Spomin na prvega lamborghinija z opeko

Foto: Reuters Lamborghini Foto: Reuters Lamborghini Foto: Reuters Lamborghini
350 luksuznih lamborghinijev vseh vrst potuje te dni po Italiji in praznuje 50. obletnico tovarne, ki je naprej izdelovala traktorje.
Oglej si celoten članek

Karavana je na pot krenila v sredo iz središča Milana v soboto pa se bo končala na sedežu Lamborghinija v Sant' Agati pri Bologni.

Turneje se udeležujejo vozniki iz več kot 29 držav, največ lamborghinijev pa prihaja iz Velike Britanije, in sicer 71, medtem ko jih je iz Nemčije, Italije in Švice po 30. Med sodelujočimi so tudi avtomobili iz Indonezije, Japonske, Kuvajta, Libanona, Singapurja, Južne Koreje, Tunizije in Ukrajine.

Lamborghini, ki je s proizvodnjo luksuznih avtomobilov začel leta 1963, ima trenutno po svetu 120 prodajaln in je del Volkswagen Group, oziroma njegove hčerinske družbe Audi.

Med njegove najbolj znane modele spadajo miura, espada, countach in diablo, trenutno pa je njihov paradni konj aventador.

Opeka namesto motorja

Tovarna je sicer šla skozi zelo burne čase že takoj od ustanovitve dalje. Ustanovil jo je Ferrucio Lamborghini, ki je po v povojni Italiji  uspel z izdelavo traktorjev in druge kmetijske opreme iz delov medvojne mehanizacije. Z bogastvom je lahko uresničil svoje sanje in si kupil številne hitre avtomobile. Še posebej so mu bili pri srcu ferrariji, ki pa jih je imel za preveč dirkaške in preglasne za vsakdanjo rabo. Željo po bolj uglajenem motorju je Lamborghiniju uresničil nekdanji Ferrarijev mehanik Giotto Bizzarrini, a Lamborghini z motorjem ni bil zadovoljen, zato sta se moža zapletla v spor. Kot posledica prvi avtomobil z imenom 350GTV, predstavljen jeseni 1963 na turinskem avtosalonu, sploh ni imel vgrajenega motorja, temveč so bile pod zaprtim motornim pokrovom naložene opeke, da so kompenzirale maso. A občinstvo tega ni opazilo in je avto zelo toplo sprejelo.

30. oktobra 1963 se je podjetje Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A. tudi uradno rodilo. Prve avtomobile je prodajalo z izgubo, da je lahko cenovno tekmovalo s Ferrarijevimi modeli. Sledili so različni bolj ali manj uspešni modeli, pravi preboj je tovarni uspelo z miuro in espado, nato pa je sledila naftna kriza, ki je skoraj pokopala znamko.

Ferruccio Lamborghini se je umaknil iz lastništva, leta 1978 je sledil bankrot, po različnih lastništvih brez pravega koncepta pa je leta 1999 znamko prevzel Audi. Od takrat se je znamka Lamborghini stabilizirala in postala ena najbolj cenjenih v svetu superšprotnikov, leta 2008 je dosegla tudi prodajni rekord z 2.430 vozili, ki ga do danes ni presegla.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.