Voda zelo slabo vpliva na avtomobil v celoti, saj lahko gre tudi potem, ko je bil popravljan, marsikaj narobe. Strokovnjaki imajo za lastnike poplavljenih vozil slabe novice.
Večina nas naivno misli, da avtomobil, ki je bil poplavljen, potrebuje le dobro sušenje in zračenje in veliko časa, da se to temeljito izvede, vendar ni tako. Pri poplavljenem avtomobilu namreč ne gre le za premočeno notranjost, ampak so lahko ne glede na to, če gre za mestnega malčka ali velikega terenca, poškodovane tudi mehanične komponente. Voda lahko namreč slabo vpliva na motor, zaganjalnik, zavore, katalizatorje, električni sistem in še marsikaj drugega.
Strokovnjaki na AMZS kot ključen nasvet vsem, ki jim je poplavilo avto, izpostavljajo da zalitega vozila ne zaganjajo. Za diagnostiko stanja vozila je potreben strokovnjak: "Če vozilo ni bilo povsem zalito, ga je treba z vleko odpeljati v preverjeno servisno delavnico, da bodo serviserji zmočene dele razstavili in preverili, katere komponente je voda poškodovala. Tudi na videz posušeno vozilo naj bo na pregled v delavnico pripeljano z vleko. Poplavna voda namreč lahko, poleg blata, prinese še drugo umazanijo, tudi fekalne odplake, ki so praviloma kisle in zato do sestavnih delov vozil zelo agresivne," je povedal vodja AMZS servisne dejavnosti Jurij Kočar.
Rabljenih poplavljenih se izogibajte
O tem, kaj svetuje v zvezi z poplavljenim avtomobilom, smo pred časom vprašali tudi trikratnega Mehanika leta in tehničnega inštruktorja Primoža Rožnika, ki pravi, da poplavljenega avtomobila ne bi kupil. Ko je voda enkrat v avtomobilu, se »zavleče« v vse napeljave in je nikoli ni več mogoče odstraniti. Prihaja tudi do oksidacije, poleg tega pa vlaga prodre tudi v tapete. Te je sicer mogoče očistiti, vendar se lahko pojavi plesen, ki je dodatna težava.
Pri vozilih, v katera je voda vdrla v potniško kabino in je bil večji del motornega dela pod vodo, je povzročena škoda največkrat nepopravljiva in se popravilo ne izplača, sporočajo tudi iz AMZS. "Četudi pri takem vozilu še uspemo zagnati motor in »na videz« brezhibno deluje, se posledicam v obliki različnih okvar zaradi zalitja, ki bodo v prihodnje sledile, skorajda ne moremo izogniti." Glede električnih vozil je Kočar pojasnil, da so visokonapetostni sklopi električnih vozil pred vdori vode dobro zaščiteni in se samodejno izklapljajo že ob izključitvi vozila. Pogonska baterija nima potenciala proti zemlji in zato za zdravje in življenja ljudi ni nevarna. Glede drugih delov poplavljenih električnih vozil pa velja enako kot pri vozilih s termičnimi motorji. Nazadnje je še izpostavil: "Če je vozilo še poplavljeno, upoštevajte navodila pristojnih. Počakajte, da se voda umakne, in nato pokličite vleko."
Na AMZS izpostavljajo, da v prihodnjih dneh pričakujejo povečano število klicev, zato člane in stranke že vnaprej prosijo za potrpežljivost in razumevanje. "Vsekakor se bomo potrudili, da jim bomo pomoč čim prej zagotovili, vendarle pa je treba upoštevati, da gre za izredne razmere in da se s poplavami takšnih razsežnosti in toliko škode, ki so jo povzročile, še nismo spoprijemali. Smo tudi na vrhuncu turistične sezone, ko se tako sodelavci v klicnem centru kot naši mehaniki za pomoč na cesti že brez izrednih razmer soočamo s povečanim obsegom dela," so zapisali v sporočilu za javnost. Dodajajo še, da je treba tudi pri reševanju in sanaciji škode na vozilih najprej poskrbeti za varnost ljudi in upoštevati navodila pristojnih služb, še zlasti pri vstopu v poplavljene garaže.
Lepo pozdravljeni vsi odškodovanci poplavljenih vozil. Vsem odsvetujem popravilo potopljenih vozil, skratka potopljeno vozilo je s strokovnega vidika totalka. Tudi …
Lepo pozdravljeni vsi odškodovanci poplavljenih vozil. Vsem odsvetujem popravilo potopljenih vozil, skratka potopljeno vozilo je s strokovnega vidika totalka. Tudi …
Lepo pozdravljeni vsi odškodovanci poplavljenih vozil. Vsem odsvetujem popravilo potopljenih vozil, skratka potopljeno vozilo je s strokovnega vidika totalka. Tudi …