vsem všečno prisiljeno držo voznika, ki nima veliko prostora za nožno telovadbo, medtem ko je volanski obroč vidno pomaknjen na levo. Druga zamera gre na račun prostornosti za zadaj sedeče, ki se bodo v svoji odrasli inačici hitro soočili s problemom, kam na daljši poti pospraviti noge. Tudi 330 litrov prtljažnika je zelo povprečno odmerjenih. Pri takšnih, ob ceni 33.500 evrov ne ravno nepomembnih stvareh, pač BMW konkurentom gleda v hrbet, nekaterim celo precej od daleč.

Foto: Žurnal24 BMW 320d

 

Glede na izkušnjo s testnim avtomobilom lahko pod črto vseeno zapišemo, da so v Münchnu pri različici 320d efficient dynamics v enem avtomobilu zelo dobro združili različne detajle, ki vožnjo ohranjajo na zelo visoki ravni. In, kar je danes vse bolj pomembno, vožnja je tudi zelo efektivna.

Podatki o vozilu: BMW 320d efficient dynamics
Motor: dizelski, štirivaljni, 1995
Moč: 120 kW (163 KM) med 3.250 in 4.200 vrt./min
Navor: 380 Nm med 1.900 in 2.750 vrt./min
Poraba: 5,6 litra/100 km (kombinirano), 109 g CO2/km
Mere D x Š x V (v mm): 4.531 x 1.989 x 1.421, medosna 2.760
Zmogljivosti: 228 km/h, 8,0 sek. od 0 do 100 km/h
Prtljažnik: 330 litrov
Cena: 33.500 €

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.