Škoda je razkrila, da bo njen novi model, ki bo v modelni paleti zamenjal rapida, scala. Zdaj je o novem avtomobilu znanega že zelo veliko.
Scala je prvo vozilo znamke, ki temelji na platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Prav zato so ji namenili nov značaj, nove tehnologije in novo ime. Gre za popolnoma na novo razviti petvratni kompaktni model, ki bo v primerjavi z rapidom prinesel novo raven aktivne in pasivne varnosti, žaromete in zadnje luči s celostno LED #tehnologijo, pri škodi pa obljubljajo veliko prostora za prtljago in potnike ter številne "simply clever" rešitve.
Oblikovalski slog scale, ime izhaja iz latinščine, v slovenščini pa bi to pomenilo ‘stopnice’ ali ‘lestev’, je povzet po študiji Vision RS, ki smo jo lahko videli na zadnjem avtomobilskem salonu v Parizu. Kar pomeni, da je oblikovana veliko bolj dinamično kot je bilo to značilno za predhodnika. To je hkrati prvi model znamke, ki ga odlikuje naslednja razvojna stopnja Škodinega oblikovalskega pristopa, ki bo zaznamoval tudi prihodnje modele avtomobilskega proizvajalca. Čehi so med drugim pojasnili, da je to prvi Škodin serijski model v Evropi, ki ima na sredini zadka namesto Škodinega logotipa napis škoda, ki je napisan s posameznimi črkami.
V dolžino meri 4.362 milimetrov, širok je 1.793 milimetrov in visok 1.471 milimetrov, medosna razdalja meri 2.649 milimetrov. Poudarek je na notranji prostornosti, po merah naj bi se celo približala škodi octavii. Kolenski prostor meri 73 milimetrov (octavia: 73 milimetrov), širina v višini komolcev na zadnjih sedežih znaša 1.425 milimetrov (octavia: 1.449 milimetrov), prostor za glavo na zadnjih sedežih pa meri 982 milimetrov (octavia: 980 milimetrov). Velik za ta razred vozil je tudi prtljažnik z osnovnim volumnom 467 litrov, ob podrtju zadnje klopi pa se kapaciteta prtljažnika poveča na 1.410 litrov.
Scala je prvi Škodin model, ki ima dinamične smernike zadaj. Pod zadnjim odbijačem se skriva opcijska ‘simply clever’ posebnost: pomična vlečna kljuka z električnim zaklepom, ki jo je navzven mogoče pomakniti s pritiskom tipke v prtljažniku. Poleg ima za znamko značilen predal za dežnik v voznikovih vratih (z dežnikom) ali strgalo za led pod pokrovom lopute za gorivo in opcijski električni pokrov prtljažnika s funkcijo Tip-to-Close.
Scala je dobila tudi bombončke, ki so jih bili deležna vozila znotraj koncerna, kot je digitalna tehnologija. Opcijska prilagodljiva virtualna armaturna plošča (Virtual Cockpit) je na voljo z 10,25-palčnim zaslonom. Diagonale zaslonov infotainment sistemov merijo do 9,2 palca. Potniki lahko svoje vozilo odklenejo in zaklenejo prek pametnega telefona ter ‘po zraku’ posodobijo programsko opremo infotainment sistema ali navigacijski zemljevid. Obisk avtohiše za to ni potreben.
Številni novi asistenčni sistemi iz višjih avtomobilskih razredov
Nekateri od teh sistemov so tako na voljo prvič, drugi pa prihajajo v izpopolnjenjih različicah. Na primer opcijski sistem Side Assist, ki vozniku prikazuje, če se mu od zadaj približujejo vozila, ki prehitevajo ali so v mrtvem kotu. Za uporabo na dolgih vožnjah po avtocesti pri hitrosti do 210 km/h je opcijsko na voljo prilagodljiva asistenca za razdaljo (ACC). V serijsko opremo spadata asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu in radarska asistenca spredaj. Slednja vključuje mestno funkcijo zaviranja v sili in pri mestni vožnji s pomočjo radarja nadzoruje območje pred vozilom ter pomaga pri preprečevanju nezgod. Opcijski je še parkirni sistem s krmilno avtomatiko, ki manevrira v prečna in vzdolžna parkirna mesta ter iz njih.
Vgrajena eSIM-kartica prek tehnologije LTE omogoča povezavo s spletom. eSIM-kartica serijsko podpira storitev klica v sili in storitev Proaktivni servis.
Izbirati bo mogoče med petimi motorji z razponom moči od 66 kW (90 KM) do 110 kW (150 KM). Mednje sodijo trije bencinski motorji in en dizelski motor. Kasneje, tekom leta 2019, pa bo na voljo še pogonski agregat na zemeljski plin (CNG). Vsi motorji delujejo po sistemu direktnega vbrizgavanja in s turbopolnilnikom. Opremljeni so s sistemom start-stop in sistemom za regeneracijo zavorne energije. Na izbiro bo tudi 7-stopenjski menjalnik DSG.
Pri Škodi omenjajo še novo funkcijo Sport Chassis Preset, ki nudi dve različni nastavitvi. Podvozje je spuščeno za 15 milimetrov in ima poleg profila Normal na voljo tudi profil Sport s trdnejšo karakteristiko blažilnikov, ki jih uravnava poseben ventil.
VW pač ki so malo zadaj določena vozila imajo samodejno nadgradnjo navigacije in se povežejo na domači wi fi