"Pri iskanju idej smo izhajali iz problemov, ki jih srečujemo v vsakdanjem življenju. Tudi sami člani ekipe smo motoristi. Prav zato vemo, kako neugodno je nošenje korekcijskih očal pod motoristično čelado," je za zurnal24.si dejal Matej Kekič, ki je ob Karin Dobrinja, Erolindi Shaqiri, Eriki Poniš in Andreju Gobini avtor "notranjega" vizirja za motoristične čelade na dioptrijo – Optizir.
Z očesnimi lečami oči razdražene
"Naši največji prednosti sta udobje in varnost združeni v eno. Velika prednost našega izdelka je, da se v zaprtem položaju, torej ko so leče oddaljene od oči, vizir enostavno dvigne in skrije v prostor čelade, ki je namenjen sončnemu vizirju," pravi Kekič in dodaja, da to zaščiti leče pred nabiranjem prahu v času neuporabe in omogoča uporabo čelade brez uporabe vizirja, na primer uporabo s kontaktnimi lečami. Bistvena razlika v primerjavi s kontaktnimi lečami je, da notranji vizir zagotavlja večjo varnost in udobje za uporabnika, kot pa nošenje očesnih leč. "Pri vožnji motorja veliko uporabnikov očesnih leč konča vožnjo z razdraženimi očmi in zato se uporabe leč pri vožnji neradi poslužujejo. S pomočjo našega vizirja, bo ta problem odpravljen," je prepričan sogovornik.
Korekcijske leče so pritrjene na okvir vizirja po podobnem principu kot tiste na očalih. Sam okvir oziroma vizir kot celota ima določeno vpetje, ki je odvisno/kompatibilno z modelom oziroma znamko čelade (gre za več različnih modelov vpenjanja in zato se ti deli na okvirju med seboj razlikujejo).
Korekcija vida od +4.00 do -6.00
Trenutna tehnologija omogoča razvoj in implementacijo rešitve, ki so jo predstavili študenti. Nemško podjetje Zeiss, ki je med vodilnimi na svetu pri razvoju optičnih rešitev, proizvaja material za leče, ki ustreza njihovim potrebam. Takšne leče so 40 odstotkov tanjše od dosedanjih leč in omogočajo širši spekter korekcije za njihov namen. Do sedaj bi z lečami baze 6, ki se ujemajo s krivino vizirja čelade, lahko nudili korekcijo vida od +2.00 do -3.00. Z novimi Zeiss Vision materiali lahko nudijo korekcijo vida od +4.00 do -6.00. Vse leče bodo nudili, ali s polarizacijskim filtrom, oziroma v fotokromatski izvedbi. Tako bi odpravili potrebo po dodatnem sončnem vizirju, katerega uporabo onemogoča uporaba korekcijskega vizirja. Nosilec (okvir) je iz vlite plastike. "Upamo, si trditi, da smo si zamislili implementirati boljše materiale, kot so trenutno na trgu oziroma jih večina ljudi uporablja," poudarja Kekič
Izdelek je možno vgraditi v vse vrste čelad, ki bodisi že imajo vgrajen senčni vizir, ali pa omogočajo vgradnjo vizirja. "Tukaj govorimo o 90 odstotkih vseh čelad, ki so na trgu," pravi Kekič in dodaja, da motoristom ob menjavi čelade ne bo potrebno zamenjati tudi vizirja z dioptrijo: "Ob menjavi čelade bo uporabnik primoran zamenjati zgolj okvir vizirja zaradi vpenjanja, kar je zanemarljiv strošek, leče pa bo lahko koristil iste." Leče bodo izdelane individualistično za vsakega uporabnika posebej – torej po naročilu in z ustrezno dioptrijo.
Kekič pravi, da je zanimanje za izdelek veliko: "Pozanimali smo se na znanih spletnih avto-moto forumih ali naš izdelek odpravlja težave slabovidnih voznikov in prejeli smo neverjetno pozitiven odziv. Naš izdelek smo tudi že patentirali in se s tem zaščitili pred morebitno »krajo« izdelka oziroma ideje."
Računajo na evropska sredstva, Kickstarter rezerva
Težava pred zagonom proizvodnje je kot vedno finančne narave. Za razliko od številnih drugim izumiteljev, ki donacije iščejo preko Kickstarterja, bodo sredstva za komercializacijo izdelka iskali v evropskih sredstvih sredstvih: "O Kickstarterju smo razmišljali, vendar so zaenkrat naše želje glede pridobitve finančnih sredstev usmerjene veliko bolj v evropske mehanizme za pridobivane zagonskega kapitala. V kolikor ne bomo zbrali dovolj denarja s pomočjo evropskih sredstev, se bomo najverjetneje prijavili tudi na Kickstarter."
idioti
Napol (ajd, raje na tričetrt) čorav si ti, če si mnenja da slaboviden človek ni za na motor. Torej po …
Hvala bogu, da še ne rabim očal, ampak, ko bo prišel čas jih bom tudi sam rabil na motorju. Menda …