Superkarpata Trophy v Romuniji poteka štirinajstič. Gre za zahtevno desetdnevno vzdržljivostno dirko s terenskimi vozili, ki je zasnovana po načelu "najdi svojo pot" (Find your own track). Ta svobodna izbira poti omogoča off-road tekmovanje po lastni presoji, znotraj določenega koridorja, ki je velik tudi več 1.000 kvadratnih metrov.
Superkarpata se od drugih vzdržljivostnih off-road relijev razlikuje po tem, da je vse do začetka tekmovanja določena le startna točka, koridor in cilj pa nista znana. Šele ob startu tekmovalci prejmejo zemljevide v tiskani in elektronski obliki. Celotna tekma je v organizaciji samega moštva, tako glede vožnje s terenskimi vozili (posamezno moštvo sestavljata dva ali trije terenski, za cestno vožnjo registrirani avtomobili), navigacije, preskrbe s hrano, vodo in gorivom ter celotnim popravilom morebitnih okvar na avtomobilih in opremi. Podporna ali servisna spremljevalna moštvena vozila niso dovoljena. Zato je razdelitev nalog med posamezniki v moštvu, njihova usklajenost in povezanost, toliko bolj pomembna. Spi se na prostem v karpatskih gozdovih, tudi prehrana in preskrba z vodo je prepuščena vsaki ekipi posebej.
Zdravnik, mehanika in izkušen terenski lisjak
"Tekmovanje organizirajo že štirinajstič. Letos smo na njem prvič prisotni tudi Slovenci z moštvom Jeep team Slovenia. Še vedno gre za ljubiteljsko tekmovanje, ki pa z leti pridobiva na resnosti in tekmovalnosti, kakor tudi v vedno boljši opremi in pripravljenosti tekmovalcev," razloži Janez Gorjanc član štiričlanske ekipe, ki jo sestavljajo še Sandi Centrih, Gregor Komac, (oba avtomehanika) in Janez Marolt, večkratni državni prvak v tekmovanju s terenskimi vozili, tudi inštruktor varne vožnje in zunanji sodelavec AMZS Centra varne vožnje na Vranskem. "Marolt je oba avtomobila več mesecev pripravljal v domači delavnici v Mozirju in ustvaril prava stroja za premagovanje najtežjih terenov," je povedal Janez Gorjanc, ki je vodja projekta in navigator, sicer zdravnik iz Kotelj.
Ekipa za premagovanje Karpatov uporablja dva enaka terenska avtomobila jeep grand cherokee V8 overland, ki pa so ju v zadnjih mesecih v delavnicah izdatno prilagodili za najzahtevnejše izzive, ki ju čakajo. Gorjanc nam je pojasnil, da so dvignili podvozje, ga tudi posamezno utrdili, zamenjali vzmeti in zglobe, izboljšali električno napajanje iz dveh akumulatorjev, zamenjali sprednji iin zadnji odbijač, v oba so vgradili vitla, izdelali so notranjo varnostno kletko, dodali močnejša platišča, izbrali so gume posebne velikosti za terensko vožnjo, dodali strešni prtljažnik v veliko nosilnostjo …
V celoti prepuščeni lastnim sposobnostim
Tekmovanje se je v soboto začelo v bližini Dunaja v Avstriji. Sama vožnja od Dunaja do izhodišča v Romuniji (start do samega dneva dirke ni znan) je del tekmovanja in se mora opraviti izključno s tekmovalnimi vozili brez zunanje pomoči. "Tudi celotno tekmovanj ne dovoljuje pomoči spremljevalnega ali oskrbovalnega vozila, tako, da smo v celoti prepuščeni lastnim sposobnostim in opremi. Če je treba, lahko sami najdemo pomoč pri lokalnih prebivalcih ali mehanikih, vendar brez predhodnih priprav s strani kakršnega koli spremljevalnega vozila," pojasni sogovornik, ki pravi, da gredo na zmago: "Tako smo si zastavili resen cilj, da dosežemo čim boljši rezultat. Zavedamo se, da smo na tekmovanju prvič in da nimamo toliko izkušenj, kot mnogi drugi tekmovalci na tej isti dirki, ki so se je udeležili že večkrat. Tako je razen off-road vožnje za nas predvsem novo in najtežje ustrezna navigacija in uporaba vzdržljivih prenosnih računalnikov ter geografskih kart."
Brez sponzorjev ne gre
Udeležba na tovrstnih tekmovanjih je zahtevna tudi s finančne plati. "Že sama startnina za vsak avtomobil je 3000 evrov, za dva avtomobila torej 6000 evrov. Zaradi omejenega proračuna smo na trgu rabljenih vozil in v garažah prijateljev poiskali vozila jeep grand cherokee z V8 bencinskim motorjem. Strošek same predelave je bil do trikrat višji kot sam nakup avtomobila," pravi Gorjanc, ki pojasni, da so še več trudi vložili v sponzorje, ki so jim priskočili na pomoč. "Zagotovo gre največja zahvala Avtu Triglav, zastopniku in prodajalcu vozil Jeep v Sloveniji, po katerem se imenuje tudi naše moštvo. Pa tudi podjetjem TAB baterije, MM orodja, Gorenje, Marolt 4x4, in Medicinski center Gorjanc," zaključuje sogovornik.