Španska hitrorastoča znamka pri nas z najpomembnejšim avtomobilom

Foto: Cupra Cupra terramar Foto: Cupra Cupra terramar Foto: Cupra Cupra terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar
Cupra je v šestih letih na trgu postala avtomobilska znamka, znana po dinamičnih avtomobilih. Velja za eno od najhitreje rastočih avtomobilskih znamk. Zdaj je čas, da začetne uspehe ponesete na naslednjo raven. Med modeli, ki bodo morali poskrbeti za nadaljnjo rast, je SUV terramar.
Oglej si celoten članek

Cupra se je podala v veliko produktno ofenzivo. Šest modelov je novih ali prenovljenih, večina jih bo naprodaj leta 2025. Cupra, ki si jo je Seat zamislil leta 2018, želi po uspešnem začetku prestaviti v prestavo višje.

Leto 2023 je bilo najuspešnejše v kratki zgodovini Cupre. Prva polovica leta 2024 je bila tako dobra, da se obeta še eno rekordno leto. Blagovna znamka dve leti ni imela novih modelov v ponudbi. Zato je čas bistvenega pomena, da zgodbo nadaljujejo.

Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar

Pozornost si zaslužijo opcijski sprednji projekcijski žarometi HD-Matrix LED. Ti ne osvetljujejo le ceste s pomočjo svetlobnega stožca spremenljive oblike, temveč omogočajo tudi projiciranje informacij za voznika, na primer različne simbole, ki opozarjajo na ovire na cesti ali opozorila, povezana z neugodnimi vremenskimi razmerami. Če cestna infrastruktura to dopušča, lahko opozarjajo tudi na dela na cesti, stoječa vozila ali bližajoče se zastoje.

Oktobra smo v Sloveniji spoznali električnega tavascana, zdaj pa smo na ceste pospremili še model terramar. To je 4,5 metra dolg kompaktni SUV, ki nastopa v enem od najbolj konkurenčnih razredov vozil ta hip, vanj pa pri znamki polagajo velike upe, ker prihaja kot bencinski model, blagi hibrid in priključni hibrid.

Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar

Poseben, tako oblikovno kot vozniško 

Model terramar si še najlažje predstavljamo kot tehnično bližnjega sorodnika Volkswagnovemu tiguanu ali Škodinemu kodiaqu. Ali pa prihodnjemu audiju Q3. Prostor mu je odstopil model seat tarraco, ki se po eni generaciji poslavlja. 

Cupra je seveda platformi MQB evo vdahnila svojo obliko, ki je precej bolj izzivalna in agresivna, tako kot smo vajeni od ostalih sorojencev. Predvsem sta značilna ostro zašiljen prednji del s trikotnimi žarometi, ki lahko svetijo tudi v metrični led tehnologiji in čez celotno širino razsvetljeni zadek. Platišča merijo od 18- do 20-palcev.

Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar

Notranjost prav tako deluje rodbinsko znano, a s pomembnimi detajli, značilnimi le za Cupro. Tu so športni volan, detajli v bakreni barvi, tudi sredinska konzola oblikovno spominja na kakšnega prestižnega športnika. Bolj tipična sta dva velika LED zaslona, sredinski 12,9-palčni je osrednja točka zmogljivega infotainmenta. Športni školjkasti sedeži so serijski, odeti so v reciklirane materiale.

Terramar je večji brat formentorja, s katerim si deli tudi platformo MQB Evo. Z dolžino 4.519, širino 1.869 in višino 1.584 mm je Terramar 69 mm daljši, 30 mm širši in 56 mm višji od formentorja. Razlike torej niso ekstremne in jih ob medosni razdalji, ki določa notranji prostor, praktično ni, oba avtomobila ponujata 2.680 mm. Povečanje mer naj bi bilo torej še posebej opazno v prtljažnem prostoru terramarja. A tudi tam ni vpadljivo. Če pogledamo različice z motorji na notranje zgorevanje, ponuja formentor osnovno prostornino 450 litrov, terramar 508 do 602 litra (odvisno od položaja zadnjih sedežev). Pri priključnem hibridu pa je v osnovi za okoli 100 litrov manjši - tudi baterijo z uporabno kapaciteto 19,7 kWh je bilo treba nekam postaviti. 

Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar

Bilo bi čudno, če ne bi Španci podvozja prilagodili po svoje. V primerjavi s sorodniki je terramar potisnjen za 10 milimetrov nižje k tlom in ima spredaj drugače nastavljen kot koles. Standardno je progresivno krmiljenje, prav tako dinamičen nadzor blažilnikov. Pri terramarju vsekakor niso varčevali niti z varnostno opremo. Avto ima asistenta za preprečevanje naleta, prediktivni prilagodljivi tempomat, spremlja utrujenost, prepoznava znake, spremlja okolico za avtomobilom pri vožnji vzvratno in vas opozori na približevanje drugim avtomobilom ali kolesarjem, ko odprete vrata. Med voznikom in sovoznikom je tudi sredinska zračna blazina.

Pestra motorna izbira

Trenutno je na voljo pet različnih pogonskih enot. Na izbiro so bencinski motorji (TSI), blagi hibridi (eTSI) in priključni hibridi (eHybrid). Moč motorne ponudbe se razteza od 110 kW (150 KM) do 200 kW (272 KM).

Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar

Osnova je blagi hibrid (eTSI), ki združuje bencinski motor 1.5 TSI z močjo 110 kW (150 KM) in zaganjalnik, ki deluje na napetost 48 V. Alternativa je dvolitrski motor z močjo 150 kW (204 KM). Oba sta kombinirana z dvosklopčnim menjalnikom DSG. Češnja na torti je dvolitrski motor z bistveno večjo zmogljivostjo, namenjen specialni različici VZ. Ima moč 195 kW (265 KM) in poganja vsa štiri kolesa. Povezan je tudi z dvosklopčnim 7-stopenjskim menjalnikom DSG.

Cupra se je na trgu lahko uveljavila tudi zaradi drznega dizajna, ki takoj pade v oči. Terramar ni izjema. Ime je dobil po zgodovinskem dirkališču Terramar, kjer se je znamka rodila, in to "dirkaško" sklicevanje na preteklost spreminja v sodoben videz, ki poudarja dinamičnost.

Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar

Te tri klasične motorje dopolnjujeta dva priključna hibrida. Za različico VZ je namenjena močnejša z močjo 200 kW (272 KM), za "navadni" Terramar je namenjena šibkejša z močjo 150 kW (204 KM). Obe različici uporabljata novi bencinski štirivaljnik 1.5 TSI evo2, elektromotor z močjo 85 kW (115 KM), integriran v 6-stopenjski dvosklopčni menjalnik eDSG in novo litij-ionsko baterijo z uporabno kapaciteto 19,7 kWh. Terramar je po dosegu eden najboljših in najzanimivejših priključnih hibridov na našem trgu.

Natančneje – novi priključni hibrid omogoča več kot 100 km dosega (WLTP) z izključno električnim pogonom. Baterijo je mogoče polniti z izmeničnim tokom (AC) na javnih polnilnicah in preko wallboxov z močjo 11 kW, pa tudi na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom (DC) z močjo do 50 kW. V praksi to pomeni, da lahko priključnega hibrida s hitro polnilnico napolnite od 10 do 80 odstotkov v manj kot pol ure.

Foto: Saša Despot predstavitev CUPRA Terramar

Cupro terramarja so zasnovali v Španiji, izdelujejo pa ga bodo v madžarskem Györu vzporedno z audijem Q3. 

Pri Cupri računajo, da bo po številu prodanih primerkov prehitel formentorja. Prihodnje leto jih nameravajo pri nas prodati 300. 
Najcenejši terramar na ceniku stane 42.896 evrov, Cupra pa je za vse različice pripravila še dodatnih 3.000 evrov popusta performance.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 11:16 19. November 2024.

    nova hitrorastoca spanska znamka....em to je le zgolj in samo SEAT z drugim znakom in nikol nebo trega prerasel....isto ko …

  • 07:31 19. November 2024.

    Kakšna blamaža! Še pospeška do 100 nikjer ne omenjajo ;-)

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.