Sodišče lastniku avta ne privošči cenejših rezervnih delov

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Evropsko sodišče je pred kratkim izreklo sodbo, ki je za proizvajalce avtomobilov precejšnje olajšanje, saj bodo lahko neodvisnim servisom še naprej omejili upravljanje s podatkovnimi bazami.
Oglej si celoten članek

Evropsko sodišče je odločalo v sporu med nemškim združenjem prodajalcev avtomobilskih delov GVA in korejskim avtomobilskim proizvajalcem Kio o tem, če naj neodvisnim prodajalcem nadomestnih delov omogoči razširjeno iskanje v svoji bazi podatkov, ki bi vključevalo tudi dobavitelje 'neoriginalnih' nadomestnih delov, od česar bi zaradi nižjih cen imeli korist tudi potrošniki.

Vsak avtomobil namreč v tovarni dobi identifikacijsko številko, s katero je možno v proizvajalčevi podatkovni bazi pridobiti natančen seznam v posamezni avtomobil vgrajenih delov. Do teh podatkov lahko trgovci dostopajo preko plačljivega spletnega portala, dostop do njega pa dobijo tudi pooblaščene servisne delavnice in neodvisni servisi, ki tako pridejo do podatkov, katere originalne nadomestne dele potrebujejo za popravilo. Ne morejo pa videti, če namesto originalnih delov obstajajo kakšne cenovno bolj ugodne alternative. Razlog za to je seveda v tem, da gre za milijardni posel, v katerega s popravili kar 40 odstotkov prispevajo prav neodvisne servisne delavnice.

Dostop do neoriginalnih delov

Združenje GVA – njegova člana sta tudi Bosch in ZF - je v tožbi trdilo, da neodvisne servisne delavnice, ki iščejo podatke v Kiini podatkovni bazi, lahko najdejo le ponudbo Kiinih originalnih nadomestnih delov. Združenje zahteva, da bi moral proizvajalec v svoji podatkovni bazi servisom omogočiti tudi izbiro neoriginalnih rezervnih delov, ki so pogosto cenejši.

Evropsko sodišče tem zahtevam ni pritrdilo, saj v skladu z obstoječimi evropskimi zakoni proizvajalci avtomobilov niso obvezani podatkov posredovati v obliki, ki bi omogočala nadaljnje iskanje primerjav podatkov. Obvezani so le dobaviti le podatke, ki so na voljo v obliki zgolj za branje. Tudi neodvisni servisi naj pri tem ne bi bili diskriminirani, saj imajo dostop do povsem enakih podatkov kot pooblaščeni servisi.

Kiina zmaga je kljub temu kratkega roka, saj so se evropske države in evropski parlament že lani strinjali, da bodo morali proizvajalci avtomobilov kmalu podatke posredovati v elektronski obliki, ki bo omogočala tudi razširjeno iskanje. Zakon naj bi stopil v veljavo 1. septembra 2020.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 13:49 5. November 2019.

    Pa kaj ni jasno tem Nemcem? Potem naj pa še oni dajo na svoje rezervne dele 7-letno garancijo, tako kot …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.