Interesno združenje proizvajalcev vozil ACEA je v svoji zadnji analizi dogajanja na trgu opozorila na velikanske razlike, ki so zavladale na trgu prodaje novih električnih avtov (baterijski in PHEV). Številke za članice EU v lanskem letu so sicer kazale, da je povprečna prodaja električnih avtov 10,5-odstotna, a v kar 10 članicah povezave ni dosegla treh odstotkov. Na drugi strani pa v zgolj petih članicah prodajo kar tri četrtine vseh novih električnih avtov.
Analitiki ugotavljajo, da sta na evropskem trgu zavladali dve veliki ločnici. Prva deli zahodne, bogatejše države od članic srednje in vzhodne Evrope. Druga ločnica pa poteka med severom in jugom. Skupna točka obeh ločnic je, da so v državah z višjim BDP na prebivalca precej bolj naklonjeni prehodi na nove tipe pogonov kot pa v članicah z nižjim BDP. Tako v državah severne Evrope, kjer je povprečni BDP 46 tisoč evrov na prebivalca, prodajo že več kot 15 odstotkov osebnih avtov na električni pogon. V ospredju je Švedska, kjer je bilo že lani 32 odstotkov vseh novih avtov električnih. Visoko so tudi Nizozemska, Finska, Danska in Nemčija.
V desetih članicah z najslabšo prodajo pa imajo povprečni BDP vse pod 17 tisoč evrov. Na dnu po prodaji so Ciper, Litva, Estonija, Poljska in Hrvaška, v vseh teh je tudi zelo slabo razvita polnilna mreža.
Da višji BDP ne pomeni nujno višje prodaje električnih avtov, kaže primer Avstrije ali na drugi strani Portugalske. Slovenija spada med članice, kjer je prodaja električnih pod petimi odstotki in je tako na isti ravni kot Italija, Španija ali Češka.
A.L. Takšen članek lahko objavi samo popolni bedak, debil in še kaj. Ljudje , ki vsak dan spremljajo ta vladni …
Google plačuje dobro plačo od doma od 4500 do 6000 dolarjev na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko …
Dejte še obarvat zemljevid na podlagi povprečnih plač v SLO in EU. Me zanima kako je obarvana Slovenija!