Prvi test: Ni rapid in ni octavia

Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala
Škodin osrednji model ostaja nova octavia, a za temeljni kamen nove generacije modelov češke znamke bi lahko označili škodo scalo, prvi avtomobil, ki je nastal na platformi MQB A0 Volkswagnove skupine.
Oglej si celoten članek

V scali marsikdo vidi pomanjšano kombilimuzinsko različico octavie, a to ne velja povsem, saj se, kot nam je v Pragi pojasnil Škodin direktor Bernhard Maier, octavia uvršča v zgornji del segmenta C, scala pa ostaja v segmentu B, torej razredu majhnih avtomobilov. A spada v njegov zgornji del, kar se odraža tudi v njeni velikosti.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala

Kljub temu, da se torej uvršča med majhne avtomobile, tako kot njen prednik rapid, je scala precej velik avtomobil, ki ga po občutku lahko primerjamo celo z volkswagnom golfom. Njenim oblikovalcem je namreč v avto dolžine 4,362 in širine 1,793 metra uspelo umestiti dovolj prostorno kabino za udobne vožnje štirih ali celo petih ljudi, ki imajo lahko s seboj še 467 litrov prtljage. Če zložite zadnjo klop se prtljažnik na klasičen način s stopnico in nakladalnim robom poveča na prevozniško solidnih 1.410 litrov.

INTERVJU Šefa Škode smo vprašali: Bo znamka res postala nizkocenovna?

Naslednica rapida

Kdor je kdaj sedel v rapidu, mu scalina notranjost ne bo mogla prikriti, da imata oba avtomobila v osnovi precej skupnega. A zares le v osnovi, saj se je scala kakovostno in uporabniško dvignila na precej višjo raven. Sedeži so udobni in predvsem športni, z integriranim vzglavnikom, tudi zelo zaželeni, saj telesi voznika in sovoznika lepo ovijajo in zadržujejo na mestu. Voznikov je tudi električno nastavljiv. Precej konturirana je tudi zadnja klop, ki je dejansko namenjena predvsem dvema potnikoma, tretji na sredi pa se na izraziti izboklini ne bo najbolje počutil, vsaj ne med daljšimi vožnjami. Je pa zato dobro poskrbljeno za družine, saj sta zadaj vgrajena dva kompleta priponk isofix za otroške sedeže.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala

Pri Škodi niso pozabili na značilno njihove dodatke. Voznik lahko iz obloge svojih vrat še vedno izvleče dežnik, poleg odprtine za točenje goriva najdete strgalo za čiščenje zaledenelih šip, pokrov odprtine za točenje tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla se spremeni v livek, v prtljažniku pa je dovolj kljukic za pritrditev prtljage.

V primerjavi z rapidom so precej boljši tudi ostali materiali v notranjosti, s tehniko in infozabavnimi pripomočki pa se je scala povsem uskladila s trenutnimi pričakovanji, Števci v testnem avtomobilu so bili sicer analogni z majhnim zaslonom na tekoče kristale za prikazovanje podatkov o vožnji, a bi lahko ob doplačilu bili tudi digitalni, velik osrednji zaslon na privlačno oblikovani armaturni plošči s stopničko za naslanjanje roke, pa je tekoče upravljiv in povsem povezljiv tudi s pametnimi telefoni. Razume tudi slovensko. Škodi lahko sicer štejemo v plus, da je upravljanje klimatske naprave ostalo ločeno od zaslona. Skok v nove čase se pozna tudi na vtičnicah USB, ki jih je kar precej in so na voljo tudi zadaj za potnike na zadnji klopi, a so vse najnovejšega standarda USB-C, kar bo marsikoga prisililo k iskanju ustreznega adapterja.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala

Solidna oprema

V opremo testne scale so bili uvrščeni tudi led žarometi z učinkovitim samodejnim delovanjem, prav tako pa tudi obvezni sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, ki sicer na avtocesti učinkovito deluje, a bi si predvsem ob vsakdanjem soočanju z mestnim prometom želeli, da ga ne bi bilo treba ob zagonu motorja vedno znova izključiti. Po drugi strani vam bo med iskanjem parkirnega prostora v mestu gotovo zelo prav prišla pomoč pri parkiranju, čeprav je scala s kombilimuzinsko karoserijsko zasnovo z razmeroma velikimi šipami že sama po sebi dovolj pregleden avtomobil.

Avto Prvi test nove škode octavie!

Kaj pa bi lahko rekel o obliki škode scale? V takšni kovinsko modri barvi v kombinaciji z zatemnjenimi šipami, veliko stekleno šipo na zadku in črnimi 17-palčnimi platišči je prav dopadljiva in nase pritegne marsikateri pogled.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala

Zgledni pogonski sklop

O avtomobilu seveda ne moremo govoriti brez omembe pogonskega sklopa. Testno scalo je poganjal že iz drugih modelov Volkswagnove skupine dodobra znani 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki razvija moč 110 kilovatov in v prid varčevanja goriva ob manjši obremenitvi tudi izključi dva valja, na kar z napisom na zaslončku instrumentne plošče tudi opozori voznika. Motor tudi zgledno sodeluje s sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, ki je sicer opremljen tudi s "športnim" programom, a tudi v normalnem solidno opravi tudi z zahtevami zelo ovinkastih cest. A če se s prestavljanje avtomatike nikakor ne strinjate, lahko v delovanje menjalnika še vedno posežete ročno. Tudi poraba bencina je v vsakem primeru dovolj ugodna in se tudi ob dinamični vožnji giblje pod osmimi litri, ob zmernih vožnjah pa se lahko spusti tudi pod šest litrov na sto kilometrov.

Novo pri nas Najbolj pomemben avto v peskovniku

Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala

Je takšna škoda scala torej dorasla višjemu standardu, ki so ji ga pri znamki namenili v primerjavi s prednikom rapidom? S precejšnjo gotovostjo lahko rečem, da je, sploh zato, ker za razmeroma ugodnih 25.564 evrov dobite lično oblikovanin udoben avtomobil s solidno tehniko in opremo. Če pa ste zadovoljni s šibkejšim motorjem in manj opreme, pa je lahko še precej cenejši.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala

Podatki o vozilu (škoda scala 1.5 TSI style ACT DSG)

Motor: bencinski, štirivaljni, 1.498 ccm

Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrtljajih

Največji navor: 250 Nm pri 1.500 vrtljajih

Zmogljivosti: 219 km/h, 8,2 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.362 x 1.793 x 1.471, medosna razdalja 2.649

Prtljažnik (v litrih): 467—1.410

Poraba: 5,0 litra/100 km (kombinirani cikel ECE), izpusti CO2: 113 g/km

Cena v evrih: 25.564 (brez dodatne opreme: 21.982)

Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, menjalnik, "Škodini dodatki".

Minusi: Cena, nakladalni rob prtljažnika.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Scala

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.