Smrt med avtonomno vožnjo: Tesla ni kriva

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
Ameriška nacionalna agencija za varnost v cestnem prometu NHTSA je sporočila, da na Teslovem vozilu, ki se je med vklopljenim avtopilotom, brez zaviranja zaletelo v vozilu spredaj, pri čemer je umrl en potnik, niso odkrili napak.
Oglej si celoten članek

Naj spomnimo. 7. maja lani je v ameriški zvezni državi Florida 40-letni voznik sedel v tesli model S in uporabil režim "avtopilot." V nekem križišču je avtomobil na sicer pregledni in suhi cesti silovito treščil v pred seboj vozeči vlačilec, ki je ravno zavijal levo. Avto je treščil v zadek prikolice tovornjaka.

Ker je bila prikolica nenavadno visoka, je tesla S trčila ob njo z vetrobranskim steklom, nato pa dobesedno zapeljala pod prikolico, nato treščila v obcestno ograjo, prečila neko polje in podrla še drugo ograjo ter se ustavila šele potem, ko je trčila v drog, 30 metrov stran od ceste. Poškodbe so bile za voznika usodne.

Preiskovalci zvezne agencije za prometno varnost NHTSA so takrat na podlagi prvih rezultatov preiskave povedali, da je tako senzorje na avtu kot tudi voznika očitno zaslepilo močno sonce, tako da manevra tovornjaka niso zaznali. Avto pred trkom sploh ni zaviral. NHTSA je takoj začela preiskavo 25 tisoč modelov S, opremljenih s sistemom avtopilota. Želeli so ugotoviti, ali tehnologija polsamodejne vožnje deluje ustrezno.

Foto: Youxia Youxia ranger X

Malomarnost in splet nesrečnih okoliščin

Več kot pol leta kasneje so pri NHTSA podali izsledke preiskave in pojasnili, da Teslov sistem polsamodejne vožnje v model S ni kriv za prometno nesrečo. Kriv je bil v nesreči umrli voznik, ki je ravnal malomarno. Preiskovalci so ugotovili, da je voznik avtopilota vklopil dve minuti pred usodnim trkom, po tem pa ni več prevzel nadzora nad vozilom. Vozil je prehitro in po cesti, ki ni namenjena uporabi avtopilota. Slednji se lahko uporablja zgolj na avtocesti. Pri NHTSA so zapisali, da je za nameček nesreči botroval splet nesrečnih okoliščin.

Pri NHTSA so sporočili, da po več kot šestmesečni preiskavi tudi ne bodo zahtevali vpoklic vozil tesla model S. Nesreča je povzročila veliko polemik o samodejni vožnji in sistemih za pomoč voznikom.

Pri Tesli so se odzvali tako po nesreči in tudi priznali, da je bil ob trku vozila s prikolico vklopljen avtopilot. Vendar pa je njen šef Elon Musk vseskozi zagovarjal prednosti avtopilota in da se je število nesreč po vgradnji avtopilota zmanjšalo skoraj za polovico. Hkrati pa, tako kot tudi agencija, opozarjajo, da mora biti voznik sposoben v vsakem trenutku prevzeti nadzor nad avtom.

Dogodek je bil hkrati hud udarec za Teslo, enega pionirjev tehnologije samodejne vožnje. Delnice družbe so tako po objavi vesti padle za tri odstotke, čeprav pri proizvajalcu opozarjajo, da gre za prvo nesrečo s takšnimi posledicam po več kot 200 milijonov prevoženih kilometrov z avtopilotom.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • h3o
    15:41 24. Januar 2017.

    avtonomno vožnjo je treba prepovedat. Mene v avtonomnem vozilu nikoli ne boste videli, pa če mi plačajo.

  • 08:43 24. Januar 2017.

    Prva ugotovitev pa je bila, da se avto ni ustavil zato, ker je na tem delu bil kandelaber čez cesto. …

  • 06:23 24. Januar 2017.

    Kriva ni Tesla z volanom, temveč teslo za volanom.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.