Škoda bo po novem v Evropi v razredu kompaktnih vozil namesto z manj uglednim rapidom in večjo octavio, nastopala z modelom scala. Tega smo imeli v zadnjem mesecu že priložnsot podrobno spoznati, saj so ga Čehi počasi slačili do svoje premiere, ki se je zgodila v četrtek zvečer.
Škoda želi s scalo, v prodajne salone prihaja v prvi polovici prihodnjega leta, popolnoma na novo definirati kompaktni razred znamke. Scala je prvo vozilo znamke, ki temelji na platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Prav zato so ji namenili nov značaj, nove tehnologije in novo ime. Gre za popolnoma na novo razviti petvratni kompaktni model, ki v primerjavi z rapidom prinaša novo raven aktivne in pasivne varnosti, žaromete in zadnje luči s celostno LED tehnologijo, pri Škodi pa obljubljajo veliko prostora za prtljago in potnike ter številne "simply clever" rešitve.
,
Pravijo, da so dinamično oblikovano šasijo nadgradili z opcijsko prilagodljivim podvozjem (Sport Chassis Preset - avto je dodatno spuščen za 15 milimetrov), pri čemer bo lahko voznik prilagajal način vožnjo med udobnim in dinamičnim - način sport s trdnejšo karakteristiko blažilnikov, ki jih uravnava poseben ventil.
Vozilo v dolžino meri 4,36 metra, kar je 10 centimetrov več kot pri golfu. Dolga medosna razdalja, 2,65 metra in raztegnen zadnji previs sta omogočila prostornost enakovredno tisti v octavii. Kolenski prostor meri 73 milimetrov (octavia: 73 milimetrov), širina v višini komolcev na zadnjih sedežih znaša 1.425 milimetrov (octavia: 1.449 milimetrov), prostor za glavo na zadnjih sedežih pa meri 982 milimetrov (octavia: 980 milimetrov). Velik za ta razred vozil je tudi prtljažnik z osnovnim volumnom 467 litrov, ob podrtju zadnje klopi pa se kapaciteta prtljažnika poveča na 1.410 litrov.
Digitalna kabina
Scala je prvi Škodin model, ki ima dinamične smernike zadaj. Pod zadnjim odbijačem se skriva opcijska ‘simply clever’ posebnost: pomična vlečna kljuka z električnim zaklepom, ki jo je navzven mogoče pomakniti s pritiskom tipke v prtljažniku. Poleg ima za znamko značilen predal za dežnik v voznikovih vratih (z dežnikom) ali strgalo za led pod pokrovom lopute za gorivo in opcijski električni pokrov prtljažnika s funkcijo Tip-to-Close.
Scala je dobila tudi bombončke, ki so jih bili deležna vozila znotraj koncerna, kot je digitalna tehnologija. Opcijska prilagodljiva virtualna armaturna plošča (Virtual Cockpit) je na voljo z 10,25-palčnim zaslonom. Diagonale zaslonov infotainment sistemov merijo do 9,2 palca. Potniki lahko svoje vozilo odklenejo in zaklenejo prek pametnega telefona ter ‘po zraku’ posodobijo programsko opremo infotainment sistema ali navigacijski zemljevid. Obisk avtohiše za to ni potreben. Številni so novi asistenčni sistemi iz višjih avtomobilskih razredov, drugi pa prihajajo v izpopolnjenjih različicah. Na primer opcijski sistem Side Assist, ki vozniku prikazuje, če se mu od zadaj približujejo vozila, ki prehitevajo ali so v mrtvem kotu. Za uporabo na dolgih vožnjah po avtocesti pri hitrosti do 210 km/h je opcijsko na voljo prilagodljiva asistenca za razdaljo (ACC). V serijsko opremo spadata asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu in radarska asistenca spredaj. Slednja vključuje mestno funkcijo zaviranja v sili in pri mestni vožnji s pomočjo radarja nadzoruje območje pred vozilom ter pomaga pri preprečevanju nezgod. Opcijski je še parkirni sistem s krmilno avtomatiko, ki manevrira v prečna in vzdolžna parkirna mesta ter iz njih.
Brez dizla ne bo šlo
V začetk uprodaje bo scala na voljo z enim dizelskim in dvema bencinskima motorjema. Na bencinski strani je to 1,5-litrski turbo motor s 110 kilvoatov moči (150 KM), šibkejši bencinski motor je 1,0-litrski trivalnjik, ki bo na volj ov dveh različno zmogljivih različicah. Na dizelski je 1,6-litrski TDI motor s selektivno katalitično redukcijo (SCR) in filtrom trdnih delcev. Na izbiro bo tudi 7-stopenjski menjalnik DSG. Kasneje v letu 2019 bo na volj otudi scala s pogonom na stisnjen naravni plin (CNG).
Škoda je model scala sicer napovedala s konceptnim vozilom vision RS, ki je bil priključni hibrid, ki je kombiniral elektirčni motor in 1,5-litrski bencinski motor. Zaenkrat o takšni različici pri Škodi molčijo, priključni hibrid pa pričakujemo v naslednji stopnji proizvodnega ciklusa modela. Najprej bo na vrsti superb kot priključni hibrid, nato še octavia, so povedali pri Škodi.
Rapidka
Ali ni dokazano, da downsizing motorjev povečuje onesnaženje in porabo goriva? Varčen je le če ga voziš kot polž. Hitro …
pa zakaj vsi proizvajalci avtomobilov to digitalno konzolo ne dajo lepo v armaturo, kot je števec, tko pa štrli ven …