Zanimalo nas je, kaj lahko letos vozniki pričakujemo v vulkanizerskih delavnicah. So cene storitev zrasle ali so ostale na enaki ravni. Kako je to pomlad z dobavljivostjo in cenami letnih gum?
Zadnja leta smo ugotavljali, da so se nove gume precej podražile, cene pa so rasle tudi vulkanizerskim storitvam. Zato nas je zanimalo, kakšno je stanje na trgu avtomobilskih gum letošnjo pomlad. O stanju smo se pogovarjali s kranjskim vulkanizerjem Iztokom Boltezom, mariborskim vulkanizerjem Tadejem Šprahom S ter sežanskim vulkanizerjem Alešem Hrvatičem. O stanju na trgu gum pa smo vprašali tudi gumarja Continental in Goodyear.
Sežanski in mariborski vulkanizer pravita, da so cene njunih storitev, se pravi menjava gum s centriranjem, vijačenje in hramba gum, ostale na enaki ravni kot lansko jesen. Šprah pravi, da so cene popravili že jeseni in glede na to, da se gospodarske razmere nekako urejajo, so ostali s cenami na istem kot jeseni. Boltez pa je cene nekaterih storitev malce zvišal. Zamenjava gum s centriranjem tako stane približno dva evra več kot jeseni.
Boltez ugotavlja, da je neugodna predvsem situacija z zaposlovanjem novih delavcev, saj jih še vedno ni mogoče dobiti. Vulkanizerji imajo tudi to težavo, da so avtomobilska kolesa v zadnjih letih postala zelo velika in težka. Komplet gume in platišča lahko na velikem SUV-ju denimo tehta tudi 40 ali celo 50 kilogramov. Kolesa so štiri in vsako je treba sneti z avtomobila, opraviti storitev in ga spet privijačiti na avtomobil. Delo je v veliki meri ročno in od delavca zahteva veliko in zato so novim razmeram kos predvsem mladi ljudje. Mladih kandidatov za delo pa ni.
Cene gum bolj ali manj enake
Vsi trije vulkanizerji, s katerimi smo se pogovarjali, so nam povedali, da se cene novih letnih gum v primerjavi z lansko pomladjo niso veliko spreminjale. Šprah opaža, da so nekatere gume malce dražje, nekatere pa cenejše, v povprečju pa so le malenkost nad lansko ceno. Tudi Hrvatič pravi, da so se gume za malenkost podražile, a razlika ni velika.
Boltez pa ugotavlja, da so se cene gum v povprečju celo znižale. Pravi, da so gumarji pred leti precej navili cene, zato zdaj ni bilo razloga za zvišanje cen. Poleg tega pa na ceno vplivajo tudi kitajske gume, ki postajajo leto za letom boljše, njihova cena pa je ugodna. Kako pa je z dobavo novih letnih gum? Boltez ugotavlja, da je dobava gum za zdaj solidna. Vsaj, ko gre za gume generalnih dimenzij, težav z dobavo ni, težave pa lahko imajo tisti, ki imajo na avtomobilih gume posebnih dimenzij, ki jih ni bilo veliko izdelanih.
Šprah pravi, da je zaloga gum solidna, skladišča pa se še polnijo. Njihovi glavni dobavitelji sicer pravijo, da so zaradi vojnih razmer v Rdečem morju težavne predvsem dobave tistih gum, ki prihajajo iz Azije skozi Sueški prekop. Tudi Hrvatič ugotavlja, da težav z dobavo gum ni, saj je zaloge kar precej in smo šele na začetku sezone, ko povpraševanja še ni toliko.
Hrvatič pravi tudi, da lastniki avtomobilov, ki imajo boljše in večje avtomobile, ponavadi naročijo nove gume prej. Vedo namreč, da je ponudba teh gum manjša kot pa v primeru bolj standardnih dimenzij, in jih lahko pozneje zmanjka. Kljub temu, da imajo povprečno višje temperature kot v notranjosti države, ljudje z menjavo gum sicer večinoma počakajo vsaj do aprila.
Porast nakupov celoletnih gum
Pri njih so sicer v porastu celoletne gume, ki so v zadnjih letih postale precej boljše. Prej so imeli ljudje pri njih navado, da so na drugem ali tretjem družinskem avtomobilu celo leto puščali zimske gume, te pa so se poleti uničile in potem pozimi niso več nudile ustreznega oprijema. Zdaj so na teh avtomobilih večinoma celoletne gume, ki so dober kompromis za primorske razmere z blagimi zimami. Sežanski vulkanizer tako danes proda kar dobro tretjino celoletnih gum.
Šprah ugotavlja, da takoj po 15. marcu pridejo zimske za letne gume zamenjat tisti, ki to izrecno hočejo ali pa imajo na avtomobilih že slabe zimske gume. Večinoma pa je pri njih gneča med prvim aprilom in prvomajskimi prazniki- Ljudje za menjavo gum večinoma izkoristijo proste dni med prvomajskimi prazniki. Razlog za to je tudi v tem, da so v Avstriji in na Hrvaškem zimske gume v slabih pogojih obvezne do 15. aprila. Predvsem v Avstrijo pa se zaradi dela ali drugih opravil pogosto vozi veliko ljudi iz Maribora in okolice.
Tudi Šprah ugotavlja, da so med vozniki vse bolj priljubljene celoletne gume, ki so postale dobra alternativa letnim in zimskim. Boljša alternativa so predvsem za tiste, ki so prej poleti vozili na zimskih gumah ali pozimi na letnih, saj so vsekakor boljša možnost, saj se letnim ali zimskim gumam v napačni sezoni močno poslabšajo vozne lastnosti. Z izjemo morda snega, kipa ga je pri nas zadnja leta tako ali tako malo, imajo solidne lastnosti v vseh razmerah.
Tudi Boltez pravi, da se njihove stranke za zamenjavo gum najbolj odločajo v drugi polovici aprila. Zadnja leta se je pogosto zgodilo, da je bilo konec marca slabo vreme, zato so se ljudje odločali, da z zamenjavo gum počakajo. Najhitreje sicer ljudje gume zamenjajo na največjih avtomobilih, za katere imajo pogosto dobro alternativo v drugem ali tretjem avtomobilu.
Kaj pa pravijo gumarji? Pri Continentalu pravijo, da ne pričakujejo nobenih zamud ali pomanjkanja zalog novih letnih gum njihovih znamk. Tudi pri Goodyearu pravijo, da v obsegu njihovih zalog ni odstopanj od prejšnjih let, zato ni pričakovati pomanjkanja zalog ali zamud pri dobavah novih letnih gum.
Dodajajo pa, da postaja trg gum vedno bolj kompleksen in da so dimenzije gum, ki jih proizvajalci zahtevajo za svoja vozila, lahko zelo različne. Zato morajo vsvoji ponudbi imeti zelo širok razpon dimenzij novih gum in lahko se pripeti, da je na kakšno dimenzijo treba malce počakati. Zato predvsem lastnikom avtomobilov z "butičnimi" dimenzijami gum svetujejo, da pravočasno naročijo nove gume.
Seveda da ni kandidatov, če je pa v Sloveniji boljše vleči socialo. Dajmo že enkrat v popolnosti ukiniti socialo in …
Ali ne bi bil lepši in bolj realen naslov.... delo je a kadidatov za tako majhno plačile ne...
Za voznike, ki ne delajo veliko km v težjih pogojih bi priporočal celoletne pnevmatike. Imam Godyear , prevoženih 55000km in …