Prenovljena škoda octavia je najnovejši izdelek Češke tovarne v lastništvu nemškega Volkswagna in zadnji izdelek izpod peresa odličnega oblikovalca Jozefa Kabana. Slednji je Škodi zagotovil napreden dizajn, ki je znamki prinesel številne nove kupce, z zavidljivostjo pa so na Škode začeli gledati tudi pri Volkswagnu, ki jim je češka znamka postala celo trn v peti. No, Kabana je zdaj Škodi speljal BMW. Kaj to pomeni, bomo verjetno videli v bližnji prihodnosti.
Nič več večji rapid
Dizajn je zelo pomemben pri prodaji vozil. Ta pri octavii glede na število prodanih vozil pri nas ni bil šibka točka, a je bila preveč podobna manjšemu rapidu in tudi večjemu superbu prejšnje generacije. Od zdaj bo povsem drugače, za kar so poskrbeli s povsem drugačnim prednjim delom vozila.
Nova je maska vozila z razdvojenimi žarometi, ki lahko svetijo v polni led tehnologiji. To zdaj octavii zagotavlja samosvoj pečat tudi ponoči. Tako boste lahko prepoznali tudi nova policijska vozila, saj bo slovenska policija kmalu dobila ključe 303 vozil škoda octavia. Skupaj naj bi letos pri nas prodali okoli 2500 modelov octavia.
Nekoliko spremenjena je tudi motorna maska s sredinsko linijo na koncu katere je logotip. Vitkejše in bolj elegantne so luči za meglo, zračna reža je v črni barvi, v osnovnih izvedenkah v mat barvi, v dražjih v črnem sijaju. V masko so tako kot pri novem superbu premaknili aktivni radarski tempomat. Karavanski model combi je zaradi preoblikovanih blatnikov daljši za slab centimeter, zadaj so nekoliko spremenili žaromete, ki delno svetijo v led svetlobi, linije so bolj čiste. Na izbiro je pet novih lahkih platišč.
Nove pametne rešitve
Nekoliko več oblikovalskih in tehničnih sprememb je v potovalnem prostoru. Na voljo je ogrevan volan, za doplačilo lahko, tako kot pri modelu kodiaq, vgradijo stikalo za klic v sili (e-klic), ki bo obvezen del opreme avtomobila od aprila prihodnje leto dalje. Novost je ambientalna osvetlitev. Izbirati je možno kar med 10 barvami osvetlitve led luč skritih v prednja in zadnja vrata. Osvežena je sredinska konzola, v katero je lahko vgrajen do 9,2-palčen zaslon na dotik. Ključ za prostoročno vstopanje in zagon vozila je možno kodirati na tri načine s spominsko funkcijo. To pomeni, da sistem prepozna tri nastavitve ključa in profilu voznika prilagodi delovanje klimatskega sistema, položaj sedeža, volana ... Na voljo je zmogljivo ozvočenje z devetimi zvočniki.
V hrbtni del prednjih sedežev je lahko kot del asortimaja Simply Clever vgrajena zložljiva mizica, karavanska različica ima v prtljažni del vgrajeno magnetno led svetilko. Prtljažnik ostaja enakih mer, torej 590 litrov pri limuzinski in 610 pri karavanski combi različici.
Lažje parkiranje, tudi s prikolico
Octavio so nadgradili s sistemi za pomoč vozniku. Zdaj prepoznava znake, po besedah Škodinih strokovnjakov tudi digitalna opozorila nad cestišči, nadgradili so prednaletni sistem, ki opozarja na možnost trčenja in samodejno zavira. Tudi pred pešci med hitrostmi 10 in 60 km/h. Parkirni sistem zdaj omogoča samodejno parkiranje z nosom naprej, pri zapuščanju parkirišča pa prepoznava vozila, pešce in kolesarje, ki prihajajo prečno in samodejno zavira v primeru, da tega voznik ne stori.
Novost je še pomočnik pri vožnji s prikolico, ki sam usmerja prikolico po začrtani poti.
Nov menjalnik, dizel in motor z izklopov valjev
Prenovljena octavia prinaša novosti na področju motorjev in menjalnikov. Nov je sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik za dvolitrsko TDI različico s 110 kilovatov moči (150 KM), ki je prilagojen za delovanje zmogljivih dizelskih motorjev v kombinaciji s pogonom 4x4. Nov je dizelski motor s 85 kilovatov moči in motor s funkcijo izklopa valjev.
Pri prodaji še vedno prevladujejo dizelski motorji. Kar 48 odstotkov vseh prodanih motorjev predstavlja dvolitrski TDI, 40 odstotkov 1,6-litrski TDI, 13 odstotkov pa TSI bencinski motor. Pri zadnji generaciji so pri Škodi zaznali povečan delež prodaje bencinskega motorja, ki so ga v v predhodni generaciji prodali zgolj v devetih odstotkih.
Cene se začnejo pri 14.499 evrih za limuzinsko različico z 1,2 TSI motorjem s 63 kilovatov moči (86 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom, oziroma pri 18.8056 evrih za vstopni 1,6-litrski TDI model s 60 kilovatov moči (90 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom. Combi različica je dražja za tisočaka.
Cena za najcenejšo octavio RS z dvolitrski TI motorjem s 169 kilovatov moči (230 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom je 27.450 evrov, za različico scout s pogonom 4x4 je treba odšteti vsaj 28.922 evrov.
Zanimivi so odstotki prodaje po tipih motorja. 48 % + 40 % + 13 %. <br />Ali je Slobo nazaj …
kristus, kak članek... naslov o policiji, da dobite bralce, ubistvu je pa slaba reklama.<br /><br />Pa tale absurd "/.../že na …
so menda čakali na pocenitev goriva hvala fantje