Slovensko e-vozilo

Foto: Gregor Prebil SEV Janez Alič Foto: Gregor Prebil SEV Janez Alič Foto: Gregor Prebil SEV Janez Alič Foto: Gregor Prebil SEV Janez Alič Foto: Gregor Prebil SEV Janez Alič
Izum upokojenca. S prototipnim avtomobilom 100 kilometrov prevozimo za 30 centov. Z enim polnjenjem baterij prevozi 250 kilometrov.
Oglej si celoten članek

Mobilnost. Upokojeni strojni tehnik Janez Alič ob podpori sina in prijateljev razvija vozilo, ki ga poganja elektromotor in je bilo pod njegovim vodstvom v celoti projektirano, oblikovano, razvito in izdelano v podjetju Alfa & Omega iz Ljubljane.

"Avtomobile projektiram že 30 let. Že takrat sem želel izdelati čim ekonomičnejše vozilo. Vse raziskave namreč kažejo, da se 90 odstotkov ljudi v vozilu prevaža samih. Zamisel za električno vozilo pa sem dobil leta 2006. Takrat so na trg prispele zmogljivejše in cenovno dostopnejše baterije. Denar je bil vedno težava, še posebno ker je investitorje težko najti, na državne in evropske subvencije pa kot strojni tehnik zelo težko računam. Država za take, kot sem jaz, nima posluha. Projekte zaupajo institucijam, ne strojnim tehnikom s srednješolsko izobrazbo," pravi avtor številnih inovacij, ki je ob finančni pomoči prijateljev predstavil prototip za zdaj surovega videza, v katerega je vložil 10 tisoč evrov.

Za pet tisoč evrov

Foto: Gregor Prebil SEV Janez Alič Alič namreč meni, da v vozilo ne smeš vložiti za sto tisoč evrov materiala. Prav to je največja težava drugih, ki so se lotili podobnih projektov, saj so njihova vozila, ki stanejo 30 tisoč evrov in več za kupce predraga.

"Končna različica mora stati osem tisoč evrov, sam pa si upam takšen avtomobil narediti za 5.000 evrov," pravi in dodaja, da mora biti električni avtomobil lahek, trden, imeti mora solidne pospeške od 0 do 50 km/h, predvsem pa mora biti aerodinamičen. Prav to je največja posebnost vozila, saj oblika spominja na padajočo vodno kapljico. "To je najbolj aerodinamična oblika, ki prinese vsaj 10 odstotkov daljši doseg vozila z enim polnjenjem," dodaja Alič, ki je obliko modelno zaščitil.

66-letnik pravi, da je sam verjetno prestar, da bi dočakam morebitno serijsko proizvodnjo. Za zagon bi po njegovih ocenah potreboval okoli pet milijonov evrov, kar je nekajkrat manj, kot je to pri drugih podobnih projektih. "Če bi pridobil investitorje, a jih bom moral verjetno iskati v tujini, nekaj pa bi lahko s subvencijami primaknili tudi država in Evropa, bi lahko na dan izdelali 20 avtomobilov, delo pa bi imelo 50 ljudi," je sklenil izumitelj.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 19:40 18. September 2012.

    Spoštujem človeka, ampak vseeno je treba priznati, da vozilo ni niti malo "lepo" in treba je gledati dejstvo, da ljudje …

  • 15:58 17. September 2012.

    Državi ni problem nakazati REVOZ-u iz Nm 40 milj. eur, samo zato, da zadovoljijo francoske šefe, da se ne bi …

  • 15:51 17. September 2012.

    Janezu, tipični Slovenec.. Če ne razumeš globlje poante ne komentiraj. Rajši pojdi še po en kredit na banko....

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.