Švicarji so ob prevzemu podjetja napovedali izdatne spodbude za razvoj poslovanja podjetja. Rezultat dobra tri leta pozneje? Emil Frey v Sloveniji ustvari za koli 700 milijonov evrov prometa, nam je ob koncu leta na novinarski predstavitvi zaupal direktor Jožko Tomšič, ki je predstavil dosežke, ki so zaznamovali leto 2023.
Skupina Emil Frey v Sloveniji zastopa 12 avtomobilskih in 3 znamke gospodarskih vozil ter obvladuje skoraj četrtino slovenskega avtomobilskega trga. Trenutno zaposluje več kot 500 zaposlenih.
Eden od teh je krepitev svoje prisotnosti in vpliva na slovenskem avtomobilskem trgu. Vse znamke v skupini Emil Frey so na slovenskem trgu v letošnjem letu do vključno novembra prodale 9.426 vozil, kar predstavlja 17,73 odstotka vseh v Sloveniji prodanih osebnih in lahkih gospodarskih vozil. Slovenski trg osebnih in lahkih gospodarskih vozil se je v primerjavi z lanskim letom povečal za 5,32 odstotka. Skupina Emil Frey na trgu lahkih gospodarskih vozil dosega 29,80-odstotni tržni delež, kar jo uvršča v sam vrh prodaje LGV vozil.
Letos bo na slovenskem trgu po podatkih skupine prodanih nekaj več kot 50.000 vozil. Predkoronske ravni, ko je bilo leta 2019 prodanih dobrih 73.000 vozil, verjetno še pet let ne bodo dosežene, menijo v skupini. Pravijo, da se trg še ne popravlja, kot bi si nekdo želeli, med razlogi za manjšo prodajo pa so izpostavili padec izvoza. Za prihodnja leta tako napovedujejo prodajo v višini od 50.000 do 60.000 vozil. V Emil Frey medtem beležijo rast prodaje električnih vozil, vendar je generalni direktor Jožko Tomšič ob tem ocenil, da je prodaja teh vozil še vedno zelo nestabilna.
Trg vozil z nizkimi emisijami v Sloveniji predstavlja 8,93 odstotka oziroma 4.747 vozil. Glede na leto 2022 pa se je trg lahkih električnih vozil v Sloveniji povečal za 2.013 vozil. Znamke skupine Emil Frey na trgu 100-odstotno električnih vozil predstavljajo 14,48-odstotni tržni delež, medtem ko na trgu priključnih hibridov predstavljajo kar 28,02-odstotni tržni delež.
V letošnjem letu je skupina Emil Frey izvedla obsežne investicije v znesku 2,8 milijona evrov, ki bodo po besedah Tomšiča zagotovile trajnostno rast in odličnost v prihodnjih letih. V začetku marca je skupina Emil Frey odprla vrata lastnega klicnega centra, ki nudi podporo vsem lastnikom vozil 12 blagovnih znamk, ki jih zastopajo podjetja v skupini. Vzpostavili so podjetniški center Generator, v katerem spodbujajo podjetnike pri razvoju njihovih poslovnih idej. Še posebej tistih, ki podporo v obliki nudenja poslovnih prostorov ali svetovanja potrebujejo na začetku svoje poslovne poti. Meseca maja je skupina organizirala prvi Emil Frey dinamični avtosalon v Sloveniji. Tomšič pravi, da odločitev o tem, ali bodo salon letos ponovili, še ni sprejeta, vseeno pa so bili nad odzivom ljudi navdušeni. Vsekakor imajo vsako leto namen organizirati po en velik dogodek, kot je bil avtomobilski slaon na Vranskem. Tomšič je izpostavil še pomoč podjetja po poplavah, ko so najbolj prizadetim regijam v Sloveniji, občinam Črna na Koroškem, Luče, Mežica, Prevalje in Ravne na Koroškem, donirali pet vozil.
Na trgu težkih tovornih vozil znotraj podjetja najbolje rezultate dosega znamka Mercedes-Benz, ki je na prvem mestu z 21,91-odstotnim tržnim deležem in 531 prodanimi vozili do vključno novembra 2023. V primerjavi z enakim obdobjem lani je skupina Emil Frey na trgu težkih tovornih vozil prodajo povečala za 161 vozil. Prav tako dosegajo dober rezultat tudi v kategoriji avtobusov – M3, v kateri znamki Mercedes-Benz in Setra s prodajo 28 avtobusov do vključno novembra 2023 dosegata 22,05-odstotni tržni delež. Če primerjamo velikost trga M3, se je v primerjavi z lanskim letom v enakem obdobju zmanjšal za 3,05-odstotne točke.
Med investicijami pri Emil Frey izpostavljajo novi Mercedes-Benz center v Ljubljani, vključno z AMG Performance centrom za najbolj zmogljiva vozila. Na celotnem območju avtomobilskega mesta je bila v letošnjem letu opravljena tudi izgradnja omrežja za postavitev 70 električnih polnilnic.
Jožko Tomšič, generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo, je ob tem poudaril: "Za nami je uspešno leto in pred nami novo, dobro leto, ki napoveduje mnoge novosti in projekte. Novih ciljev se lotevamo še bolj ambiciozno, za nas predstavljajo nove izzive, ki jih narekujejo hitre spremembe na trgu. Vse to pomeni, da bo 2024 leto velikih priložnosti za vse nas, da postanemo še boljši!"