Slovenci v krizi spremenili vozne navade

Foto: Gregor Katič
Foto: Gregor Katič
Slovenija je na pravi poti glede varnosti na cestah, dokazuje vseevropska raziskava Sartre 4. K temu veliko bolj kot represija in višje kazni prispeva ozaveščenost voznikov, pa tudi gospodarska kriza.
Oglej si celoten članek

Ob predstavitvi rezultatov raziskave Sartre 4 o socialnih stališčih do prometne varnosti v Evropi in Sloveniji je direktor agencije za varnost prometa Ljubo Zajc izpostavil podatek, da je še leta 1994 na slovenskih cestah umrlo prek 500 ljudi. Po njegovih besedah je sledeča represija sicer dala boljše rezultate, vendar so pravi razlogi za precejšen skok v varnosti v zadnjih letih povsem drugje.

"Ljudje imamo bistveno boljši odnos do zdravja in življenja kot pred desetimi leti, kar se odraža tudi v obnašanju na cesti," pojasnjuje Zajc. "Zgodile so se spremembe v odnosu do odklonilnega vedenja. Za primerjavo, število parkiranih avtomobilov na pločnikih in zelenicah je neprimerljivo manjše."

Po besedah direktorja agencije, ki bo po sklepu sedanje koalicije s koncem leta sicer prenehala z delovanjem, je prometna varnost v zadnjih letih tudi sicer postala prioriteta, prav tako pa se je precej povečalo število nevladnih organizacij, kot so invalidske organizacije, kolesarji in drugi, ki po Zajčevih besedah zelo kvalitetno opravljajo delo ozaveščanja javnosti in preventive. Direktor meni tudi, da je med drugim na boljše razmere na cestah po svoje vplivala tudi gospodarska kriza. Ljudje namreč zaradi visokih cen goriva vozijo varčneje, s tem pa tudi bolj defenzivno.

Prevelika ljubezen do telefona

Raziskava je pokazala, da se Slovenci v večini parametrov, kot so sprejemljivost prekoračitev hitrosti, privezovanje s pasom ali nošnja čelade na motorju, uvrščajo v zlato evropsko sredino, na nekaterih področjih, kot je privezovanje otrok v avtomobilu, pa so med najboljšimi. Še najmanj premika na bolje v primerjavi z minulimi raziskavami je pri hitrosti, katere prekoračitve zlasti mladi preradi jemljejo za sprejemljivo. Med najslabšimi smo slovenski vozniki glede sprejemljivosti neprostoročnega telefoniranja za volanom, več od evropskega povprečja jih meni tudi, da vremenske razmere na cesti ne vplivajo na varnost. Zanimiv, a po svoje logičen je še podatek, da lastniki z močnejšimi motorji v avtomobilih pogosteje prejmejo kazen, tudi tiste najhujše.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 13:30 6. Junij 2012.

    Bučke policajčka zzajčka:<br />Ljudje imamo bistveno boljši odnos do zdravja in življenja kot pred desetimi leti, kar se odraža tudi …

  • 23:32 5. Junij 2012.

    Veliko so prispevale tudi avtoceste, saj smo z njimi dobro pokriti.

  • 23:25 5. Junij 2012.

    jop res je

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.