Ob začetku motoristične sezone je veliko pozornosti namenjene motoristom. Inštruktor AMZS Centra varne vožnje na Vranskem Brane Legan je na celjskem sejmišču, ki gosti štiri avto-moto-logistične sejme, zato jasno povedal, da Slovenija potrebuje dirkališče.
"Videli bi, kaj pomeni hitrost. Tako poligon kot dirkališče se od razmer na cesti razlikujeta v tem, da sicer vsi dopuščajo napake, odpuščata pa jih samo poligon in dirkališče," pravi Legan. Ugotavlja, da se varnost na slovenskih cestah sicer nekoliko izboljšuje, še vedno pa so problem prometne nesreče s hudo poškodovanimi, ki pogosto ostanejo invalidi, in nesreče s smrtnimi žrtvami.
Simulacija zaviranja pri 50 km/h
Ker lahko za varnost največ naredimo sami, inštruktorji Centra varne vožnje predstavljajo veliko svojih dejavnosti. Posebno pozornost namenjajo zavorni poti tovornjaka, osebnega vozila in motornega kolesa. Na njihovem poligonu varne vožnje ob dvorani D prikažejo zaviranje teh vozil pri hitrosti 50 kilometrov na uro, ki je hitrost v naselju. "Poudarimo, da so ob tem pomembni: znanje voznika, dobra vozna površina, pnevmatike, zavore, dobro vzmetenje in ob vsem tem pomoč elektronskega sistema ABS," pravi Legan.
Za obiskovalce so pripravili "pijana očala", ki dajejo občutek vinjenosti. Vsak, ki si jih natakne, vidi, kakšno je obnašanje voznika pod vplivom alkohola in to, da ima težave že pri obvladovanju nezahtevnih okoliščin, kot je hoja med stožci ali pobiranje predmeta s tal. Stari znanec specializiranih sejmov je simulator za prevračanje, v katerem obiskovalci spoznajo pomen pravilne nastavitve sedeža in varnostnega pasu. Otroci se lahko s trial motorji in električnimi avtomobilčki preizkusijo na posebnem poligonu, trial motorje pa lahko preizkusijo tudi odrasli.
grobnik se ni obnavljal še od časov ko je bil tam motogp (bivša juga), tako da to dirkališče ki je …
Dovolj blizu je Grobnik, pa še veseli vas bodo. Najbolje bo, če Brane pokliče kakšnega šejka, morda se ga usmili.