Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije pri Generalni policijski upravi, je na tiskovni konferenci, namenjeni pregledu stanja prometne varnosti v 2015 in napovedi za 2016, dejal, da je policija v zadnjem času vendarle naletela na nekaj več razumevanja vlade glede potreb po opremljenosti, da bo lahko opravljala naloge v skladu s potrebami časa.
Med opremo, ki so jo ali jo namerava policija nabaviti, je tudi posebna naprava za digitalno mapiranje prizorišča prometne nesreče ali drugega hudega dogodka. Kapun napoveduje, da bo naprava, ki jo bodo pri policiji nabavili tekom leta, močno poenotavila delo policistov na terenu.
Zakaj? Med vsako hudo nesrečo, ko pride do smrtnih žrtev ali hudo poškodovanih, je dolžnost policije, da skrbno preišče prizorišče, saj je vsak detajl pomemben pri dokazovanju krivde in posledic v nadaljnih sodnih postopkih. To pomeni, da morajo policisti med popolno zaporo ceste opraviti številne meritve, označiti posebnosti, opisati vremenske razmere, cestne omejitve in še polno drugega. Medtem vozniki čakajo in čakajo, vzporedno nastaja velika gospodarska škoda.
Britanski policisti si ga ne pustijo več izpuliti iz rok
Skener je naprava, ki jo policisti namestijo na tripod, nakar v 3D laserski tehnologiji naredi 360-stopinjski posnetek območja s premerom 30 metrov. Natančnost poslikave je izredna, saj laserski žarek zazna tudi manj kot milimeter velika odstopanja.
V Veliki Britaniji, kjer so pred parimi leti prvi pričeli uporabljati skener, je praksa takšna, da skener z enega mesta naredi po štiri slike, po potrebi ga nato premaknejo drugam in kombinirajo posnetke. Vsako skeniranje vzame štiri minute. Ko je skeniranje končano, vzdrževalci le še počistijo prizorišče in promet je lahko znova sproščen. Video prikaz delovanja skenerja TUKAJ.
Britanski preiskovalci so po pisanju BBC-ja nad skenerji navdušeni, saj so jim prihranili obilo časa in dela, zato se jim zdijo na vsak način zelo smotrna naložba.
Že dve leti skenerje uporabljajo tudi švicarski policisti. Uporabljajo jih tudi na prizoriščih hudih kaznivih dejanj, kot so umori, ali pri eksplozijah. Trg s temi napravami se sicer v zadnjih letih širi.
In kakšni so načrti slovenske policije? Za začetek zelo omejeni. "Njihova cena je takšna, da lahko govorimo le o enem skenerju," je o glavni omejiti povedal Kapun.
Uradne cene sicer niso znane, a BBC navaja, da en skener avstrijske družbe Riegl, ki je bržkone v mislih tudi slovenskega vodstva policije, stane med 70 in 80 tisoč evri.
V primeru hude nesreče, ko je cesta ali še posebej avtocesta zaprta tudi po več ur, lahko gospodarska škoda zaradi izgubljenega časa hitro narase na nekaj sto tisoč evrov.
dezurni@zurnal24.si
Ne vem kakšno tehnologijo uporabljajo v avstriji in Nemčiji ,vendar pa zaradi navadnega trka na AC nikoli nisem stal več …
Slovenija, dobrodošla v 21. stoletju