Naprava Vigobox ima več funkcij, od zaznavanja nesreče in pregledovanje voženj uporabnika, v prvi vrsti pa so jo pri slovenskem zagonskem podjetju Movalyse razvili z namenom preprečevanja kraje motociklov.
O zagonskem podjetju Movalyse
Podjetje je na trgu prisotno od leta 2015, ko so se prvič predstavili z naprednim sistemom samodejnega izklopa smernikov na motorju. Z napredno analitiko so razvili Smart Turn System, ki se trži globalno v tisočih in še vedno velja za edini zanesljivi sistem samodejnega izklopa smernikov. Poleg tega je podjetje razvilo tudi Smart Brake Module, sistem za zaznavanje pojemka, ki opozarja voznike zadaj, da motorist zavira z navorom. V podjetju je zaposlenih pet oseb, skupaj pa je na razvoju Viga delalo 16 oseb.
Le redkokateri motocikel pride nazaj k lastniku
Kraje motociklov so običajno še precej enostavnejše od tatvin avtomobilov in so zato ena največjih skrbi, ki jih imajo motoristi tudi pri nas. Slovenija je po številu kraj v evropskem povprečju, številke pa nihajo iz leta v letu in tudi glede na lokacijo. Soustanovitelj podjetja Movalyse Rok Upelj je za zurnal24.si pojasnil, da je največ kraj motociklov v mestih, smo pa v Sloveniji krepko pod povprečjem pri odstotku najdenih motorjev med ukradenimi: "Najde se manj kot četrtina ukradenih motociklov. Naš cilj je bistveno izboljšati te številke za uporabnike Viga."
Naprava prihaja aprila, znana je okvirna cena
Vigo je slovenska inovacija oziroma produkt, ki so ga pri podjetju razvili v sodelovanju z Zavarovalnico Sava in se bo na slovenskem trgu pojavil okviroma v mesecu aprilu. Mesečna cena bo odvisna od vrednosti in starosti motorja, začela pa se bo pri devetih evrih.
Sodelovanje se je začelo leta 2017, ko so skupaj začeli iskati rešitev, ki bi preprečevala tatvine motorjev in hkrati omogočila cenovno dostopno zavarovanje proti kraji. V letu 2018 je bil izveden pilotni projekt v okviru katerega so s sistemom brezplačno opremili 300 motoristov. Z njihovo pomočjo so potrdili delovanje ter pridobili vse potrebne povratne informacije za pripravo končnega produkta. V okviru pilotnega projekta so motoristi prevozili več kot 418.000 kilometrov tako v Sloveniji kot širše in zaznanih je bilo več kot 17.000 premikov. Izvedenih je bilo 27 različnih simulacij kraje v različnih razmerah in z različnimi sredstvi ter orodji.
Javi kraj nesreče
Upelj nam je pojasnil, kaj zmore naprava, ki se namesti po sedež oziroma ohišje motorja na čim manj izpostavljeno mesto: "Spremlja predvsem premike motocikla, stanje baterije, vožnje, ki jih opravimo. V primeru kraje bo lahko v aplikaciji lastnik spremljal premike svojega motorja."
Podobno kot pri klicu v sili e-call, ki ga poznamo pri avtomobilih, naprava omogoča tudi funkcijo SOS. To pomeni, da je zmožna zaznati nesrečo na podlagi pozicije, gibanja in sil, pred, med in po dogodku. O tem sistem samodejno obvesti center za obveščanje, ki ukrepa naprej s kontaktom udeleženca in pomoči, če je to potrebno.
Naprava tudi v vlogi inštruktorja
S pomočjo naprave se lahko motoristi tudi učijo. Na primer, kako pravilno in čim bolj varno izpeljati ovinek. Upelj je pojasnil, da bo v prvi fazi uporabnikom na voljo ocena vožnje, ki temelji predvsem na analizi tekoče izpeljave manevra s čim manj napakami. Ne osredotoča se torej toliko na predpise kot na gladkost izpeljave manevrov ter morebitno nihanje in trzanje.
Ocena naj bi predstavljala suverenost voznika na cesti, posebnost pa bo ta, da nastaja tudi z anonimno primerjavo med vožnjami. "Gre za zelo napreden algoritem, ki ni podoben doslej znanim, ki so se osredotočali zgolj na omejitve ter pospeške in pojemke. Sistem je izdelan tako, da se bo stalno razvijal z večjim številom voženj uporabnikov, bo pa že prva različica zelo zanimiva za uporabnika," pravi sogovornik.
Napravo razvijajo naprej
Kasneje se bodo dodale tudi nekatere druge storitve, razvija se tudi povezava s centralnim operacijskim sistemom, kjer bo mogoče spremljati vse ključne informacije o motorju. "Stalno se bo povečevalo število storitev preko aplikacije. To bodo tako tehnične storitve, kot je na primer povezava z računalnikom motorja, opozorilo za mazanje verige, vremenski podatki ... Po drugi strani pa bodo uporabniki dobivali tudi dodatne bonitete, kot so na primer relevantni dogodki, popusti, partnerstva ipd," pravi Upelj, ki še dodaja, da z vidika ocene vožnje nameravajo narediti možnost direktne primerjave med dvema voznikoma, primerjavo z inštruktorji, nasveti za boljšo vožnjo, treningi vožnje ter tako imenovani posebni izzivi.
Popust pri zavarovanju
Povezovanje z zavarovalnico lahko uporabnikom te naprave v prihodnosti prinese tudi popust pri zavarovanju. Zakaj so pri slovenskem zagonskem podjetju prepričani, da bodo motoristi dovolili zavarovalnici vpogled v podatke o vožnji, kot so pospeški, pojemki, hitrosti …? Upelj pojasni, da so podatki o vožnjah v lasti uporabnika, da si lahko uporabnik ogleda vožnje. Aplikacija jih anonimno obdela za oceno vožnje, zavarovalnica pa ne bo dostopala do njihovih podatkov. "Bomo pa v prihodnosti poskusili skupaj z zavarovalnico razviti sistem, ki bo omogočal popuste glede na oceno. Uporabnik bi torej vedel za popust, ne da bi bilo treba deliti podatke."
Kaj pa v primeru nesreče? Upelj pravi, da ima v primeru nesreče in tatvine zavarovalnica pravico do vpogleda v podatke vendar v časovno omejenem oknu.
Vse, ki jih o zavarovanju motorja proti kraji zanima @e kaj več pa si lahko ogledate tudi našo spletno stran …
Hvala Žurnal za super članek o nas! Za vse, ki vas zanima kaj več nas najdte na www.vigozavarovanje.si ali pa …